donderdag 29 augustus 2019

29 augustus 2019

Dag van:
Baby's
In buiken
Worden jongens
Op fietsjes
Worden pubers
Met brommers
En computers
Worden mannen
Met baarden
En zware stemmen
Worden partners
Van vrouwen
Met nukken
En engelengeduld
Worden vaders
Met verantwoordelijkheden
En leuke ideeën
Zodat ze zelf
Nog dat kind
In zichzelf
Kunnen blijven vinden
Want mannen en vaders
Blijven altijd
Die jongens
Met dromen
Blijven altijd
Dat kind
Van hun moeder
Onvoorwaardelijk
Innig geliefd
En bijzonder gevonden

Gefeliciteerd lieve Robbert
Van... mijn zoon is dus jarig....
Hij probeert het krampachtig niet te zijn want hij heeft, net als zijn moeder, niet zoveel met verjaardagen....
Zesendertig jaar geleden voor het eerst moeder....
Nou had ik in mijn leven maar twee wensen....juf en moeder worden...
En op deze dag kwam de tweede wens dus uit....
Of ik daarna nog nieuwe wensen kreeg...?
Mwoh.... eigenlijk niet echt nee....
Behalve dan dat ik voor een tweede keer moeder wilde worden..... en dit werd bekroond met een dochter.... en ik daarna hoopte dat alles maar goed zou blijven gaan met ze....
Aangevuld met de uitbreiding van diezelfde wens toen de kleinkinderen kwamen....
Van.... zijn verjaardag vieren lukt vandaag niet.... ik moet werken....
Uitstellen naar het weekend dus maar.... zondag denk ik....
Van.... over mijn werk schreef ik niet veel de afgelopen dagen...
De hulp die ik zou krijgen bleef uit..... en dus stond ik er weer eens alleen voor....
Er werden heus wel wat helpende handen uit andere klassen uitgestoken zo nu en dan.... maar daar draai je nog geen klas mee een hele dag....
Het was dus  professioneel aanmodderen geblazen....
En gezien de diverse problematiek in de klas is dat ook letterlijk aanmodderen....
Vandaag weliswaar weer hulp....maar in één dag bouw je maar niet zo structuur op.....
Het was wel een dag waarop ik zielsblij was met de hulp....
Had ik vandaag de klas alleen moeten doen, dan was dat fout afgelopen.... zo hectisch was het ....
Van.... maar nu heb ik weekend....
Morgen nog wat achterstallig werk doen en wat leuke dingen bedenken voor het woordenschat project.... maar dan toch gewoon lekker niks....
De steken voor het eerste platte beest staan al op de pennen....
Van.... vandaag zomaar weer eens een postcodeloterij prijs binnen....
Jawel.... vier duurzame koekblikken en koekjes....vanaf zaterdag af te halen bij onze Jumbo....
Wat moet ik met vier duurzame koekblikken....?
Wat moet ik met de inhoud....?
Krijg ik nou volgende keer voor afslank cursussen cadeau... om alle kilo's van die koekjes er weer af te krijgen....
Of krijg ik gewoon weer niks....
Wel zo vertrouwd.... en minder calorieën houdend....
Niks is het nieuwe dieet....
Van.... Willem is blij... Feyenoord speelt vanavond.... en hij heeft er een nieuwe Feyenoord liefhebber bij....
Tante Betsy zit pontificaal voor de tv mee te kijken naar de wedstrijd....
Ze kijkt de doelpunten bijna het scorebord in....
En het helpt....3-0...... voor Feyenoord natúúrlijk....
Van... en zo ging mijn tweede week voorbij....
Ik werk... ik eet... ik slaap....
En tot meer kom ik niet....
By the way......tot minder ook niet ......






Geen opmerkingen:

Een reactie posten