zaterdag 24 augustus 2019

24 augustus 2019

Dag van:
Iets met vroeg wakker worden omdat JIJ degene bent die de honden vanmorgen moet uitlaten....
Nou heb ik twee opties.....
Eigenwijs blijven liggen of verantwoord opstaan.....
Die opties hebben twee gevolgen.....
Dat heb je namelijk wel vaker met keuzes....
Optie 1 betekent uitgeslapen je bed uit maar direct de smoor inhebben omdat je poep kan ruimen.... en dus de rest van je dag rondloopt met een gezicht als een putjesschepper....
Optie 2.... met een slaperige kop je bed uit...... de deur opengooien.... beesten naar buiten.... behoeftes laten doen.....een poepvrije kamer.....en dus de rest van de dag een frisse neus....
De keuze is reuze maar aan allebei zit een luchtje....
Ik ga echter toch maar voor optie 2.....
Het idee alleen dat Willem daar in Zeeland nog ligt te ronken met waarschijnlijk een bierkegel van Middelburg tot Renesse..... maakt mijn humeur er niet beter op.....
Van..... volgende optie stress.....
Duik ik mijn bed weer in en laat ik de honden in een kamer die al snel temperaturen zal bereiken van boven de 20 graden.... wat weer maakt dat ik waarschijnlijk met een steen op mijn maag de wildste schuldgevoelige dromen krijg....
Of blijf ik beneden... met het gevoel van heldenmoed onder het genot van een kop koffie.....en mezelf blijmoedig voor de gek houden met het idee nog een hééééle dag voor me te hebben?
Van.... en daar begint dus die ellende waar dat spreekwoord 'van twee walletjes eten' vandaan komt....
Ik blijf beneden.... nuttig de koffie...... zet mijn TLC zender aan.... jakkes herhalingen.... en ik had al yes tegen die dress gezegd.....
Probeer een andere zender.... maar op mijn vroege zaterdagochtend zit ik niet te wachten op supersonische strijkbout reclames..... ik strijk nooit..... of schoonmaakmiddelen die zelfs je schoorsteen roetvrij kunnen maken.... ik kom nooit in mijn schoorsteen... dat laat ik aan Piet over die ik daarom nog steeds volmondig rond december,  zwarte Piet pleeg te noemen.....
Na drie maal hetzelfde journaal weet ik ook heus wel dat er weer een hittegolf zit aan te komen..... en hoe een auto gestript kan worden zal me een worst zijn....
Dat moment dus.....
Het moment dat je voor dat tweede walletje gaat....
Je duikt je bed weer in..... gezellig bij tante Bets..... die ondersteboven op het kussen ligt gedrapeerd....
Je laatste gedachte is die enorme hoop dat je wakker wordt voor Willem thuis komt zodat je niet te horen krijgt "aaaaaaah die arme honden.... zijn ze wel uit geweest.... hebben ze wel eten gehad..... zitten ze hier in die warme kamer hè...aaaaah arme hondjes baasje is weer thuis hoor... liet dat boze vrouwtje jullie zomaar alleen.... kom maar bij de baas..."....
Nee dat wel ik dus n i e t !!!!!
Desniettemin slaap ik wel in.... vertrouwend op mijn biologische klok.....
Van.... en mijn biologische klok is zo'n beetje het enige in mijn lijf dat naar behoren werkt en waar ik geen medicijnen voor slik dus..... om tien uur gaan mijn ogen weer open.....
En kijk.... een geheel ander mens staat op....fris en fruitig....
Ik moet alleen even omschakelen dat mijn werkelijke ochtendrituelen er al op zitten.....
Een tweede kop koffie kan echter nooit kwaad.... en terwijl die pruttelt gooi ik de deur voor de honden open.... laat de kat erin.... maak voer.... alsof er nooit een tweede walletje is geweest.....
Willem kan tevreden zijn.....ssssssstttttt... zolang jullie lezers je dus stil houden.....
Van.... kijk aan.... de TLC herhalingen zijn voorbij.... ik kan little people kijken.... de intriges van een lilliputter familie waar alles natuurlijk net zo verloopt als in een lange mensen familie.....behalve dan dat alles zich op een verdieping lager afspeelt zullen we maar zeggen.....
Ik erger me vermakelijk aan Amy..... begrijp de uitspattingen van Rolof maar al te goed......geniet van de drukte rond het pompoen seizoen....
Wat kan het toch heerlijk zijn om mee te leven met de simpele dingen des levens op een lager level......
Maar oeps.... de deurklink....
Willem in the house....
Gauw de zender eraf want hij heeft een enorme gruwel hekel aan TLC....
Van.... kijk mij eens even braaf bij de honden zitten... ja ze zijn uit geweest.... ja ze hebben eten gehad.... ja ze zijn braaf geweest... en ja ze hebben je gemist....
En kijk mij eens braaf NL 1 kijken.....
Ja je mag de afstandsbediening hebben hoor....
Fijn dat je het leuk gehad hebt.....
Ik heb het projectplan af ja...
Je kan inderdaad de computer gebruiken vandaag....
En ik zal koffie voor je pakken....
Er bestaat vandaag geen bravere huisvrouw dan ik.....
Waarschijnlijk ook niet zo'n schijnheilige.... maar dat zeggen we er dus maar even niet bij....
Van..... samen genieten aan het water....
Willem in de schaduw... ik in de zon.....
Pratend over toekomstplannen.....life change....
Het leven begint bij zestig....
Nee niet opgeven Willem....
Van.... genieten van een simpel telefoongesprekje..... wij vrouwen begrijpen elkaar....
Iets met dezelfde planeet.... en zelfde zielen.....
Zij vanaf de waterkant op de camping... ik vanaf de waterkant thuis....
En Willem en ik die verder praten....
Willem die voortdurend de laatste tijd aan mij vraagt of ik er vertrouwen in heb.... omdat hij zijn eigen vertrouwen tijdelijk kwijt is....
Maar het verlossende mailtje van de coach die met hem af wil spreken....
Normaliter zou elke vrouw op de barricades gaan als een andere  vrouw met haar partner wil afspreken in een park om daar al wandelend samen te praten....
Ik juich het toe.....!
Ik ben namelijk partner.... steun een toeverlaat..... en geen professional.....
Mooi is dat eigenlijk.... dat hoe professioneel je ook bent.... psychologisch onderlegd..... gedragsdeskundig genoeg..... geschoold volgens alle wetten der communicatie en omgangskunde..... het voor anderen meestal wel weet.... je blijkbaar bij je eigen partner (en bij de opvoeding van je eigen kinderen) zo emotioneel betrokken bent dat alle theorie geen poot van bestaan meer heeft.....
Maar dat troost en vertrouwen genoeg zijn.....
Zou er zoiets als een professionele liefdesrelatie kunnen bestaan.... en dan bedoel ik écht met liefde hè....
Er zullen vast rationele relaties... gebouwd op wederzijds respect bestaan..... van die relaties uit de boekjes....
Dat je de juiste vragen stelt.... altijd goed kan luisteren..... de juiste toon aanslaat....elkaar altijd weer begrijpt en tot elkaar brengt....
Maar liefde.... gevoelsrelaties.... zoiets gaat dus gepaard met ruzies... meningsverschillen.... ergernissen.... en alle regels uit de boekjes in de wind slaan.....
Maar wel troost biedend en vertrouwen gevend....
Enfin.... Willem gaat woensdag dus wandelen in het park....
Met mijn zegen......
Van...... boodschappen doen.....
Thuiskomen en dus niet, zoals eergisteren,  te horen krijgen dat de kassabon zoveel aangeeft.... terwijl het dat dus wel doet....
En dan zeggen...."goh Willem het bedrag was weer zo hoog hoor"..... maar dan meteen triomfantelijk er achteraan...."maar nu zijn het de boodschappen voor drie dagen"....
Iets van nènènènènè......
En dan weten dat een professional dat noooooooooit zo gezegd zou hebben......
Maar dan weer genieten van het feit dat je gewoon een heerlijke liefdesrelatie hebt....!
Van.... en dus 's avonds samen burgerlijk voor de tv naar 'de beste zangers' kijken en samen tranen wegpinken bij de mooiste liedjes.....
Van.... die Samantha Steenwijk hè.... ik kan gewoon niet naar dat mens luisteren zonder kippenvel te krijgen.....
Dat is gewoon een reïncarnatie van alle overleden (goede) smartlap zangers....
 En al heb ik weinig met het Nederlandse levenslied.......van haar kan ik het horen.....
Ik hoop zo dat dat mens poepie beroemd in Nederland gaat worden hè.....
 Ze zou de eerste worden waarvoor ik naar Ahoy zou gaan.....
Eén en al ziel.....
Van..... dan nog een fantastisch DWDD college met Freek Vonk over super zintuigen.....
Prachtige verhalen.... prachtige beelden....
En ik maar denken aan mijn hoog sensitieve Willem....
Dat anders voelen ook een super zintuig is.....
En dan ineens dat bibber stemmetje van Willem....."doe die slang maar weer terug".... wat bevestigt hoezeer hij in het verhaal zit met zijn super sensitieve zintuig....
Willem!!!!!!....doe ff normaal.... er zit een scherm tussen......
Oeps.... geen professionele opmerking Wamp....
Maar tja... zeg nou zelf....."ik snap dat je in het verhaal zit Willem maar hou je in acht dat het slechts tv beelden zijn".... of...."wat mooi dat je zo meeleeft Willem.... ik zie dat je er helemaal inzit.... maar die slang komt niet in onze huiskamer hoor"....
Neeeeeee dat is het toch ook niet......
Van.... Willem en slangen.... slechte combi....
Hij kan de gewelddadigste films bekijken... maar een slang.... dat is teveel van het goede....
Het houdt hem zelfs, tot mijn grote verdriet,  tegen om naar al te tropische landen op vakantie te gaan....
Misschien iets voor een volgende professional.... Willem over zijn slangen angst heen helpen.....
Dan mag ze wat mij betreft zelfs met hem in de dierentuin afspreken.....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten