donderdag 25 januari 2024

25 januari 2024


Dag van:
Ow echt hè....ik ben zo blij dat ik met kinderen werk....
Kinderen die gewoon zeggen "jij bent lief" of "jij bent stom"....maar dat laatste is dan gelukkig altijd maar tijdelijk want stom ben je alleen als ze iets niet mogen of juist iets moeten doen wat ze niet leuk vinden....en dat is dus maar tijdelijk en gaat weer over....
Lief ben je onder dat stom door gewoon altijd.....
En dat is maar goed ook want hemeltje wat kunnen vrouwen toch ......soms....of wat je wilt regelmatig....een baaldag van zichzelf hebben....
Je haar zit niet.....
Je makeup vlekt....
Je huid is grauw....
De kleren die je vanmorgen nog leuk vond staan vind je bij nader inzien toch vreselijk....
Je kuiten zijn te dik in die laarzen....
Je panty in die hippe kleur bruin, waarvan je zo blij bent dat hij past, zakt voor je gevoel nu steeds af en de kleur vind je net een kleur hebben van mislukte diarree....
Je onderkin hangt toch wel ernstig....
Je hebt wallen onder ogen die sowieso al vermoeid eruit zien....
Die eyeliner lijntjes onder je ogen slaan nergens op vandaag....
Jeetje wat rimpelt je nek toch vreselijk....
Je longen piepen keer op keer....
De haartjes onder je neus hadden weg gemoeten....

Je bh moet strakker want je borsten verdwijnen in je navel....
Nou dat dus....
Ja sorry, het wordt wel een vrouwen klaagblog vandaag.....

Ik ben niet de enige want een andere collega heeft het alleen maar koud....heeft puistjes die er niet horen en een blaasje op haar onderlip....
En weer een ander baalt van de vellen onder haar bovenarm.....nouuuuuuu moet je de mijne eens zien.....

Ik weet niet of zulke dingen te maken hebben met de volle maan van vanavond, hard werken, vermoeidheid en slechte slaap, zorgen, de maand januari of een winterdip.... maar tjongejongen wat heb ik even een bar ontevreden zelfbeeld....
En dan ga je tot overmaat van ramp na schooltijd, omdat het toch avondwinkelen is, kijken of je nog iets leuks op de kop kan tikken.....

Misschien helpt dat, denk je nog....
Nooit doen natuurlijk, want niks staat op je armetierig lijf met die verlopen kop....
Ik koop dus (heel verstandig, dat dan weer wel), helemaal niks....
Kom thuis, kijk nog eens in de spiegel....probeer tegen mezelf te lachen....maar de lach vertrekt in een grimas die het geheel nog onappetijtelijker maakt.....
Hoe kan het nou dat ik twee weken geleden, ondanks wat wanstaltigheden, nog best tevreden was met mezelf....
Ik zou nog geen selfie durven maken op het moment.....
En het één (ontevredenheid) maakt het ander (zelfbeeld) er niet mooier en beter op....
Een sjacherijnige kop maakt het geheel immers alleen nog maar erger.....

En nee heus....ik vergeleek mezelf niet eens met anderen of een of andere beauty queen waar je toch nooit aan kan tippen....
Het zat gewoon helemaal puur alleen in mij en mezelf.....
Meestal kan ik mooie, leuke dingen van mezelf nog wel ontdekken....vandaag mislukte dat op alle fronten faliekant hopeloos....

Waar is die mooie volle bos haar van

vroeger toch....die gezonde rode blos op mijn wangen....de glans in de bruine ogen....die brede volle wenkbrauwen die tegenwoordig stronteigenwijs omhoog staan, net als mijn vader dat had toen hij ouder werd....

En dan heb je pijn in je rug, je knieën voelen stram, de knokkels in je vingers branden, je enkels zijn opgezet, je hebt steken in je hoofd, je voeten zijn doorgezakt....blèèèèèèg......

Maar......er ligt weer een nieuw boek op de keukentafel.....je weet dat ergens nog een tube haarverf ligt.....en die flacon rituals  gezichtsscrub moet je ook nog ergens hebben....
Ik wil maar één ding....knoepersheet

douchen, mijn lijf scrubben tot er geen dode huidcel meer te bespeuren valt en die grijze haar uitgroei er dan toch maar weer uit wassen.....
Helpt het niet voor de algehele gemoedsrust dan heb ik in ieder geval mijn best gedaan.....

Piek haar
Puist op mijn wang
Tieten die hangen
En 64 jaar

Grauwe huid
Door de nicotine
Geen botox spuit
En ik kan wel grienen

Grijze wallen
Onderkin
Leuk oud worden
Wat heeft het voor zin

Haar in je pukkel
Rimpelnek
Doffe ogen
Ouderdomsvlek

Steek in je knieën
Enkels vol vocht
Piepende longen
Wat een gedrocht

Kromme lijn rond je ogen
Ik lijk wel een clown
Mens allemachtig
Wat voel ik me down

Kokend heet douchen
Haren weer blond
Scrub over je vellen
Floss door de mond

Geen langdurige dipjes
En oud worden mag
Weg met de misère
Morgen weer een nieuwe dag


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten