donderdag 1 augustus 2019

1 augustus 2019 voorbereidingen reis Kos

Dag van:
Wat nou ze gaan weer op vakantie....??.
Kunnen ze wel mooi zeggen dat ze buikpijn hebben om ons achter te laten..... maar ze doen het toch maar wel....
Ik ga dus gewoon met mijn kattenkont in de koffer liggen....
Zie nou je koffer maar in te pakken...
En nee .... ik ga ook niet aan de kant voor een paar knuffel eenhoorns voor drie schattige meisjes daar....
Mij krijg je dat pension niet meer in.... hoe lief ze daar ook zijn....
Van...wie zegt nou dat op vakantie gaan en voorpret zo gezellig is....?
Tjonge jongen.... sta ik vroeg op om maar weer in huis aan de slag te gaan en 'eeeeeeventjes' nog wat vakantie dingen uit te printen....
Eerst dat dus maar....
Je kent het wel.... online inchecken.... boarding passes uitprinten....andere papieren....
Je kent het wel??????...... Je kent het wel?????......
Nou.... vroeger was dat anders allemaal héél anders....
Je zocht een reis uit.... het reisbureau regelde de boel.... alles in één keer.... en je betaalde.... één bedrag....!
Dan kreeg je zo'n prachtig mapje van je reisbureau...... van die alleraardigste dame....
Het mapje reisbescheiden..... en daar zat aaaaaaalles in....
Hoefde je niks voor te doen ook.....
Stickers extra.... koffer labels erbij.... plattegrondje van de omgeving....
 Zeer relaxed....
En je pakte je koffer lekker in..... je reed naar het vliegveld of liet je rijden.... reed de parkeerplaats op..... stapte de shuttlebus in.... hopla op het vliegveld...
Je liep naar een balie.... daar zat ook weer zo'n lieftallige behulpzame geüniformeerde dame achter... die verder aaaaaaalles voor je deed.... van stoelen regelen..... tot koffers inchecken......boarding passes overhandigen.....én je een gezellige ontspannen vakantie toewensen....
Je kreeg een heerlijke maaltijd en drankje in het vliegtuig....
Kortom je kwam al ontspannen op je vakantie adres aan voor de vakantie al  goed en wel beginnen kon....
Van....nee, dan nu heden ten dage....
Je zoekt je lens in de wir war van online reisbureaus.....
Je moet immers tegenwoordig vergelijken....
Vroeger wist je gewoon dat Neckerman duur was en Dreizen een stuk goedkoper....
Maar dat is niet meer zo.... nee, nee.....
Van.... je zoekt je wederom lens naar een bestemming want.... tegenwoordig kan je overal naartoe..... hoe ontoegankelijk ook.... er is een weg.....
Nu op zoek naar de juiste data... de juiste verblijfsduur....de juiste accommodatie..... en dan.....
Dan ben je er dus nog niet....
Koffers moeten tegenwoordig apart geboekt worden..... alsof ik zonder onderbroeken op reis zou gaan....
En dan niet in één keer... neen..... voor de heen en terugreis....kan ook nog met verschillend gewicht.....
Dus hoeveel kilo je dan wil meenemen....
We gaan verder.... of ik een verzekering wil.... annulering en/of reis..... of ik een auto wil huren..... of ik een taxi wil..... op welke stoelen ik in het vliegtuig wens te zitten..... ook daar heb je weer keuzes in qua prijs.....en van welk vliegveld ik wil vertrekken....ook dat nog....
Maar goed.... dat heb je dan allemaal ingevuld.... en je betaalt.... met een ... jawel....Q code....
Van..... nu komt het mapje thuis denk je....
Neej Willem en Wampie.... dat mapje komt niet thuis....
Er zitten tegenwoordig wel dames en heren, na het doorlopen van een eindeloos keuze menu, een hopelijk aardige dame o.i.d. heer aan de telefoon en computer,  maar niet meer achter balies om je paperassen te verzenden.....
Van.... dus moet je zelf aan de slag....
En nou heb ik nooit op de school voor toerisme gezeten maar op een simpele opleiding voor juffen.... dus ik worstel me door alles wat ik moet uitprinten en alsnog moet regelen....
Ik heb de vluchtgegevens maar nog geen boarding passes...
Ik vul op uitdrukkelijke wens van de reisorganisatie mijn reserveringsnummer in voor mijn reserveringen... ik mijn Corendon....
Niks....
En ik heb toch écht dit reserveringsnummer gekregen....
Zonder letter dan...?
Niks....
Bedoelen ze soms Boekingsnummer....?
Ja dat bedoelen ze....
Check... tickets heb ik... boarding passes ook....
Of ik echt zeker weet dat ik voldoende onderbroeken meeneem (gewicht dus).... en of ik echt geen verzekering wil.... en geen huurauto... en of ik een hotel heb....
JA ik heb alles al....en ben niet van gedachten veranderd....!!!
 Van... vanaf Brussel Zaventem vertrekken...
Nooit eerder gedaan....
Uitzoeken dus hoe dat met parkeren gaat....
Hij is fijn....
Maar liefst 7 soorten parkeer terreinen en wel even 8 manieren van parkeren....
Iets met wel of niet je autosleutel afgeven (Valet parkeren).... wel of niet iemand die je auto ophaalt voor het vliegveld.... wel of geen shuttlebus.... wel of niet op loopafstand en welke afstand dan en hoeveel minuten lopen dan..... overdekt.... bewaakt.... hoog of laag..... boven, onder of in het midden..... met of zonder wasbeurt.....(ik verzin dit niet hè!!!) .....
En als ik dan eindelijk iets heb,  lang parkeren discount,...... en ik vul aaaaaaal mijn gegevens weer in; naam, telefoon, adres, vluchtnummer, kenteken, aankomst en vertrektijd.... de hele reismikmak dus..... wat denk je.....????
Geeft ie aan dat het vol staat.....
Kan je weer heeeeeeeeelemaal opnieuw beginnen.....
Vind je ook eindelijk na 5 sites een site die van te voren al aangeeft welke terreinen al vol staan.....
Prima...volgende keuze....P2 economy of P2 holiday....
Kan iemand mij het verschil vertellen....?
Nee dat kunnen ze niet....
Ja.... wel dus.... in de kleine lettertjes.... op P2 economy kan een auto van 1.80 meter hoogte nog door de poortjes.... op P2 holiday is dat  2.10 meter....
In de kleine lettertjes.....!!!!
Je zal ze maar niet lezen en met je Chevrolet terreinwagen op P2 economy aankomen.....
Dan kun je mooi met een cabrio uitvoering naar huis....
En een extra autoverzekering voor parkeerproblemen kon je NIET aangeven bij de keuzemenu (u heeft een veld niet ingevuld) gegevens.....
Had je de kleine lettertjes maar moeten lezen....
Van... enfin.... reserveren maar.....
Van het bedrag val je bijna ondersteboven.... maar goed.... ik sta op het 7e dakverdiep ('t blijft Vlaams hè)......
Heeft Brussel airport ook een adres....?
Handig voor de navigatie zeg maar....
Nee... dat heeft Brussel airport niet....
Ook niet in de kleine lettertjes....
Nou hebben ze dat vast wel natuurlijk..... maar Brussel airport vindt dat het op de ring Brussel zo goed staat aangegeven dat een adres niet nodig is....
Wel hebben ze een minieme routebeschrijving.... iets met rotonde rechts.... volg bordjes....
Voor het adres.... ik speel graag safe.... ga ik dus maar naar Google Maps.....
En zelfs daar vind je in eerste instantie niet eens kleine lettertjes maar lege vlakken....
Dat wordt uitzoomen....euh inzoomen....
Maar als je uitzoomt.... of inzoomt.....ben je het complete overzicht weer  kwijt en weet je nog niet waar je zijn moet.....
Laat maar..... we zien wel.... we vertrekken wel een half uur eerder.....
Van.... we komen om twee uur 's nachts terug op Brussel airport.....
Beetje gedoe als we dan naar huis moeten..... daar omstreeks 5 uur 's ochtends zijn en er drie uur later uit moeten om honden en katten te halen....
Dat wordt dus extra hotelletje bij het vliegveld boeken.....
Ibis budget.....
Och ja... zo'n hotel waar je eten uit de automaat komt....
We kennen dat....
Maar goed je moet wat....
Ik klik dus maar een kamer met ontbijt aan.... log in....
Geef de aankomst datum aan...10 augustus om 3.00 uur in de ochtend.....
Wil aangeven dat vertrekdatum dezelfde dag is.... kan niet......
Nou dan niet....
Geef nog even goed aan dat we midden in de nacht aankomen.... geen probleem zeggen de grote lettertjes.....24 uurs receptie...
Ik klik op bevestigen....klaar....
Maar zie de kleine lettertjes ineens ook in de bevestiging die per mail binnenkomt....
Inchecken na 14.00 uur....
En ik vul net 10 augustus in....
We vertrekken wel 9 augustus maar komen de 10e aan.....
Van.... iets met Spaans (Of is het nou Vlaams) benauwd.....
Nog maar een mailtje erachteraan sturen....
Je weet het immers niet met die Belgen.....
Van..... uitprinten parkeer bevestiging.... uitprinten hotel bevestiging....
En zo ben je liefst 3 uur verder....
Terwijl zo'n afgestudeerde toeristen academie dame achter een balie dat vroeger in een uurtje deed omdat ik niks had te kiezen.... alleen maar hoefde te genieten....want dat kon vroeger nog zonder keuzes....
Je was gewoon tevreden.....
Mag het daarom een beetje meer minder....
Of word ik nou ook zo'n ouwe zeur die alles vroeger beter vond...?.??

1 opmerking:

  1. Oh Oh wat een gedoe voor je een keer op reis bent. Maar .... veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen