vrijdag 27 januari 2023

27 januari 2023


Dag van:
Voor mijn vriendinnetje...
Je hebt zo speciaal ....zo bijzonder....al denk je soms van niet....
Maar luister... voor jou en al die mensen die denken dat ze maar een nummer zijn, zich even klein voelen ...
Een druppeltje voelen tegenover een grote Oceaan....
Ik kwam dit vandaag tegen....neem het ter harte ...

.....Want die druppel water blaast al je gedachten hierover waarschijnlijk omver.....
Weet je hoeveel moleculen er in een druppel water zitten?.....
Ongeveer 1,67 triljard.....
Voor alle duidelijkheid: een biljard heeft ‘maar’ 15 nullen (6000000000000000); een triljard heeft er 21 (6000000000000000000000)......
1,67 triljard moleculen in één druppel water.. ...
Heb je enig idee hoeveel dat wel niet is?.....


Als je tien moleculen per seconde zou tellen (wat veel is) zou het je meer dan 4 triljoen jaar kosten om alle moleculen in die druppel te tellen......
Er zitten meer moleculen in een eetlepel water dan er sterren staan in het universum..... 

Zoiets doet je toch anders tegen een waterdruppel aankijken, toch?.....
De heldere traan op je wang bevat een onwaarschijnlijke hoeveelheid......
Uit je oog druppelt iedere minuut een astronomisch aantal.....
De moleculaire hoeveelheid die je drinkt in een glas water is net zo onmetelijk als de kosmos..... 
Bedenk je  dat er ongeveer 19868 druppels in een liter gaan....
Reken maar eens uit en bedenk dan ook nog dat iedere druppel meer dan 5 triljard atomen bevat en meer dan 90 triljard quarks. ....
Wat dat ook mogen zijn .....
Deze aantallen doen je duizelen......
En zelfs dit verhaal, dat zo indrukwekkend is, dekt niet de lading van wat ik vertellen wil ...

Want los van het feit dat ik je als druppel al zo geweldig vind is dat wat ik je werkelijk vertellen wil:

"Ik ben maar water", zei de druppel....
"Je schittert!", zei de zon....

Vandaag werk ik een dagje.... geruild met een collega die graag naar de onderwijs beurs wilde...
Het is een heerlijk dagje werken waarin ik zelfs aan een lesje op verzoek toekom én aan het vertellen van een prentenboek....

Zo'n dag waarop een kleuter aan het eind daarvan zei "het is wel een troep hè juf....maar we hebben wél lekker gespeeld"....
Zo'n dag waarop meer geleerd is dan op menig andere dag....en waarop gezelligheid en goede sfeer troef is....



Thuisgekomen is de tuin klaar...
Klaar????......
Nee natuurlijk niet....
Het echte feest kan nu pas beginnen...
De basis is gelegd....en ik ben er oh zo bij mee....
Wacht maar af....over een paar maanden bloeit dit tuintje als nooit tevoren....
En nee, dat mocht niet de hovenier doen....dat doe ik lekker zelf....

Thuisgekomen is ook de eerste dag van de tuinvogeltelling.....
En geloof maar dat de vogels weer van alles kwamen halen nu de drukte van tuinaanleg voorbij is....

Thuisgekomen is ook weer koken geblazen....
Hello Fresh is heerlijk maar ook altijd weer veel gedoe....
Alles is vers, tot de kruiden aan toe...
Je schilt, ritst, snijdt en pelt je dus een ongeluk...
Wat heb ik dus eergisteren gedaan....?
Een hakmachine aangeschaft....
Dat scheelt veel gedoe van uien snijden en zo....
Vandaag pak ik de eerste maaltijd van deze week er maar weer eens bij....
En wat denk je ....?
Zitten er zakjes gesnipperde ui en gesneden paprika reepjes in....
Daar schaf je dus een machine voor aan...grrrr.....

En mijn vest is klaar....

Zoooooo jammer want het was zo leuk om deze te haken....
Maar oké...het resultaat is ook leuk....en het zit lekker warm...
Niet zeuren dus en op zoek naar weer een nieuw idee voor een nieuwe creatie....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten