woensdag 28 augustus 2019

28 augustus 2019

Dag van:
Een vreemd verhaal....
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden...
En nog vervelender is dat het me bezig blijft houden... ik kan het niet loslaten...
Die dode doofstomme jongen in Assen....
Die 5 mannen die een vermoedelijk dader van betrokkenheid bij een zedenmisdrijf te lijf gingen....
Van... nu kijk ik toch best wel eens van die CSI achtige programma's....
Jeetje wat kunnen die forensische agenten en pathalogen tegenwoordig veel....
Maar dan lees ik verschillende berichten in kranten op internet.... en zie tot mijn stomme verbazing dat er geen doodsoorzaak is te vinden....
5 verdachten van mishandeling zijn vrij gelaten...
De vermoedelijk dader onomkeerbaar dood....
Dan weer zou het slachtoffer wél mishandeld zijn... in een volgend bericht weer niet...
De vermoedelijk dader zou in bedwang gehouden zijn...
Ja daar ga je nogal dood aan....
Ik bedoel... tuurlijk als ik zou zien dat één van mijn kleinkinderen onzedelijk betast werd,  wauw... ik weet nog niet wat ik zou doen...maar ik denk dat er dan misschien wel krachten in mij naar boven zouden komen... anders dan in bedwang houden van iemand.... die zijn weerga niet kende.... en die ik van mezelf al helemaal niet zou herkennen....
Als ik het ook werkelijk gezien zou hebben.....
Niet op grond van een huilend kleinkind bij een bovenmatig groot doofstom, verstandelijk beperkt manspersoon....
Waarmee ik niet wil zeggen dat hij ook niet daadwerkelijk seksueel gerichte betastingen heeft uitgevoerd...
Ik was er niet bij....
Het gaat mij ook niet zo zeer om wat wel of niet waar is....ik vind alleen het verhaal zo doofpotterig....
En het slachtoffer kan zich niet meer verweren .... als hij dat al überhaupt gekund zou hebben... doofstom en verstandelijk beperkt...
Van... vandaag staat er weer dat alleen bloed en urine onderzoek de doodsoorzaak kan uitwijzen....
Maar hoezo dan....?
De man is mishandeld... er zijn toch blauwe plekken op z'n minst...?
Zoals ik al zei.... ik wil het heus niet voor die dader opnemen...
Al ken ik zulk soort mensen.... buitensporig groot en breed... met luid monotoon stemgeluid.... best angstaanjagend.... die onbegrepen lief willen zijn voor kinderen zonder bedoelingen....
En nee ik sluit heus niet uit dat er ook anderen zijn met minder goede bedoelingen....
Ik wil ook niet direct die 5 mannen veroordelen....
Ik vind het alleen zo'n raar, handen boven hoofden houdend vreemd verhaal....
Maar goed... het zal aan ook wel een precaire zaak zijn....
Van.... katten en katten....
Vandaag weet ik het zeker... Bengel is een bitch.... een buurt bitch...
Zit ik's middags buiten met Willem en een zijns dochters met vriend.... valt het ons op hoeveel katten er met dit weer buiten lopen....
Katten in alle varianten....
Rode, zwarte, grijze, gestreepte, gevlekte.... zeker wel tien....
Anders zie je die nooit.... met dit weer wel....
Tien plus twee dan.... want die van ons lopen er ook....
Is tante Betsy in de buurt dan komen de andere katten allemaal even aanwaaien...
Bets vindt het prima... gezellig ook wel....
Hoi wie ben jij... ik ben tante Bets van die dierentuin op de hoek....
Maar dan komt de buurt Queen.... de buurt bitch... Bengel.... zoef weg zwarte kat... zoef zoef weg rode en zwart wit gevlekte kat.... en Bengel er achteraan... hoge rug, dikke staart, klauwen uit....om daarna triomfantelijk terug te keren en in het gras te gaan liggen....
Ach denkt Betsy... laat ik het eens proberen....
Héél voorzichtig pootje voor pootje kruipt Betsy richting Bengel bitch....
En katten kennen hun plek... voelen de veilige zone aan....
Op anderhalve meter gaat ze voorzichtig liggen....
Bitch Bengel houdt het 2 minuten vol....
Met heen en weer zwiepende staart....
Dat belooft weinig goeds...
En ja hoor...Bengel springt op... neemt een spurt en beland boven op tante Betsy....
Zoef Bets weg....
Jammer dat ik de hele tijd al film en dát er nou juist niet op heb....
https://youtu.be/vRwuRmOqALk
Van... hier kan Willem dus niet tegen...
Je pakt geen onschuldige kittens die je nabijheid zoeken...
Hij pakt een visnet en geeft de bitch een dreun(tje)....
Dat had de Bengelbitch niet verwacht....
Maar tja.... of 't helpt....????
Van...... maar bekijk je je nieuws dan weer eens wat grondiger... dan lees ik zowaar iets dat bovenstaande... de terror buurt bitch Bengel berichten, behoorlijk teniet doen... en mijn onderwijsharen te berge doen rijzen....
Massagraf in Peru gevonden van 227 kinderen...
KINDEREN...!!!
En oh wat zijn ze daar in Peru nog trots geweest op dat graf waarschijnlijk ook.... het betreft namelijk geofferde kinderen....
GEOFFERDE KINDEREN....!!!!?????
Gevonden in de toeristenplaats Huanchaco....
227 onschuldige kinderen in de leeftijd van 4 tot 14 jaar....
Geofferd aan de goden van Chimú.....
Ritueel geofferd.... diepe snede in de borst... ribben gebroken en verbogen... mogelijk om het hart eruit te halen...
Begraven met het gezicht naar de zee....
Samen met evenzoveel lama's en alpaca's..... ook ritueel geslacht....
Nee dan ben je een lekkere God....als je kinderen wil...
Brrrrrrrr
Wil die God ook waarschijnlijk niet maar maken de mensen er weer van....
Wat ik me nou alleen afvraag is of die ouders van die kinderen vol trots en juichend hun kind naar de offer plaats hebben gebracht....?
Zoiets van...."mijn uitverkoren kind mag dood yeahhhhh".....
Ik geloof dat ik mezelf met kind en al in de diepste bergkloof verstopt had....
Aan mijn kind geen polonaise... en al helemaal geen offerfeest.....
227 Kinderen...... geschifte Chimú cultuur....
Enfin.... zoek ik verder.... het graf is tenslotte ontdekt door archeologen, dus ik hoop dat die cultuur inmiddels het loodje gelegd heeft...en ja dus.... dat heeft het.....het rijk van Chimór en hun cultuur bestond van 850 tot 1475.....
Maar in 2018 is er dus nog zo'n graf gevonden hè.... met 144 kinderen.....
371 Kinderen dood... en wie weet wat archeologen daar nog meer vinden....
Die Chimúmannen moeten zich suf gewipt hebben....
Van.... waar ik nou alleen zo benieuwd naar ben....
Hoe eindigt zo'n cultuur....?
Hoe stopt nou zoiets ineens in 1475....?
Staat er dan ineens een verstandige Chimú op...?
Heeft er eentje het licht gezien....?
Of zijn alle vrouwen de bergkloven ingetrokken.... zoals ik gedaan zou hebben...en zijn de kinderen op.....?
Ik ben heel blij dat zoets ophoudt hoor.... maar hoe dan...?
Tja... en dat vermelden de boeken en Wikipedia dus niet....
Oh... wacht... gevonden.... de Inca's veroverden het Chimor rijk....in 1475....
Nou... wat mij betreft de beste actie van die eeuw...
Van....brrrrrr... doe ik zomaar ineens zo'n ontdekking op de vooravond van de geboorte van mijn eigen zoon.....
En ik weet nog goed die eerste nacht dat hij geboren was... in 1983 ......toen dienstplicht nog bestond...."maar jou krijgt het leger niet... ik zal je eeuwig beschermen" .... fluisterde ik....
Wat er al niet door je hoofd gaat als kersverse moeder....
Och och och... je zult toch in 950 moeder zijn geworden en die eerste nacht met je kind op je buik liggen.....
Hoeveel moeders zouden er gedacht hebben..."maar mijn kind krijg je niet voor je achterlijke offer rituelen...."....
Morgen wordt mijn zoon 36......
Oh nee... ik heb hem niet voor alles kunnen beschermen.... maar ik was en ben er altijd voor hem als hij me nodig heeft....
En dan kan ik dezer tijd misschien wel eens vervloeken..... maar wat ben ik blij dat hij niet 1000 jaar geleden geboren is.....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten