vrijdag 26 januari 2024

26 januari 2024


Dag van:
Zo blij, uitgelaten, opgelucht.....
Alles is klaar....handelingsplannen, leerlingbespreking formulieren, overdracht, dingen die geregeld moesten worden.....een hele week werken...yes yes yes.....
Zelfs vandaag een té leuke les over broodbakken met onze eigen broodbakmachine....
De kinderen konden vanmorgen niet wachten en bij binnenkomst hoorde ik al "gaan we nou meteen broodjes bakken?"....

De kinderen leerden veel....ik trouwens ook.....over deze nieuwe generatie.....
Want als ik, als alle ingrediënten in de machine zitten, vraag wat ik nu nog moet doen (stekker in het stopcontact), is het antwoord "opladen".....of "opstarten".....
Apparaten gaan niet gewoon aan en uit maar moeten opgeladen of opgestart worden door kinderogen anno 2000.....

Ik ben zoooooo blij en dus kom ik na schooltijd thuis, kijk Willem aan, loop naar boven...en slaap een uur....
Niet van moeheid denk ik maar van opluchting of zo.....alles is af....loslaten nu.....
Ik heb nog nooit zo'n warboel bij elkaar gedroomd als Willem roept dat hij Chinees gehaald heeft....
Hmmmzzzz reden genoeg om te blijven liggen, maar ik ga toch maar naar beneden....zoveel heb ik Willem nou ook niet gezien deze week.....én omdat het toch wel lief is dat hij me niet riep omdat ik moest gaan koken, maar dat hij wat haalde....
En Willem heeft mazzel want ik ben te moe om te eten en dus krijgt hij de helft van mijn portie erbij....


Halverwege de dart wedstrijd haak ik af....ik vind het enorm spannend maar het is genoeg geweest....
Doe mijn maar even mijn bed, mijn mobiel voor de blog, en mijn boeken..... vooral stilte om me heen dus....
En ik mag dan zo 's avonds ook altijd graag even het 'opmerkelijk nieuws' lezen....
Zo lees ik dat de Amerikanen de Engelsen hebben voorgesteld om aan hun thee een snufje zout toe te voegen wat uiteraard in totaal verkeerde aarde gevallen is want kom Engelsen niet aan hun thee ...
Ik moet er trouwens zelf ook niet aan denken....
Maar het opmerkelijkste vind ik wel het nieuws over een Frans jongetje van 9 dat twee jaar lang door zijn moeder in de steek is gelaten en alleen in het oude huis woonde....terwijl moeder met haar partner 5 kilometer verderop woonde,
Moeder kwam sporadisch even kijken....
Het jongetje hield zich in leven met cake, ingeblikt voedsel en gejatte tomaten....
Het jongetje ging wel trouw naar school en was een goede leerling....
Opmerkelijk ja en hoogst merkwaardig....
Maar......
Ik vind dit nog niet het vreemdste aan het verhaal.....
Moeder wordt dus uiteindelijk opgepakt en veroordeeld .....
Want....let op....'Hoewel de vrouw in de rechtbank de beschuldigingen ontkende, getuigden de buren van haar zoon dat het kind wél alleen in de flat woonde'.....
Ik begrijp dus goed dat de buren wisten dat er een jongetje van 7 jaar in de steek was gelaten en 2 jaar lang alleen woonde.....

De buren hè......
En die buren hebben dus al die jaren geen melding gedaan bij een soort van Frans 'Veilig Thuis' .....Fondation en sécurité à la maison zeg maar.......
Vertel mij nou..... Wat is in deze het opmerkelijkste nieuws.....??





Geen opmerkingen:

Een reactie posten