woensdag 7 augustus 2019

7 augustus 2019 Kos dag 6

Dag van:
Ja hoor.... Willem in de bocht....
En dat 's morgenvroeg als je met je ogen open doet...
Grote paniek...
"Wampie de lader van mijn mobiel doet het niet meer......oooooh nee... ik zie het al... de verdeeldoos doet het niet.... kijk het lampje is uit...."
Willem doet zijn lader direct in heeft stopcontact maar... nee hoor.... ook niks....complete paniek.... want oh zijn mobieltje.... en vooral die batterij daarvan.....
Van.... zeg Willem......
Wat dacht je van de sleutelkaart in het houdertje...... dan heb je licht en elektriciteit.....
Van....oh ja..... vergeten...... een gelukkige Willem....!
Van.... wat doen we.... eerst nog even koffie of direct strand....
Eerst nog even koffie dus.... en doe mij maar thee na drie koppen koffie ontbijt.....
Van.... Willem bestelt...... en wacht.... en wacht....
En als onze Willem ergens moeilijk tegen kan, dan is het wachten....
Maar oké... tien minuten wachten is dan ook wel lang....
Willem loopt nog een keer....
De man bij wie hij bestelde is weg....
Dat was het dus wat hij duidelijk probeerde te maken.... daar zijn dienst erop zat....
Willem bestelt nu bij de dame die er staat....
Vijf minuten later komt ze terug...
Wat of we nou ook alweer besteld hadden....
Koffie en thee dus mevrouw....welke?.... doe maar citroen.....
Vijf minuten later.... geen citroen....
Doe maar wat dan.....
Vijf minuten later.... koffie en thee.....
Zeg maar koffietje en theeeeeee....
Oei dat doet zeer Willem hè.... ongelijkheid.....
Van..... om even in Hippocrates termen te spreken.... ik voel me vandaag flegmatisch....
Willem ligt in een deuk als ik het zeg maar heus.... ik ben het niet zelf die het bedacht....
Eerwaarde Hippocrates woorden spreken....
(Flegmatisch of flegmatiek is een temperament of persoonlijkheidstype. Mensen die flegmatiek zijn worden geacht rustige, kalm reagerende mensen te zijn. In de Griekse oudheid werd van hen verondersteld dat ze te veel slijm, een van de vier lichaamssappen, hadden.)
Van.... Willem wil echt weer naar het strand.....
Dit is een relaxte vakantie zegt hij telkens weer....
Het is goed schat.... ik vind het een flegmatieke gedachte....
Van.... oh my.... we liggen alweer voor dat mens met die baby....
Gister niet over geschreven want ik probeerde zoveel mogelijk mijn blik af te wenden omdat ik er kriebelig van word werd....
Maar vandaag is ze er dus weer....
Van... en ik weet heus wel.... iets met eerste baby... en onzekerheid.. . en beschermend.... en vast ook liefdevol..... maar ik moet er werkelijk niet aan denken die baby te zijn....
De héle heeeeeeele ochtend zit, loopt, hangt, ligt, ze ermee op haar arm.....
Als heeft ze bij zich in hart de baby zo comfortabel mogelijk te maken.... die ligkussens...voedingskussens....hangkussens..... speelkussens..... maar legt ze het dan even met.... en slaapt of speelt het kind net  ... dan pakt ze het weer op....
Het kind krijgt ook voortdurend flesjes... met melk..... met water....
Het kind krijgt ook continu aandacht....kusjes.... ... wordt heen en weer geschud...... vertroeteld....
Maar wat het kind niet krijgt is.... rust.... geen seconde.....
Je wordt er zenuwachtig van.......
Och jee... hoor... het kind huilt.... moeder in alle staten.... rent het strand af .... onder de bomen.... nog steeds gehuil..... deken er omheen.... welja joh 38 graden vandaag.... heen en weer lopen.....
Wat een ramp dit mens....
Ik zet dus maar weer mijn rugleuning die kant op....
En slaap..... gelukkig..... slaap heelt.....
Van... lunchtime... Stefanos time.....
En ork ork ork.... soep eet je met mes en vork.....
Iets met klok en klepel..... en dan heb je ineens een lepel.....!
Van.... Stefanos is moe... klandizie loopt niet zoals hij wil....
De term cucumbertime (Komkommertijd)... kennen ze hier niet....
Komkommers horen in de sla....niet in de klok.....
Ofwel.... je kunt je vak niet serieus genoeg nemen.....
Van.... en dan toch maar weer in slaap sukkelen... het hoort bij het flegmAtisch ziektebeeld zullen we maar zeggen..... terwijl Willem alt allemaal creatieve uitspattingen heeft....

Hij moet toch wat zonder mij.....
Ik werd wakker... en voel ik me een klein beetje beter... dan maak ik deel uit van zijn uitgedachte filmpjes... of hoor zijn preek aan....
Een op het strand geschreven preek.... wie bedenkt er zoiets....
Van... op naar Kapari.... en had ik dat nou maar eerder gedaan...
Alexis heeft namelijk een fles drop shot staan....
Nou.... en als drop niet tegen airco syndromen.... bronchitis.... of longontsteking helpt.... dan  toch niks meer......
Ik doe me er te goed aan....
Terwijl we ook nog een goed gesprek pproberen te voeren met een student Nederlands en een student journalistiek....
Terwijl elke Griek die de drop shot proeft, over zijn nek gaat...
Het wordt een toffe avond....
Dat dan weer wel...
Van.... bij de haven wist Willem al onthaald als de zipouro man....
Geen herhaling echter... want hij neemt een ijsje....
Van.... veel personeel in de horeca op het eiland, wisselt ieder jaar van nieuw baas.....
Geen wonder dat er oude vrienden Yalliset en Kostas nu bij dr haven terugvinden....
Van de draad weer oppakken....
En dan toch echt weer naar bed.....









1 opmerking:

  1. Ben blij dat het wat beter met je gaat. Willem kan ook altijd lekker paniekzaaien. Het blijft een man met een gebruiksaanwijzing maar die heb jij. Heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen