zondag 18 augustus 2019

17 augustus 2019

Dag van:
"Ja sorry hoor oma... maar de vakantie is niet compleet als we niet bij jou gelogeerd hebben zoals altijd...."
Zo'n appje kreeg ik dus gisteravond laat nog....
En de oudste kleindochter heeft gelijk....
Ik heb mijn kleinkinderen schandalig verwaarloosd deze vakantie.... alle vier....
Dat is natuurlijk niet alleen aan mij te wijten maar ook aan die pokke vervelende vakantiespreiding....
Ik al een week vrij.... zij nog maar school  in Haarlem.... dan ik al op vakantie.... kom ik terug zijn zij weg.....
Komen zijn terug dan wij weer een weekje weg... en dan is het alweer terugkomen op school  geblazen.....
Nou ligt dat met die twee uit Didam iets anders.... maar tja... toen ik voor de katten kwam zorgen, zaten zijn met hun billen op het strand in Spanje.....
Enfin.... soms gebeurd dat zo... en gelukkig hebben we kleinkind appjes... en spraakberichtjes.... foto's.... familie app....video chatten.....
Het enige nadeel is dan dat je ze niet even lijfelijk kan knuffelen.....
Er komen daarentegen weer weekenden genoeg om alles goed te maken....
Van... en één van die weekenden heeft mijn oudste kleindochter dus even fijn geregeld voor haar en haar zus... en wel dit weekend....
Van... mijn dochter weet blijkbaar van niks begrijp ik uit haar appje en uur later....
Tja.... leeftijd.... zelfstandigheid.... eigen willetjes.....
Maar ze vindt het ook prima....
Geregeld dus....
Van.... een nieuwe krabpaal...
In de hoop nog meer katten ruzie te voorkomen.....
Elke keer als we denken het komt goed.... ach kijk ze eens lief samen zitten.... dan komt er zo'n onverwacht ogenblik dat Bengel toch uithaalt.....
Allebei hun eigen plek zou kunnen helpen....
Zo voelt Bengel zich niet van haar krabpaal troon verstoten....
Van.... dat denk je dan met je simpele mensen brein....
Want zodra staat er een prachtige nieuwe krabpaal..... voor tante Bets dus.... zodat Bengel haar oude voor zichzelf heeft.... of Bengel heeft de nieuwe al in gebruik genomen....
Ofwel..... alles is voor Bengel.... weg met die nieuwe tante.....
We zullen dus gewoon engelen.... zeg maar katten geduld moeten hebben vrees ik....
Van..... twee kleindochters in de keuken.....
Isa kookt.... Britt zit op haar plekje... boven op de reling naast het aanrecht....
En volgens Willem hebben wij een gemeenschappelijk kook gen...... want hij smult van de Isa spaghetti.....
Van..... Britt is nog niet met haar schepnetje aan de gang of ze heeft al beet.....
Waar hier ervaren vissers uren staan te turen met de duurste hengelsport spullen,  vangt mevrouw binnen 5 minuten even drie vissen.....
Van.... gezelligheid troef.... chips... mentos.... gesprekken over ecosystemen....roboblocs avatars..... (ja ja.... je kunt het zomaar ergens over hebben met je kleinkinderen tegenwoordig).... over de pech die je hebt om in de verkeerde klas terecht te komen want de combinatie groep heeft meester Erik ingepikt.....maar gelukkig gaat juf huppeldepup met pensioen met kerst dus dat scheelt...(kleine wijsneus).......en gesprekken over andere toekomstplannen.....
Van.....dan is oma toch wel moe.....
Kom jongens... naar bed....
Oma... ga jij maar als je moe bent.... wij zijn nog jong.....
Ja oma.... en wij zitten nog in de vakantie modus....
Van.....ahum.... die leeftijd dus.....
Iets met beginnende generatiekloof....











Geen opmerkingen:

Een reactie posten