dinsdag 27 augustus 2019

27 augustus 2019

Dag van:
We hebben last van een dove eend....
Ja... eerst dacht ik dat het een agressieve eend was met terroristische neigingen.....zo'n eendje (zo eentje) met een bom gordel onder de vleugel...
Ook heb ik nog even aan eendsdolheid gedacht, maar dat blijkt niet te bestaan volgens de encyclopedieën der eendsoorten....
Mogelijk zit er nog wel een tikkie ADHD in maar ze is vooral doof....
'T kreng heeft een oorverdovend, niet om aan te horen snater geluid.....
Ik herken dat deels...
Zelf praat ik ook hard als ik mijn gehoorapparatuur niet in heb....
Je wilt jezelf ook horen als je tegen een ander spreekt....
Deze eend heeft het echter beduidend erger dan ik .....
Je hoort haar van ver aankomen....
Eerst dacht ik dat ze al voor de vlonder haar brood opeiste... maar nee... mevrouw was zeker nog 6 vlonders van hier vandaan....
Kon het nog harder dan...?
Ja dat kon....
Niet om aan te horen...!!!!
Maaltijdverziekend....
Zelfs de honden zochten het een verdieping hoger op....
Geen aanwinst voor onze waterpartij zal ik maar zeggen....
En waar ze vandaan komt....?
Geen idee...!
Ontsnapt uit het doveninstituut vermoed ik.....
 Van.... het is vandaag helemaal een dierrijke dag....
Kom ik thuis van een dag werken ligt er zomaar een verrassing van mijn dochter in de brievenbus....
Een breiboek platte beesten breien...
Echt zo super gaaf...!
Daar ga ik morgen direct mee beginnen....
Laat ik nou dit jaar een klas vol kinderen hebben die ook steeds naar knuffels grijpen...
Dat komt helemaal goed uit...!
Van.....'s avonds..... Willem is repeteren want die heeft zondag een optreden met het koor.... heb ik de tv voor mij alleen...
Jammie air scène investigation...... ik hou ervan....
Al dat uitzoeken.... uitsluiten.... onderzoeken.... zó zorgvuldig en secuur....(ik wou dat ik dat zó kon)....
En dan soms de oorzaak van een crash in een millimeter klein onderdeeltje.... of zoals vanavond door een communicatie fout tussen luchtmacht radar en verkeers radar burger verkeer ontdekken.....
Maar....daar gaat het nu even niet om....
Van.... al 19 goede doelen steunen Willem en ik nu...
En dan zie je tussen de air crash door weer zo'n reclame over zielige dieren....Dierenlot....
En dan ga je weer hè ....
Voor geen reclame ben ik gevoelig.... maar die.....!!!!!
Ik ga overstag.... ik kan het niet helpen....sms dier naar 1144.... daar ga ik al....
Niemand in dr buurt die me tegenhoudt....
Weer een goed doel rijker en €1.85 (waar hebben we het over) per maand armer....
Van... tja... ach... wie weet helpen ze wel dove eenden....
Zou mooi zijn....!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten