maandag 22 januari 2024

22 januari 2024


Dag van:
Eigenlijk laat ik me niet verleiden tot meningen over mannen als bijvoorbeeld een Marc Overmars....
Maar vooruit....voor één keer dan....
Overmars vertrok in februari 2022 bij Ajax na verschillende meldingen van grensoverschrijdend gedrag richting vrouwelijk personeel.......
Ajax deed op 16 februari 2022 een melding bij het Instituut Sportrechtspraak (ISR), nadat een medewerkster op kantoor zich een maand daarvoor beklaagde over Overmars.......
Overmars verstuurde onder meer dickpicks naar vrouwelijke collega's.......
En het zal wel weer aan mij liggen maar voordat deze term op tv en kranten genoemd werd wist ik écht niet wat het was en waar het om ging.....
Maar een dickpic is dus ontleend aan het Engelse dick pic, piemelfoto of penisplaatje en is een foto van een menselijke penis, zo ontdekte ik na enig zelfonderzoek want aan Willem durfde ik dat natuurlijk niet te vragen omdat ik bang was weer een of andere onwetendheid over voetbal te tonen.......
Ja sorry, dat dacht ik dus....dat het om een of andere voetbal term ging..... waarvan ik al niet snapte waarom vrouwen zich daarover zouden beklagen....
Maar goed.....hij stuurde dus fotootjes naar vrouwelijk kantoorpersoneel....en dan wel fotootjes van een deel van een mannenlijf waar je nou achter je laptopje en een kopje koffie om 11 uur 's morgens niet op zit te wachten....
Tenminste....ik niet.....

Je moet niet goed bij je hoofd zijn als je

ongevraagd foto's van je pielemoos naar vrouwen gaat sturen dacht ik nog....
En dan krijg ik als beelddenker direct allerlei filmpjes en plaatjes in mijn hoofd....
Kijk, dat je een selfie maakt snap ik.....doe ik zelf ook regelmatig....van een mooie ervoor gaan zittende of staande selfie tot gekke bek, slaperig hoofd of weet ik veel....
En vooral dan het mobiel hoog houdend om onderkinnen te vermijden....
Let wel....hoog of op ooghoogte......
Maar om die camera nou een halve meter naar onder te schuiven voor een foto van van je slapjanus in je onderbroek....nou jaaaaa, sorry hoor.....

Hij schrok echter wel van alle commotie....had eerst niet door dat het zo kwalijk was, maar zei wat later dat hij zich er zelfs voor schaamde.....schaamhaarde dan zeker....
En zo sneakte hij naar Antwerpen.....
België deed niet zo moeilijk en heeft trouwens zo haar eigen benamingen voor dickpics.....te weten; paalplaatjes of kanonkiekjes ......
Oh heerlijk die Belgen....!!...wat hou ik van hun Vlaamse taal.....
Het klinkt ineens een stuk onschuldiger....
Zoals zij het zeggen moet ik terugdenken aan de tijd dat je van die zakjes plaatjes kon sparen voor in een stickerboek....'mag ik een zakje kanonkiekjes'....en dan gauw thuis kijken of je ze al had en anders iets te ruilen had....

Maar tja, toch trapte de FIFA niet in dit zoet gevooisde Belgisch taalgebruik....en ze geloven zeker niet in stickerboeken....
Blijf maar gewoon voetbalplaatjes verzamelen dus.... Marc kreeg wederom langs de euh.....balsac.....

Alleen tja....nu klaagt Marc dus steentje bij zijn (3e) beentje.....
Want oh jee het seksueel grensoverschrijdende gedrag van Overmars kost hem al direct 1,25 miljoen euro van misgelopen contractbetalingen....
En oh nee......door zijn ongepaste gedrag kreeg Overmars eind vorig jaar in eigen land al die schorsing opgelegd van twee jaar, waarvan één jaar voorwaardelijk......
Maar oh guttegut........die werd nu door de FIFA internationaal overgenomen......en wel vandaag bevestigd....

Oeps....dat valt in het verkeerde keelgaatje maar gelukkig wel zijn eigen keelgaatje....
Dus gaat onze piemel fotograaf in beroep tegen zijn eenjarige FIFA-schorsing wegens grensoverschrijdend gedrag, die de wereldvoetbalbond overnam van de KNVB......
Marc vindt de straf "buitenproportioneel"......(maar waarschijnlijk is alles buiten proporties in vergelijking met zijn eigen vleselijke portie).....

Nou wil ik niet veel zeggen maar

grensoverschrijdend gedrag tegenover een buitenproportionele straf....ik vind het van hetzelfde kaliber en dus buitengewoon passend.....een match zeg maar.....

Oh ja, en we hadden een studiedag vandaag....
Iets zinvoller dan bovenstaand verhaal hihi.....maar iets minder spannend....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten