vrijdag 23 augustus 2019

23 augustus 2019

Dag van:
Eigenlijk is het al veel te laat om nog te schrijven...
En om nou te zeggen dat ik zoveel gedaan heb dat het zo laat geworden is, nee....
Eigenlijk ben ik vooral bezig geweest met het afronden van een projectplan voor een nieuwe methode op school....
Voor de vakantie gelukkig al wel mee begonnen.... maar dan hik je tegen het voortzetten en afronden ervan aan....
Gelukkig nu tijdsdruk als stok achter de deur en hup aan het werk gegaan.....
Van..... terwijl Willem eeeeeeeeeeindelijk eens naar zijn kapster ging.....
Ik ben een absolute liefhebber van mannen met lang haar.... maar Willem wilde het sowieso niet lang laten groeien en de lengte die zijn haar nu had was niet eens meer te vergelijken met een vogelnest....
Meer een nucleaire ontploffing.... of iets uit de tweede wereldoorlog dat afgegaan was....
Een soort van Catweazle achtige verschijning.... maar dan niet met pad maar met honden....
Van.... vanaf mijn plekje achter het raam voor de pc sla ik twee mannen op het bruggetje gade....
Een welkome afleiding tussen de ingewikkelde projectwoordenstroom door....
Het bruggetje krijgt een nieuw laagje...
En het is puur handwerk wat er verricht wordt hoor....
Twee oude mannetjes..... je moet toch wat bij gemeentewerken met dat duurzaamheids ouderen beleid...
Twee oude mannetjes dus.... op hun versleten knieën.... de één met een emmertje plak spul (zal vast geen gewone lijm zijn.... en brandbaar is het ook niet want de ene steekt gemoedelijk een sigaartje op)..... de ander met een zakje rode korreltjes....
De plakker smeert een stukkie spul.... de strooier strooit  een handje korreltjes en verdeelt dat gelijkmatig, en met nog vaste hand, over het plak spul...
Je mag het ook wonderspul noemen want je kunt er direct al overheen lopen...
Wat zal dat straks lekker knisperen en knerpen als we er overheen lopen met de honden.....
Het ene oude mannetje heeft een geweldig gevoel voor timing blijkt wel als hij precies bij het laatste stukje zijn sigaartje op heeft....
Nu nog overeind zien te komen.....
Van.... tussendoor geniet ik van alle soorten van toenadering tussen hond en kat en kat en kat....
Het is vandaag ook te warm om achter elkaar aan te jagen of elkaar te jennen....
Van.... Willem komt thuis en ik heb weer een man om naar te kijken...
Jammer dat hij straks alweer voor een nacht vertrekt naar een jarige vriend.....
Maar oké... dan heb ik weer wat om naar uit te kijken...
Zo'n groot sociaal netwerk als Willem heeft,om bij te houden, houdt de relatie gezond zullen we maar zeggen...
Doei Willem.... veel plezier maar weer daar in het zuidwesten des lands dit keer....
Van.... en verder maar weer met het projectplan....
Voor de vakantie al zo'n 8 uur inzitten.... vandaag ook zeker al 8 uur....
Voor ik het weet zitten mijn overuren voor een heel jaar er al weer op...
Van... nu begint de maag toch tekenen van leegstand te vertonen....
En vandaag dus geen Willem die kookt....
En geen zin om een supermarkt in te duiken....
De fruitschaal is bijna leeg... het brood zo goed als op....
Dat wordt dus kiezen tussen Chinees, cafetaria of vasten....
Nu hangen bij de moskee de spandoeken van eid Mubarak nog over het hek ten teken dat de ramadan is afgelopen.... vasten uit solidariteit hoef ik dus niet....
Chinees is me te gezond vandaag.... ik ga dus maar eens voor cafetaria...
Een uitzonderlijke keuze want ik heb het niet met frites .....
Patat en ik zijn geen vrienden van elkaar....
Ik ben daarentegen wel weer van de pannenkoeken, maar da's me nou teveel werk... en bovendien zou ik dan toch die supermarkt in moeten want om nou in m'n eentje op een pannenkoeken boot te gaan zitten... nee....
Van.... maar gelukkig verkopen ze in een cafetaria naast frites ook de wereld aan andere vette zooi....
En mijn lijf.... tja ik weet nooit of dat nou je hoofd of je maag zelf is, dus zeg ik lijf.... smeekt om een shashlick.....
Alleen als ik er al aan denk loopt het water me in de mond....
Kwijlend zit ik dus even later in de auto....
Mijn lippen aflikkend loop ik het cafetaria binnen....
En met zwoele stem bestel ik:...."doe maar een shhhhhaslickkkkkk".....
 Of dat alles is vraagt ze achter de kassa...
Euh eigenlijk wel ja....
Zal ik er twee bestellen dan....?
Nee Wamp.... dat gaan we niet doen....
En dus zeg ik moedig "ja dat is alles " en reken af....
Voor dat geld had je ze niet zelf op de bbq willen leggen verzeker ik je....
Dan begint dat moordende wachten....
Je hoort de ui, paprika, spek  en het vlees op de bakplaat sissen....
Ik ruik geen patat in het vet... geen frikandel speciaal.... geen kroketten.... mijn neus filtert alles om alleen die geur van ui, spek en vlees binnen te krijgen....
Net op het moment dat ik denk dat ik het niet meer volhoud roept de patat bakker "1x shashlick"....
Ik spring naar de toonbank, gris het tasje,  snel de deur uit naar de parkeerplaats (gelukkig voor de deur).... en rij in sneltrein vaart maar huis.....
Dan ontvouw ik het papier.... en de aluminium folie.... de geur van shashlick saus dringt binnen..... de slijmvliezen reageren direct met speeksel aanmaak.... ik open mijn mond.... en dan krijg ik potverdikkeme dat stukkie vlees niet van het stokkie .....
Ik worstel.... ik wroet.... ik frunnik.....
Dan zet ik mijn tanden erin.... geef een ruk aan het stokje... en ja hoor...
Vlees in de mond.... prikker in mijn been.... jurk vol met saus.....
Waarom glijdt saté altijd zoals het hoort van zijn prikker maar blijft shashlick altijd vast zitten....?
Met het tweede stokje gaat het al niet anders....
Paprika, ui en spel glijdt zonder problemen..... maar dan die stukjes vlees....
Van... enfin... het was weer heerlijk....!
Nu de laatste check projectplan en mailen maar.....(inmiddels 21.30 uur)....
Van.... Willem weg.... tv voor mij....
Mijn heimelijke genoegen TLC.....
Ow jaaaaaaaa ik zeg yessssss to the dressssssss.....
Oh nee..... ik beval niet meer unexpected.....
Van.... maar laat ik nou een beetje dat slaap ritme erin houden....
Niet al te laat naar bed...
Ik moet tenslotte morgen de honden in alle vroegte uitlaten.....
Van.... en geluk bij een ongeluk.... dat nieuwe boek waar ik zo'n zin in had omdat de achterkant zo veelbelovend klonk... valt vies tegen....daar hoef ik niet lang in te lezen voor ik in slaap val....
Je bent al halverwege het boek eer het inhoud begint te krijgen....
De eerste helft is intro... en dan ook nog eens twee verhaallijnen door elkaar....
Jakkes wat een tegenvaller....
Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als schrijven van een blog....
Waarvan akte...
En bij deze de finale....
Iets met een olifant met een lange snuit....





1 opmerking: