vrijdag 12 januari 2024

12 januari 2024


Dag van:
 Nee, ik ben niet de enige vandaag....
Ik dacht dat ik de enige vandaag was die zo reageerde maar nee dus....
Niet de enige die vanmorgen naar buiten stapte bij 1 graad boven 0 en zei 'oh wat is het lekker warm'.....
En daarbij dit niet alleen zei maar ook meteen mijn sjaal af gooide en mijn rits open ritste.....
Ongeveer een paar honderd meter verder, toen de weerman op de radio vertelde dat er kans op gladheid was, kwam ik weer bij zinnen...
Een mensenhuid zit toch vreemd in elkaar....
Een paar dagen geleden voelde die huid bij -7 een gevoelstemperatuur van -15 en wist niet waar hij het zoeken moest.....
Vandaag voelt 0 tot 1 graden alsof het boven 10 is.....
Zijn het nou de huid, de gevoelstemperatuur of mijn hersenen die de zaak bedotten....??

In school is het voor mijn gevoel nu zo warm dat ik zelfs mijn vestje maar uittrek....
Ik stroop mijn mouwen op en we beginnen een

les over tafel dekken....
Kleuters en etiquette bijbrengen, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen....
En dat terwijl de onzin wil dat we tussen de middag gewoon altijd lunchen met brood vanuit het broodtrommeltje naar uit het vuistje....
Natuurlijk laat ik ze, nadat ik het heb voorgedaan, met z'n tweetjes telkens zelf een tafeltje dekken maar ik wissel het af met filmpjes en liedjes....
En weet je wat ons opvalt....in de meeste kinderliedjes en filmpjes komen dan wel de woorden; bord, beker, lepel en vork voor, maar het begrip mes ho maar.....
Kinderen krijgen de meest afschuwelijke beelden in games en op televisie te zien met wat je messen allemaal wel niet voor vreselijke dingen kunt doen, maar oh oh messen om je brood mee te snijden of je brood te smeren, dat is uit den boze.....
Ik ben toch blij dat ik een bijdrage kan leveren aan hoe je een mes werkelijk moet gebruiken in tegenstelling tot vele beelden van akelige vechtscènes waar ze aan bloot gesteld worden en die tonen hoe je een mes juist NIET moet gebruiken....
En de kleuters vinden het tafeldekken geweldig.... helemaal als ze een koekje met chocolade mogen opeten en juf zegt dat het 'zogenaamd' een beschuitje met chocopasta is.....we erachter komen dat je beschuitjes lekker niet kunt snijden.....en we zo weer terug zijn bij eten uit het vuistje....


De middag stempelen we een druiventros....
En dan staat het weekend alweer voor de deur....
Gelukkig maar want ik ben er wel een beetje klaar mee om in het donker van huis te gaan en in datzelfde donker weer huiswaarts te keren....
Nu maak ik tenminste licht en donker thuis mee ...
We zitten dan wel aan de goede kant van de tijd ....de kant van dat de dagen langer worden, maar het kan mij niet snel genoeg gaan....
En als ik zo de tabellen nu bekijk dan  kwam de zon vandaag op om 8.44 uur.....en 12 februari, over een maand dus, om 8.01 uur...
Schiet niet op want dan ben ik ook al op mijn werk....
En onder ging de zon vandaag om 16.51 uur en 12 februari om 17.46 uur.....
Dat begint er in februari dan tenminste al een beetje op te lijken....

Maar in maart mag ik pas echt blij worden...want dan gaat de zon op om 6.59 uur, dat is net voordat ik van huis naar school ga en gaat hij onder om 18.39 uur....Jippie....!!
Laten we nu maar hopen dat ook hiervoor geldt dat het voelt alsof de tijd vliegt....
De gevoelstijd zeg maar.....
Ook weer zoiets waar je jezelf mee bedot....
Wat kan een mens zichzelf toch soms voor de gek houden....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten