zondag 11 augustus 2019

11 augustus 2019

Dag van:
Na gister tollend mijn bed in te zijn gegaan.... en vannacht 1x wakker wordend van een aanzwellend kattenpootgemeen die ik in de kiem kon smoren met mijn slaperige hoofd,  vanmorgen toch aardig monter  wakker....
Een boze Bengel die haar plek door een wildvreemde snuiter, die net om de hoek komt kijken  notabene ook nog , in beslag genomen ziet zijn....
Een kleine onnozele, zich van geen kwaad bewust zijnde, onwetende en dartele Betsy op mijn bed....
Soms even naar beneden kijkend of haar nieuwe speel vriendin al over haar jaloersige knorrigheid heen is.....
Van... ik paai Bengel rustig met katten snoep of kauw staafje.... ze laat het gelaten toe...
Ze spint als ik haar oppak maar zodra ze Betsy in het oog krijgt gaat dat spinnen over in heel andere geluiden.....
Vooralsnog slaat ze met haar pootje doelloos in het rond.... ze wil Betsy niet echt raken.... ze dreigt alleen....
Maar tja wat wil je als je twee jaar lang het heilige bezit van je vrouwtje was......
Van....Betsy is een ondernemende tante.... een beste tante Betsy dus.....
Ze durft al heel wat aan voor haar pas 15 weken....
En eigenlijk is dat alweer oud voor een kitten....
Geen wonder dus dat mevrouw tante Betsy weet wat ze wil....
Ze springt op het balkon,  het aanrecht,  de trap op en af, het bed op en neer.... achter de vliegen aan...
Ze hadden haar beter vleugeltjes kunnen geven onze Bets....
Van... en in één keer is het dan pats boem afgelopen en ploft ze daar neer waar ze ophield met spelen...... baby nap time....
Bengel komt af en toe even boven....'vrouwtje hou je ook nog van mij?'....
En dan verwen ik haar weer... met snoepjes en knuffels....
Totdat het ongewenste zwart witte monster koppie haar hoofd om de hoek steekt...
Blaas.... dikke staart.... en wegwezen....
En dan ineens is ze langer weg....
Van.... natuurlijk doet ze dat wel vaker.... soms zelfs zo lang dat ik buiten en binnen door de kamer loop te ijsberen.... constant haar naam roepend....Bengel!.... poezenkind!..... kom nou.....
Alleen nu zit die beladenheid van een kitten in huis erbij....
En dus de angst dat Bengel zal denken dat ik haar minder lief vind....
Natuurlijk doe ik dat niet maar maak dat een poes maar eens wijs....
Mijn schuldgevoel viert dan ook hoogtij vandaag....
Van.... de drie Duitsers beneden, trekken zich nergens wat van aan....
Zolang dat kleine zwart witte ding maar boven blijft....
Van... de grap is alleen dat de drie honden heilig ontzag hebben voor dat geblaas uit dat kleine bekkie.... en dat kleine bekkie geen idee heeft wat ze met drie van die,  enorme grote niet naar poes ruikende maar wel haar hebbende, beesten aanmoet.... en dus maar boven blijft....
Wie is hier nu bang voor wie....
Maar nog intrigerender..... wie zal de eerste zijn die door heeft dat hij de slimste sterkste aardigste is....
Voorlopig verwed ik een fles wijn op Blitz....
Blitz zit immers alweer onderaan de trap....
Neus omhoog... snuffel snuffel... wat is dat voor nieuw geurtje....
Blitz is ook stapelgek en beschermend voor Bengel....
Maar ja...... je weet het nooit natuurlijk....
De tijd zal het weer eens leren....
En in die tussen- tijd..... doe ik maar weer eens een was....
Twee wassen zeg maar....
Fijn hè die vakanties.....
En in die tussen-tijd.... ligt Willem weer te slapen....in zijn stoel... op de bank.... en weer in zijn stoel.....
Welke voetbal wedstrijd hij volgt weet hij volgens mijzelf ook niet meer.... om al helemaal maar niet te spreken over de Netflix serie....
Hij heeft volgens mij al vier lijken ... en drie misleidingen  gemist.... en die lijken me toch essentieel om het geheel.... of eigenlijk het overblijvende geheel.... te kunnen blijven volgen....
Van.... kijk... kijk.. wat zei ik.... Blitz zoekt als eerste toenadering....
Je wilt alleen niet weten hoe....
Hij loopt wel vooruit maar alles in hem is gericht om direct die achteruit in te zetten indien nodig....
Behalve dan zijn staart... maar tja... die kwispelt eeuwig.....
Oei.... blaas blaas... sis sis....... hoge rug.... dikke staart..... en trillend als een rietje.....
Babs gaat nog steeds met een zichtbaar grote bocht omheen.... en Borre... ach die Borre... ziet niks... hoort niks... ruikt niks... of doet alsof... en loopt gewoon erlangs... recht op een ander doel af....
Van..... toch zie je iets in de houding van Betsy veranderen door het lef gedrag van Blitz....
Betsy wordt nieuwsgieriger......
Wie is dat grote beest dat zomaar haar diva signalen trotseert....en steeds dichterbij durft te komen...
Maar oh wee als ik Bets oppak en haar te dichtbij Blitz hou.... dan is het gegrom niet van de lucht....
Je moet ook niet te snel willen Wampie.... niets willen forceren juist....
Ik trek mijn handen er dus maar van af.... en ga maar weer eens een staaltje geduld opbrengen....
Tjongejongen.... als al die momentjes van geduld toch eens weg zouden vallen... wat zou ik dan een zeeën van levenstijd over hebben....
(En doe die momentjes wachten voor het verkeerslicht er dan ook maar bij)....
Van... enfin... het is een vermakelijk gezicht voor Willem en mij én de buurtjes die gezellig even op visite zijn om hun dagelijkse verhalen en onze vakantie ervaringen te delen....
Van.... en Bengel....?
Bengel is nu 1x binnen geweest....
Ze kwam wel een knuffel halen... en rook naar boerenland....
Ik denk dat ze zich dus bij de boer schuil houdt.....
Tot de kleine indringer verdwenen is wellicht....
Eenmaal binnen snuffelt ze overal aan....
Dat gedrag kennen we nog niet....
Daarna verdwijnt ze weer.... en komt mooi niet als we haar roepen...
Kan zijn dat de nachtvisser, die naast ons huis zit te vissen met een lamp op zijn kop, haar afschrikt..... maar denk het niet....
Bengel is verbolgen... voelt zich van haar troon gestoten... boos.... woedend... op haar ziel geraapt....
Oooh dat schuldgevoel in mij.....
Bengel.... Bengel.....!!!!!!
Kom dan bij het vrouwtje..... Bengeltje...poezenkind... zo bemind..... kom dan.... poezepoes....!
Van.... weer een kitten in huis.... oeioeioei..... wat zullen we allemaal nog beleven......?!







1 opmerking:

  1. Och jeetje arme Bengel. Hij doet zijn naam geen eer aan. Maar even rustig afwachten Wampie. Hopelijk komt alles goed met jullie gezin. Knuffels

    BeantwoordenVerwijderen