dinsdag 1 mei 2018

1 mei 2018

Dag van:
Opstaan .....opstaan, klinkt dat geniepige pokke stemmetje in mijn hoofd...
Kwilniet kwilniet.... probeert mijn innerlijke....nog niet wakkere..... oh zo veel zwakkere drammerig verwende stemmetje. .
Het geniep wint echter. .
Geniep en verstand gaan vanmorgen hand in hand... als gezworen kameraden..
Lekkere vriendschap dan....
Van....... maar je auto moet naar de garage poogt het geniep zich te verexcuseren...
Je moet je er niet mee bemoeien dreigt mijn verwende vakantie innerlijk. .
Maar kom..... laat ik niet zo kinderachtig doen.... geniepje heeft gelijk....
Vóór achten moet de auto bij de garage staan voor APK en grote beurt...
Sorry geniepje... ik zal nooit meer zo gemeen doen. .
Van oeps. . Willem moet eerst de huisarts bellen. .. weer iets met dochter en buikpijn...
En dát kan pas om acht uur. ..
Ben je geniepje kwijt, komt venijntje om de hoek...
Wedden dát straks addertje onder het gras ook van de partij is.....
Waarschijnlijk bij de afrekening van de garage. . ik geef het je op een briefje. .
Zo'n dag is het vandaag wel...
Van. . stipt 8 uur dokter bellen... een nogal moeilijk doende assistente. .
Mens schiet op. . ik waardeer je zorgvuldigheid en accuratesse maar zet m eens in de turbo.....
Ja hoor afspraak staat....
Hup naar de auto slachtbank. ..
Van. ..neeeeeeeeee hè .... dikke file.... en dat in de meivakantie...
Ik dacht dat half Nederland al weg was....
Dat zijn ze ook zegt de omroep Gelderland stem op mijn autoradio... maar het is 1 mei. .Feiertag für Deutscher.....
Da's waar. . en die Duitse buren komen hier hun vrije dag vieren. ...
Dat is dus een van de weinige minpunten van aan de grens wonen. .
Van.....het is wel mijn dag vandaag zullen we maar zeggen......
Sorry sorry monteur...
Maar het is al goed....
Heerlijk zo'n vertrouwde garage. .
Zo... nu bij Willem instappen.... terug naar huis. . wachten op het oordeel. .
Van..... tja. . en wat doe je dan zo'n dag zonder auto...
Je schiet mooie plaatjes van je huisdieren ...
Je veegt de vloer... en doet dat nog een keer...
Je wacht tot Willem met dochter terug is van de huisarts ( het valt nogal mee)....
 Je zoekt een breipatroon...
Je zet 173 steken op en breit boord patroon 3....
Je begint met het kabel patroon. . ontdekt een fout en haalt het hele zwikkie weer uit....met de conclusie dat het eigenlijk toch niet zo'n leuk patroon was. ..
Je laat de honden uit en veegt daarna de vloer nog maar eens...
Je valt even in slaap op de stoel. .
Telefoon gaat. .. wiellager... koplampen polijsten. .2 nieuwe banden. . en nog wat klein spul..
Nu even diep ademhalen en slikken... ongeveer €630.00 .....
Nou vooruit. . een goede nieuwe auto heb ik er niet voor....
En ..... mijn vrijheid (weg kunnen met de auto wanneer ik wil) is me heilig. .
Van. .. ach en het komt immers nooit goed uit zo'n bedrag. ..
Mijn portemonnee kan en kon ook niet ruiken dat ik morgennacht naar Griekenland ga... de dierenarts een vermogen kost.... er een tandarts rekening ligt....mijn kleindochter en stiefdochter en ik aanstonds jarig zijn. .. ik een puppy aanschafte. .. het Koningsdag was....
Zoals we dat zo mooi in onderwijs termen dan zeggen "mijn portemonnee overkomt het allemaal"....(grinnik)
 Van.... maar vooruit. . voor de APK had ik gespaard. .
Had alleen na alle verwende vorige jaren even niet op dit bedrag gerekend....
Het beestje op vier wielen wordt echter ook ouder natuurlijk...
Over ouder worden gesproken zeg. ..als ik bij mij op de slaapkamer op het dressoir kijk ligt het ook bezaaid met hulpstukken tegenwoordig....
Medicijnen... gehoorapparaten. .. braces. . spalken ....  bril.....en dan nog net geen kunstgebit. . jippie!!
Denk er toch aan binnenkort maar eens een groter dressoir aan te schaffen (hi hi hi)
Van. .. enfin de dag vordert traag. . ik slaap nog maar eens in de stoel (en droom notabene dat ik 20 ben).... ik veeg nog eens een extra hond aan haren weg.... verleg mijn breiwerk nog eens een halve meter verder van me vandaan.... constateer dat ik het toch wel een mooie kleur lichtblauw vind die best gaaf op een spijker rok zal staan... schuif m dus weer wat dichterbij... zet koffie... volg Willems emoties tijdens het kijken naar de serie El papel of zoiets. ..
Aanschouw een nijdige dochter die iets wil eten maar niet de serie wil zien omdat  zij die ook kijkt maar papa al verder is met de afleveringen... en dan een papa die er maling aan heeft, want het is zo spannend,  en verder kijkt.... maar dan een minuut later. . oh immer inconsequente papa. .. toch weer zwicht en de serie uitzet. .
 Ik zeg er maar niks meer van.... maar alle stemmetjes van geniep tot venijn en van pedagogisch optreden tot compleet opvoedkundig incompetent zijn. ... passeren de revue. .
Oeps en daar gaat ook de bami die we notabene in overleg vanavond zouden eten ....
Ik geloof dát het beter is dat ik Borre even ga uitlaten....
Stoooooooooom uit mijn oren!!!!!!!
Blij met Borre. ... zijn oortjes staan bijna recht overeind. . zoals bij mij mijn haren op dit moment...
Van. . ach kom... ik veeg nog een keer. .. het lijkt een obsessie te worden...
Ik film Borre en Bengel die geweldig aan het spelen zijn. . een bekijk de vreemde gewoonte van Blitz om staand in slaap te vallen en dan om te vallen .....
https://youtu.be/xcDY0o6_mSA
Tegelijkertijd rollen dikke tranen bij Willem over zijn wangen want de serie is weer voorbij. . en deze was (alweer) zo goed. ..(dochter dus inmiddels weer boven dat begrijp je)
Niet met het minste medelijden behept constateert ik hardop "mooi. . kan ik het huizen programma nu mooi kijken"
Dit is denk ik mijn bitch kant.....
Van. ..Willem haalt extra bami bij... de telefoon...... auto klaar. ...
Áls Willem terug is maar gauw halen .....
En ja hoor. . weer file. . tuurlijk ale Duitsers moeten ook weer terug over het Velperbroek circuit. .maar hun eigen land. ..
Ach ja. . Nederland heeft weer een economisch goede dag gehad...
Maar goed dat het gister niet was.. dan had mooi alles dicht gezeten in sommige provincies...
Van. ...doet het zeer dat bedrag.... vraagt Willem als we weer met autosleutels en al buiten staan...
Nee Willem maar deze zout op de wond  opmerking wel. .(grinnik)
Jeetje wat rijdt de auto weer lekker. . hij zoemt niet meer (oh dat kwam door de kapotte wiellager) en de nieuwe olie glijdt smeuiig door de motor. ..
Autootje blij. . ik blij. .
Weer een jaar veilige kilometers maken. .
Van.... nu eten. . Willem gaat fluiten bij het koor. . ik ga een begin maken met koffer inpakken....
Aangezien ik een ster ben in vergeten van ondergoed, begin ik daarmee. .
Hmm föhn in het hotel dus die kan hier blijven...
Niet teveel nu inpakken want er moet nog de wereld aan cadeaus in voor de Griekse vrienden. .
Tsjjjj.... alle zomer kleding nog niet tevoorschijn gehaald. .. kast ligt nog vol winter kledij...
 Nee poes. . weg uit die kast ...
Waar liggen die zomer jurkjes nou. .
Ik kan die t-shirts met korte mouwen ook niet vinden. ..
Van. . weet je wat. . ik ben moe van vroeg opstaan. . de koffer kan me wat. .
Morgen verder....
Daar ga je spijt van krijgen Wampie hoor ik mijn geniepige stemmetje zeggen.... morgen ben je veel te druk met dieren wegbrengen. .. cadeautjes halen.... laatste dingen regelen.....
Maar eigenwijs als ik ben, luister ik niet. .
Dan kom ik mezelf morgen maar tegen...
 Ik kan ruim drie uur in het vliegtuig slapen....
De ervaring leert dat dit niet kan Wampie zegt die rot stem weer. .
Eerst de safety instructies. .. dan je drinken. . je eten.... je buurman die moet plassen .... de kopjes die opgehaald worden ...de tax free kar die tegen je stoel bonkt. ....
Maar ik luister niet. . ik slaap al. .. bijna









Geen opmerkingen:

Een reactie posten