dinsdag 6 augustus 2019

6 augustus 2019 Kos dag 5

Dag van:
Geen stem om te vertellen maar woorden genoeg om te typen...
Vanmorgen is mijn stem dus verdwenen....
De keel is rauw....
En je kan niet voelen of je het nou gewoon warm of verhoging hebt....
Dus bij de apotheek naast het hotel, gekochte neusdruppels, doen wonderen....
Ik kan  bij tijd en wijle weer adem halen door mijn neus...
De, uit Holland,  meegebrachte ibuprofen werkt gelukkig ook in Griekenland...
Met andere woorden.... de snipverkoudheid heeft doorgezet, ik voel me bagger, maar zet alle zeilen bij om me dat niet te voelen....
Van .. de ontbijtzaal vanmorgen.....
Het barst uit zijn voegen van de Nederlanders en je moet dus uitkijken wat je zegt.....
Nou hoor je mij niet... maar Willem des te beter....
Er loopt een zeer sjacherijnig prille puber langs de tafeltjes...
"Jeetje... daar moet je dan de oorlog mee winnen " zegt Willem meewarig....
Nou Willem... volgens mij wil hij het vandaag alleen maar maken....!
Van....Sjaggie pa hijst zijn dochter op de fiets....
" dat is niet slim hè... ik kan je van die kant niet in je zitje tillen..... kom nou toch eens even hier staan.... en sta nou niet zo te treuzelen" ......
En ondertussen kijkt hij de ontbijtzaal in of er niet een vrouw is die verschrikkelijk medelijden met hem heeft....
Gelukkig zitten we hier in hotel Zephyros, alleen met verstandige Nederlanders blijkbaar want niemand reageert.....
Ik zwaai nog maar even naar het blonde lieve dochtertje.... met wie we allen wél medelijden hebben.....
Van.... we zijn sowieso kindvriendelijk vandaag....
Een klein zes maanden oud friemeltje, doet vanuit haar wandelwagen verwoede pogingen de aandacht van papa en mama te trekken, die al tien minuten met hun mobiel bezig zijn....
  Dan ontdekt ze ons... en wij zijn veeeeeel leuker....
Wij spelen kiekeboe....
Niet zo als papa en mama, wiens hoofden verscholen blijven achter de mobielletjes.... nee nee... wij komen ook weer tevoorschijn.....
En dan die opmerking van Belgische papa..... die nu ineens wel opkijkt....
"Ja ja... allee......ze krijgt hier aandacht genoeg zeker en vast...."
Pffft....
Van..... excursies doen we toch maar niet.....
Uitrusten op het strand lijkt onder deze omstandigheden een beter idee....
En.... Willem kreeg een tussentijdse uitdaging.... meedoen aan een prekenwedstrijd....
Hij kiest voor de optie met de   bijbeltekst over wit gepleisterde graven....
Ik zie enkel witte stranden en een blauwe zee.... maar Willem zal het me vast, als hij klaar is haarfijn uitleggen....
Van.... ik slaap... dus ik maak bar weinig mee... sorry daarvoor....
Met lunchtime gaan we op pad naar Stefanos....
Ik heb zin in kalamaris (inktvis).... maar nee..... ik moet het nieuwe gerecht met garnalen proberen....
Vers gevangen vanmorgen en nu al zalig klaargemaakt kant en klaar op mijn bord....
Het smaakt heerlijk maar in tegenstelling tot de Griek zelf, haal ik toch even de pelletjes eraf.....brrrrrr.....
Van..... airco syndroom noemen ze hier wat ik heb volgens de crew van Olympia......
Kan me trouwens niet schelen hoe het heet....... ik wil er gewoon vanaf.....
Van..... weer slapen op het strand....
En Willem die zomaar een uurtje onder zijn parasol vandaan durft te komen....
Echt waar.... het is hem nog nooit gelukt, zo bruin te worden als dit jaar....
Daar moet je dan 60 voor worden...
Ach en zo heeft ouderdom toch ook zijn voordelen....
Van..... nog maar eens naar de apotheek.....
En een soort penicilline- hoest- pijnstillend- rustgevend- koortsverlagend- prikkelwerend alles in één drankje krijgen.... en de mededeling heel veel te drinken.....
Nou meid.... wat een wereld advies..... alsof je dat hier al niet genoeg doet bij 35 graden....
Ik vraag me af wat Hippocrates onder zijn boom allemaal heeft zitten bedenken....
Hij was ervan overtuigd dat gezondheid bij de mens afhing van de balans tussen lichaamssappen; onbalans zou ziekteveroorzaken. Dit wordt de leer der humores genoemd. 
Bloed, slijm, gele gal en zwarte gal...
Laat ik zo zeggen.... mijn slijm huishouding is behoorlijk uit balans meneer Hippocrates...
Het bloed kookt en de gal kan ik wel spugen...
Van.... ook bij Kapari hebben ze het over het airco syndroom....
Ik noem het bronchitis... en een flinke......
Van..... voor het eerst moeten Willem en ik ook wachten op een plekje .... zó druk is het.....
Alexis... je Bahama's droom komt dichterbij.....!
Van..... ook dat nog....
Je haalt ze er weer uit hoor.... de Hollanders... inclusief Willem....
Overal op tafeltjes mobieltjes aan met voetbal beelden....
Ajax- Thessaloniki....
Grappig om te zien dat Feyenoord....AZ.....Vitesse.... en al die andere clubs vergeten worden omdat Ajax vandaag voor Nederland staat.....
Van..... terug naar het hotel.... hijgend... puffend... hoestend....
Als ik onder de Feyenoord fleece deken van Willem ga liggen hoor ik...."Oei... jij bent goed ziek"....
Slapen dus maar....!




1 opmerking:

  1. Ach lieve schat wat vervelend nou en dat in je vakantie waar het ook nog eens bloedje heet is. Beterschap

    BeantwoordenVerwijderen