donderdag 18 januari 2024

18 januari 2024


Dag van:
Zo moe kan ik worden van constant weer die berichten zoals hieronder
In mijn vele jaren van leven heb ik geleerd dat wanneer we onze tijd op aarde hebben voltooid, we zullen gaan, ongeacht de strijd. Niemand kan het tegenhouden. We hebben één leven te leven. De materiële zaken waarin we investeren, blijven achter. Herinneringen zijn daarom belangrijk voor mij. En dus ga ik een "reünie van vrienden" starten. Het idee is om te zien wie een bericht zonder afbeelding leest. Als niemand mijn bericht leest, wordt dit een heel kort experiment. Maar als je dit bericht leest, maak dan in één woord een opmerking over hoe we elkaar hebben ontmoet. Vrienden zijn belangrijk. Degenen die we vaak zien en spreken en degenen aan wie we vaak denken.

Vandaag lees ik het op een tijdlijn van iemand voor wie, denk ik toch zeker te weten, materiële zaken wel degelijk belangrijk zijn....
En daarbij....waarom deze onzin plaatsen als je al die mensen toch al op je Facebook hebt staan....???
Ik mag toch hopen dat je zelf wel weet waar je ze allemaal van kent.....want als je ze niet meer kent kun je ze beter als 'vriend' van je Facebook verwijderen....
Ik mag toch hopen dat toen ze toegevoegd werden, je deze 'vrienden' graag wilde bewaren bij je andere 'vrienden' en daarbij behorende goede herinneringen....
Bij een ieder die bijvoorbeeld op mijn 'vriendenlijst' voorkomt, heb ik een verhaal dat bij ons samen hoort....
Herinneringen die ik wil bewaren of er meer herinneringen mee wil maken....
Mensen die voor mij iets betekenen....
Ik vind het dus een beetje suf tijdverdrijf....en merk dat het me irriteert....

Maar ik had vandaag ook een leuke Facebook ervaring....
Een collega en ik hebben op dezelfde middelbare school, in dezelfde periode, gezeten....
Een bijzondere school die IVO Zuid Veluwe, tegenwoordig Montessori College Arnhem....
Het lieve wil ook nog eens dat zij en haar huidige partner in dezelfde klas zaten toen......

Vriendschapsliefde voor het leven dus....
Zelf dat ik een jaargroep hoger dan zij maar....op deze school maakte jonger of ouder niet uit....je was er met en voor elkaar....en je kende iedereen....
Samen zitten we na schooltijd te genieten van de foto's uit die tijd op de reünie pagina van de school.....en wat een heerlijke verhalen komen er los....
En hoe leuk hoe je ineens weer samen giebelt als pubers van toen om de verhalen van de docenten die wij als enige school van toen bij de voornaam moesten noemen....
Ken je die nog.....en ooooh weet je nog.....jaaaaa en toen die ....
Ach dat was mijn lievelings leraar...ja joh?, dat was mijn mentor en die gaf Engels....ik heb nog op zijn kinderen gepast.....ach joh, wij kregen geschiedenis van hem....mijn lievelingsvak.....
Ja zo'n school dus.....
We bekijken oude klassenfoto's....jongens van toen met lange haren....
Lange haren die anno nu ook weer in zijn, maar in een knotje op het hoofd samengebonden zijn....en hipsters genoemd worden....
Toen had je Soul kikkers en flower power....
Meiden met korte rokken...erg in....!
Leraren net als wij in suède jassen met schapenwol rafels eronder.....die ik van mijn ouders niet mocht dragen....
Foto's van onze schoolkampen en vormingsweken op Ameland en Terschelling....
En natuurlijk van de feesten inclusief de reünie waar onze koppen al heel wat ouder zijn....
Oude koppen met jeugdige herinneringen....
We genieten zo een tijdje door, en dan denk ik terug aan vanmiddag waar een stelletje uitbundig blije lachende kleuters voor het digibord op K3 met Oyalélé stonden te dansen en mee te blèren ....
"Zouden zij nou over veertig jaar ook nog

denken aan die schooltijd.....en zulke heerlijke herinneringen hebben aan toen....die gekke juffen die mee dansten....en dan onderling ook zo giebelen".....?
Of vragen ze op Facebook of wij in een woord willen vertellen waar ze ons van kennen.....brrrrrrrr








Geen opmerkingen:

Een reactie posten