maandag 29 januari 2024

29 januari 2024


Dag van:
Hoe flexibel kan je zijn.....
Vandaag vroeg uit de veren....
Mijn collegae zwaaien me vanuit hun werkplek, per foto, al toe....
Dan ook ik er maar uit.....
De zon schijnt, de vogels fluiten, Willem is zijn auto naar de apk keuring brengen, het eerste kopje koffie nu eerst maar eens naar binnen werken....
En vandaag dat ellenlang durende patroon van die Pokemontrui afmaken.....
Oooooooh, en het lijstje afwerken dat ik gisteravond nog even snel op een lege enveloppe krabbelde....
Medicijnen bij bestellen, garage bellen voor de apk keuring en grote beurt van mijn eigen Peugeotttertje, nog wat cadeautjes halen voor aanstaande jarigen.....

Willem komt alweer thuis met zijn

leenautootje.....
"Je raadt het nooit welke" zegt hij....
Ja duh, dat moet niet moeilijk zijn natuurlijk, dus doe ik een gok "een Peugeotttertje".....
Enigzins teleurgesteld kijkt hij me aan....."hoe wist je dat?".....
Ik wist niks, gewoon een wilde gok.....

Willem heeft vandaag de verjaardag voor 80ers te leiden in de kerk....
Dat is een compleet feest; Toon Hermans act, een puzzel, meezingers en kletspraatjes.....
De muziekinstallatie moet mee....
Maar twee oudjes 80+ in een Peugeotttertje en ook nog een muziekinstallatie, dat gaat natuurlijk niet....er moeten immers ook rollators mee....
Ik, beelddenker zie dit al helemaal voor me....
Willem brengt dus eerst de installatie maar naar de kerk....
Kan ikzelf mooi de garage bellen en de rest van het riedeltje afwerken.....


Bij mijn garage zijn ze druk....ze bellen me terug....
Even later gaat de telefoon....
"Nee mevrouw volgende week maandag lukt niet maar kunt u nu komen want we hebben een uitvaller?".......
Nu?........
Kijk, ik kom wel bíj́ de garage, maar hoe kom ik terug?.......
En natuurlijk zul je altijd zien dat Willem er dan even niet is.....
Ik waag de gok.....!!
Ik ga en dan kan Willem me ophalen bij de garage op de terugweg van de kerk naar huis....
En dat lukt.... Willem en ik komen gelijktijdig aan bij de garage....
"Jij hebt hard gereden" zegt hij....
Klopt! antwoord ik, alleen bij de flitsers even niet (gniffel)......
Nu alleen nog prakkiseren hoe ik de auto vanmiddag ophaal....
Willem moet dat feestje leiden en dan nog zijn eigen auto ophalen....dat loopt even minder soepel als vanmorgen.....
Maar gelukkig heb je dan......je kinderen!!!!....
Mijn dochter is vandaag de reddende engel....
En dan laat ik het gevoel van 'jippie auto door de keuring en een grote beurt' toe.....
Dat heb ik straks tenminste ook weer achter de rug ...
Lekkere veilige kilometers voor wéér en jaartje.....

En met dat ik zoiets heb van 'tralala grote

beurt', zie ik mijn ramen....de vloer.....de meubels....
Over grote beurt gesproken....
Het zonnetje schijnt, kom op tuindeuren los, water in de emmer en soppen maar.....
En het is echt heerlijk weer buiten....
Lelijke vliegengordijn weg...van de zomer haal ik wel een nieuwe....
Hondenhaar onder stoelen, bank en kasten vandaan....alles afstoffen....
En dan...tja die ramen......
Kan net voor mijn dochter straks komt....
Ik doe dus de ramen binnen....én de ramen buiten.....ik zet de emmer weg en ja hoor, daar was ik even precies op tijd want dochterlief komt binnen stappen....


"Goh mam wat ruikt het fris en wat zijn je ramen schoon"......maar meteen schieten we alweer in de lach als de honden met hun neus tegen de halramen gaan staan om tegen een langstlopende hond te blaffen....
Ze wáren in ieder geval even schoon....

We babbelen wat af mijn dochter en ik ...
Over jong zijn en oud worden en wanneer dat dan begint....
Hoe het is om oud, wijs en ervaren te zijn en jonge mensen als je meerdere te hebben....
Een item dat we eensgezind afsluiten met 'we doen niet aan meerderen maar aan mensen in een andere functie'....en dat voelt al stukken anders....
We praten maar weer eens over vroeger en hoeveel impact dat op ons allen had en nog heeft.....en dat je eigenlijk geen schuldige kunt aanwijzen omdat ieder weer het product van eigen opvoeding en tijdsgeest was....
We gieren van de lach als die heerlijke spencer die ik ooit breide maar te heet waste, mijn dochter nu wel past en er erg blij mee is....
We praten over feedback, over functioneringsgesprekken, over onze gezondheid, over kinderen en opvoeding....
En we zijn nog lang niet uitgepraat als de telefoon gaat en de andere kant van de lijn vertelt dat de auto klaar is....

Oké, het kost even wat centen zo'n apk met grote

beurt maar wat ben ik de koningin te rijk dat er 4 gloednieuwe all weather banden op zitten....
Nu kan ik zonder angst ook door de sneeuw....
Nieuw remlicht, nieuwe koplamp voor, en klaar is mijn Peugeotttertje....

Om zes uur staat mijn auto weer keurig naast de auto van Willem, die eveneens is goedgekeurd.....zij het tegen een iets hoger bedrag....
Maar wees eerlijk Willem....voor dat bedrag had je geen nieuwe auto gehad....
Nou ja, een derderangs afdankertje misschien.....

Al met al een dag met onverwachte wending....
Oh ja, wat we aten.....????
Yeahhhhhhhhhhhh ......dag loempia.....dag kippenpoten.....vandaag kreeg ik mijn zin.....we bestelden PIZZA!!!!!....
En misschien was die wending nog wel het meest onverwacht.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten