woensdag 3 januari 2024

3 januari 2024


Dag van:
2359ste Blog....
Dat is zes en een half jaar elke dag wat schrijven....
Tijdsbeeld van zes en een half jaar.... 
Duizenden gedachten, meningen en heel soms een oordeel....
Ik denk dat ik bij de 2500ste maar eens een lezersdag ga organiseren....
Ik weet dat de blog veel bezocht en gelezen wordt, dat kan je in je zogenaamde statistieken zien.... maar wie dat zijn weet je niet ...
Sinds het moment, twee weken geleden, dat ik even niet meer kon, kwam ik er door zoveel lieve inbox reacties achter wíé een deel van die lezers waren....

Ach en weet je....je schrijft niet álles in blogs....
Sommige dingen zijn te privé of je zou er anderen mee schaden....
Maar er was in een half jaar tijd erg veel narigheid gebeurd....
Still going strong is mijn motto dan....
Maar nu kreeg ik ineens een grote verandering voor de kiezen....een verandering die ik er even helemaal niet bij kon hebben....
Temeer niet omdat ik al zoveel geïnvesteerd had voordat de verandering plaatsvond....
En ineens was mijn bodem een soort gammele wankele loopbrug boven een ravijn....

Geen houten plankje dat meer houvast gaf....
En de leuning van touw die verteerd elk moment knappen kon....
Jezelf dus ook onbetrouwbaar genoeg vindend om die verandering aan te gaan en de val te overleven....
En dat is eigenlijk de enige verontschuldiging die ik erover wil geven....
Geeft zo'n nieuw jaar dan nieuwe inzichten....?
Geenszins....
Dat is nou wat ik bedoel met 'je gaat met door en door en door'....
Gelukkig wel met heel veel lieve vangnetten om me heen....maar dan nog zal ik het zelf moeten kunnen doen ....

De laatste tijd kan ik de lust opbrengen om ook eens Netflix te kijken....
Gewoon gezellig op dit mobieltje onder de dekens....
Het valt me op dat ik geschiedenissen van monarchiën toch veel interessanter, of het dat boeiender en leuker vind, dan die van landen waar de ene machtshebber, bevelhebber, president, na de andere de geschiedenis vult....

Monarchiën kennen een rode draad, een houvast, een enthousiasmerende vaderlandsliefde die ontbreekt bij andere vormen....
Dat Engelse koningshuis spant wel de kroon hoor....
Dat koningshuis is een soort van systeem vol regeltjes en riten waar niet of nauwelijks van afgeweken wordt en waar alles vast ligt....
En dat geldt voor honderden jaren al zo....
Heerlijk om al die films en docu's daarover te bekijken....

Nu de haaknaald aan de kant gelegd en de rondbreinaald ter hand genomen....
Eens kijken of ik nog wat leuks kan maken met die prachtige alpaca wol , ooit een keer op een beurs gekocht, en die al een jaar in een tas in de schuur zit....
Veel bollen zijn het niet maar een kort giletje (spreek uit zjielètje), valt er vast wel van te breien....

Willem is naar de tweede nieuwjaarsbijeenkomst, hij liever dan ik....
Ik vermaak me wel....
Zelfs als hij 's avonds een mannenavondje poolbiljart heeft blijf ik bezig....
Gedachten gaan met me aan de haal....
Ik probeer ze te sturen, soms te pushen maar merk dat dit nog niet helemaal lukt....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten