zondag 7 januari 2024

7 januari 2024


Dag van:
Dan mag het wel de zevende zijn vandaag....het zogenaamde geluksgetal...maar alles dat maar mis kan gaan gaat mis vanmorgen....

Oké, het enige dat goed ging was dat we op tijd in de kerk waren, maar dan....
De batterij van de laptop leeg, aha geen stroom meer, de PowerPoint verkeerd op de usb stick opgeslagen, filmpjes werken niet, stream apparatuur buiten werking, microfoon leeg, geluid kastje zoek....
Paniek?????....nee dat helpt toch niet....maar stress leverde het wel op...
Want het ergste was nog wel, 'waar hier in de kerk vinden we de stoppenkast'...??

Uiteindelijk worden er verlengkabels gehaald door iemand die in de buurt woont, maar nu alles weer opstarten en hopen dat er nog wat te redden valt....
Dan de dienst maar even uitstellen....
Een Willem die hier heeeeeeeeelemaal niet tegen kan....
Met een aantal noodgrepen lukt het toch allemaal....
Gelukkig heeft Willem, die voor in de kerk preekt, de hectiek in het techniekhok, achter in de kerk, niet door....
Hij vertelt zijn verhaal over "luisteren" en ziet dat zijn filmpjes werken die over geluiden gaan....
Meestal is het best fris in een kerk maar

bij Bert en mij staat het zweet op de rug door alle extra handelingen....
Er klinkt een stereozucht als de dienst is afgelopen en ik glimlach dankbaar als ik de complimenten in ontvangst neem over de mooie PowerPoint presentatie....

Nog zo'n gedoe dat al een paar dagen geleden begon maar nu de ontknoping naderde...
Geen dart wedstrijden kunnen kijken...
En nou is Willem wel de sportman...euh sportkijker...hier in huis, ikzelf vind sommige sporten ook geen straf om naar te kijken....
Ik heb alleen voor schaatsen en tennis niet al die speciale zenders nodig zoals Willem...
Ik geloof dat hij wel twaalf voetbal zenders heeft, als het er al niet meer zijn...
Maar nou wil het geval dat ik naast tennis en schaatsen, dart en vooral de formule 1 ook heel erg leuk vind....en ik toch wel heel graag de dart finale wilde zien....
Tuuuuuuurlijk moet je daar weer een ander kanaal voor hebben....
Een betaald kanaal welteverstaan....
Alsof tv kijken tegenwoordig al niet een luxe is met al die verschillende abonnementen, want met een basis pakket kom je tegenwoordig nergens meer....
Tv kijken is écht een luxe geworden....
Je krijgt toch een punthoofd van al die reclame- en televisierechten...
Maar oké, ik ontkom er dus niet aan...
Na ESPN dan nu ook maar Viaplay....
Hup weer 15 euro extra in de maand armer bovenop het belachelijk hoge bedrag dat je al betaald...

Maar het is ook zo heerlijk om van Gerwen of Barney toe te joelen en de spanning te voelen als Max rijdt....
Daarnaast paait Viaplay Willem ook nog eens met nóg meer films bovenop Netflix, HBO Max en Disney Channel...
Kun je je voorstellen....ik kan doordeweeks pas om zeven uur voor de tv ploffen en ga om negen uur al naar bed...
Dan heb ik voornamelijk alleen de publieke omroep bekeken....
Alleen de weekenden heb ik dan meer tijd...
Het worden wel dure weekendjes zo....maar toe maar....
Probleem is alleen dat Viaplay niet te activeren valt al doe ik nog zo mijn best....
Ziggo bellen dan maar...
Oooooooh, we hebben een verouderd modem.....
Welja en dan ook internet meteen maar erop aanpassen...
Zucht....

Gisteren kwam het modem...

Kwestie van een stekker in het stopcontact mevrouw, zei de helpdesk medewerker nog....
Nou, dus niet!!!!....
Schoonzoon hulp dus maar weer inroepen en een gezellig familiemiddagje ervan maken....
Schoonzoon fixt het wel....
Deels ja, maar ook hem lukt het activeren niet....
Laten we Ziggo nog eens bellen....
Twintig minuten aan de lijn omdat hij het ook niet weet...
Eind van het liedje... Viaplay zelf bellen...dat kan tot zeven uur mevrouw...
Mooi, dan heb ik nog een uur...
Mooi niet, de robotstem weet je te vertellen dat het maar tot vijf uur kan...
Maar chatten kan wel...

Ach soms voelt een toetsenbord misschien prettiger dan een koptelefoontje met microfoon op je oren om iemand live te woord te staan....
Het maakt ook niet uit... Viaplay heeft de oplossing...
En een week na het afsluiten van een abonnement kunnen we dan nu eindelijk kijken....
De dart finale is allang afgelopen natuurlijk....
En wat kijken we vanavond....???
Schaatsen op de publieke omroep....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten