dinsdag 20 augustus 2019

20 augustus 2019

Dag van:
Daar gaan we dan maar... dag 2...
Vakantie...?
Wat was dat...?
Hoe zag dat er ook alweer uit....?
Uitslapen.....?
Ja... wel eens van gehoord...!
Geen idee meer hoe dat eruit zag....!
Van.... wakker worden van een wekker....
De geur van verse verf op je kozijnen...
Opschieten anders kom je te laat...
Heb ik nog benzine in de auto....?
Oh jee... m'n brood smeren...
De honden en katten voeren....
Zorgen dat Willem zijn bed uitkomt want de schilder staat zo weer voor de deur...
Dat is pas realiteit....
Dat is pas leven....
Van..... gisteren kwam ik op Instagram een prachtige quote tegen van, ik dacht,  #onderwijsofzo.....
"Wat mijn doel voor dit jaar is?....., de zomervakantie halen! ".....
 Ik vind hem sterk....!!!!
 Van.... laten we daar dan maar mee beginnen dan... ik heb nog 363 dagen om het te bereiken.....
Zal 'm ook meteen in mijn PIP en POP plaatsen....
Ik ga er geen handelingsgericht deel OPP voor schrijven want waarschijnlijk wisselen de nodige middelen en behoeften om de haverklap....
Daarbij zijn het overgrote deel van die behoefte naar aller waarschijnlijkheid toch niet inzetbaar in deze bezuinigingstijd....
Maar de streefkwaliteit is er....
Van.... wat een flauwekul verhaal zeg....
Laat ik maar gewoon met werken beginnen....
Vandaag is vast de eerste dag van ergste 'druk van de ketel'....
De leerlingen laten al wat meer van zichzelf zien...
Vandaag ook iets met huilbuitjes....
Vriendjes van vorig jaar worden nu gemist.... het feit dat ze weg zijn.... naar een vervolg klas (zij wel).... voelt definitiever dan gisteren....
En ook al weet je nu dat papa/ mama of de chauffeur, je heus komt halen aan het eind van de dag.... het duurt toch maar even wel een lange dag.... zonder die papa en mama...
Van... dan heeft die juf ook nog eens allemaal regeltjes.... mag je dingen niet en moét je dingen wél......terwijl je daar helemaal geen zin in hebt....
T is even wennen zullen we maar zeggen....
En gelukkig troost en knuffelt zo'n juf dan ook... maar t is niet thuis....
Aan het eind van het jaar zul je zien dat je als juf ook regelmatig mama genoemd wordt.... maar nu nog even niet....
Alhoewel.... er is één dametje die me steevast oma noemt....al twee dagen....
(Ik denk dat ik maar weer een kleurspoeling door m'n haar moet gooien)....
"Juf... ben jij op vakantie geweest?"...
Jazeker... ik ging naar Duitsland en Griekenland...!
"Wie zijn dat?".....
"Juf... ik moet poepen...."
Ga maar gauw....!
"Te laat... ik heb snelle poep "....
(Ja... en ik heb oude benen zeker)....
Van.... Willem kookt....
Ja heus... hij kookt én doet de boodschappen....
Ik plof op de bank en slaap....
Ik word niet eens wakker van de zes knoflook tenen die hij door de spitskool schotel met kerrie perst....
(Ik proef ze even later trouwens wel)....
Van.... vandaag kreeg onze vriend meer te horen over zijn tumor in de schouder die een deel vormt van een uitzaaiing....
De vriendenkliek app staat weer op scherp....
Als de bron in de prostaat zit hebben we geluk meldt de echtgenote....
En het is toch verdomme niet te begrijpen dat je jezelf dan ziet schrijven...."dan ga ik ervoor duimen dat het prostaatkanker is"....
Ja joepie prostaatkanker.... zijn wij even blij....!
Krankzinnig....!
Maar tja.... zo relatief is alles dus...
Want als daar de kanker vandaan komt is het goed te behandelen....
Dus ja...jaaaaa... doe maar prostaatkanker.....
Pffft.....
Wat een wereld....!
Zou prinses Christina ook een keuze gehad hebben....?
Doe maar geen botkanker.... doe maar een andere kanker....
Of mijn oude schoolvriendin die zo in de put zit dat ze de telefoon niet eens beantwoord....
Borstkanker.... en zo intensief behandeld dat de rest van het lijf niet meer werkt....
En hoe suf ik me ook doneer aan het KWF... er lijkt geen einde aan te komen....
Alsof zoiets ook af te kopen is....
Maar verdomme... ik wil al die lieve mensen om me heen ook nog niet kwijt....
Van..... het huis wordt mooi .... van buiten dan....
Van binnen rossen hond en kat de boel nog af....
Zeker nu ze niet naar buiten mogen in de tuin...
Stel je voor... een haar in de verf....
Doet zo'n schilder zo zijn best geen druipertje te laten glippen....
Heeft hij de duurste van de duurste kwasten, waar in tegenstelling tot die van de Action,  geen haartje vanaf komt....
Zullen die beesten je meesterwerk verzieken....
Nee.... de schilder houdt de deuren angstvallig dicht....
Met resultaat.... want de buitenboel glimt en glanst weer ...
Van..... de dieren rust keert aardig weer in diergaarde Simon Vestdijk....
Tante Bets raakt haar angst voor de honden redelijk kwijt en waagt zich op ontdekkingstocht door de kamers....
Ze laat zich zelfs likken en besnuffelen....
Ze moet zich alleen niet te snel bewegen....
Dat is de trigger voor de drie Duitsers namelijk....
En poes oké.... maar dan in slow motion....
Van....Queen Bengel is ietsje minder agressief....
Wanneer zij het wil mag Bets in de buurt liggen....
Maar voelt zij ook maar enige bedreiging van de troon dan blaast en slaat ze....
Nou vormt Bets geen enkele bedreiging maar dat heeft die sukkel van een Bengel weer niet door.....
Tante Bets is alleen maar liefde.... en gezelligheid.....
Tante Bets heeft ook geen pretenties en stelt geen eisen zoals Queen Bengel...
Tante Bets lust alleen droge brokjes en niet vier keer per dag een zakje nat voer....
Tante Bets is tevreden met een propje papier dat ze achter de tv vindt in plaats van de wereld aan katten speelgoed en kauw staafjes of anderszins...
Tante Bets wil alleen op de meest onmogelijke plekjes op je lijf gaan liggen en je dan aflikken met haar rauwe tongetje...brrrrrrr....
Tante Bets spint en knort....
Van....neeeeeee... ik leer nu ook de mindere kanten van mijn Bengel kennen....
En sekreet is het eigenlijk.... en ik vrees dat ik dat van haar gemaakt heb ook nog.... met al mijn overdreven verwennerij.....
Dat ga ik met Betsy toch anders aanpakken....
Alhoewel... ik hoef eigenlijk niets aan te pakken...
Bets is Bets...lief.... zachtaardig.... en gezellig.... allemansvriendje.... Bets is best....
Bengel is ook poeslief....héél lief.... voor mensen.....maar niet voor andere poezen dus....
 En ze vreet als een bootwerker..... als een Duitse herder zeg maar.....
Van... zou dat het zijn....?
Dat ze het voorbeeld van drie honden vrienden heeft....?
Geen idee... en ook geen tijd om me erin te verdiepen ook, want morgen is de derde schooldag van de week...
En zo'n derde dag ... zo leert mijn ervaring.... is de dag van de man met de hamer.... in mijn geval waarschijnlijk een moker....
Het lijkt me dan ook geen onverstandig plan om mijn beesten hoofdbrekens nu voort te zetten....
Maar gewoon met een Bets in mijn nek ...... in m'n bed.... naar dromenland te vertrekken ....
Misschien ben ik dan wel in staat om die man morgen terug te slaan....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten