donderdag 4 januari 2024

4 januari 2024


Dag van:
 Nadat ik vannacht, zeer onverantwoord, twee films heb gekeken 'Zwaar verliefd 1 en 2', kon ik de slaap nog niet vatten....
Op zoek dus naar een podcast...liefst een goede....
Zo ontdekte ik de podcast 'Saar' en werd er vrijwel direct door gegrepen....
Drie vrouwen (redactrices van bekende bladen waarvoor ze columns schrijven); Els, Femke en Barbara, in de leeftijd van 42,52 en 62 hebben het over 50 plus en nog lang niet dood....
En heerlijke vrouwenpodcast over beugel bh's, impotente mannen, rimpels en schaamlip correcties....maar tussen de regels door ook behoorlijk veel dieper liggende filosofische gedachten....
Hilarisch met een bite dus....
Groot nadeel van zo'n podcast is dat je dus de slaap nog steeds niet kan vatten....
Temeer niet omdat blijkt dat de Els uit het verhaal kanker krijgt....of eigenlijk meer, al langer onder de leden heeft....
De podcasts beginnen nu met het kankerminuutje van Els....
De toehoorder wordt zo meegenomen in het proces van de alles verwoestende ziekte en het alles daaromheen....

En het is een agressieve vorm kanjer want binnen een aantal maanden en dus 8 podcasts, ligt Els al in een hospice en nog een paar maanden later overlijdt zij....
Wat de aankomende dood met haar doet, maar ook met haar twee podcast vriendinnen is zo waanzinnig goed verwoord....zo kwetsbaar....zonder ingehouden woorden....
Alles maar dan ook alles komt aan bod....
Het is half zes in mijn ochtend als Els voorgoed inslaapt....maar ik dus nog niet....

Toch maar wel op een beetje christelijke tijd maar met een tekort aan nachtrust, uit bed....
Er moet inkt voor de printer komen en Willem heeft een agenda voor 2025 nodig....
Beetje ver vooruit misschien maar er dienen zich al preekbeurten voor dat jaar aan ....
Vindt alleen maar eens een agenda voor 2025 als het jaar 2024 net vier dagen oud is....
Het is even zoeken maar we vinden zoiets als een korte planner achterin een agenda van dit jaar....

Lopend door de Aldi besluiten we dat we toch maar uit eten gaan vanavond....
Je kan maar zo uitgekeken zijn op supermarkt voedsel....

Voor het eerst is het niet druk in de vreetschuur zoals ik dat pleeg te noemen....
Kan ik me ook alles bij voorstellen na overdadige kerstmaaltijden en een avondje oliebollen en appelflappen....
Gelukkig hebben wij rustig aan gedaan die dagen en wellicht het aantal gasten dat er ook is evenzo....
Tja, of het zijn veelgebruikers natuurlijk....en die pik je er dan ook zo uit....
Van die 'nooit genoeg' types....
Verder is eveneens het gehalte alleenstaande vaders cq moeders met kinderen vrij hoog....

Die willen de feestdagen wellicht nog eens dunnetjes overdoen nu zij de kinderen hebben....
En Willem en ik.....?
Ach, hou het op levensgenieters, of op supermarktvoer uitgekeken zijnders....
Al moet ik wel zeggen dat ik nooit geloof dat ik gegeten heb voor het bedrag dat ik bij de ingang betaalde ....
Zelfs niet als je de vier aardbeien met slagroom en het stukje spekkoek erbij optelt....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten