donderdag 22 augustus 2019

22 augustus 2019

Dag van:

En toch is het een ander gevoel waar je de dag mee ingaat....
Welk gevoel dan...?
Nou, dat gevoel van de laatste werkdag van je werkweek....
Daarbij is er vandaag assistentie in de klas en dat maakt dat ik een stuk meer ontspannen vertrek....
Van... soms merk je dat pas als het zo is...
Ik bedoel... ik had die andere dagen niet het gevoel dat ik zo gespannen was maar vandaag merk je dus dat dat wel zo was .... in ieder geval meer dan je dacht....
Van... hup aan de koffie... en doe er maar een beker creamy choc  extra bij..... Ik heb goede zin....
De lucht thuis is immers ook weer geklaard.... vanavond kookt manlief zelfs.....
Dat zal dan voorlopig wel de laatste keer weer zijn want meneer heeft een kookboek van 2 bladzijden.... spitskool, kerrie met rijst..... en macaroni....
Die laatste krijg ik vanavond voorgeschoteld....
Jaaaaaa hij kan een ei koken.... wel drie tegelijk....
Maar daar vul je de maag s avonds niet mee natuurlijk.....
Enfin... hij heeft verder tal van andere kwaliteiten.....mij hoor je verder niet....
Van.... vandaag veel rust en tijd om kinderen te observeren.... het groepsproces gade te slaan....
En vier ogen zien meer dan twee....
Euh... nou ja.... ook dat is dan weer relatief want.... hebben we net geverfd.... de deksels weer op de verfpotjes..... de potjes op het aanrecht..... waar we de gekleurde handjes wassen.... iets met vingerverf en zo..... wat we heel grondig doen.... hebben die vier ogen niet in de gaten dat op nog geen meter afstand, de dekseltjes alweer van de potjes zijn en het my little pony huis een grondige renovatie ondergaat....
HELLUP... mijn leerling is klusser.....
Van..... wat een uitdagingen weer, bedenk ik mij als ik al de kinderen zo eens observeer....
Niet eentje die hetzelfde nodig heeft.... allemaal verschillende onderwijs behoeften....
Voor mij dé ultieme uitdaging van speciaal onderwijs....
En ook al bestaat er geen eenheidsworst kind.... het regulier basisonderwijs geeft vaak wel eenheidsworst les....
Passend onderwijs is immers allang achterhaald volgens de juffen en meesters in het basisonderwijs....
Geen haalbare kaart bevonden.....
Het speciaal onderwijs doet niet anders dan het onderwijs passend bij het kind aanbieden....
De pauze dus maar eens vullen met lesmateriaal maken.....
Samen met de assistente sparren over wanneer we nou wel en niet toestaan wanneer die ene autistische leerling zijn gang mag gaan....
Samen sparren over hoe we het beste voor die epileptische leerling rustpauzes kunnen inplannen....
Samen sparren hoeveel verwerkingstijd die dwangmatige leerling nodig zou hebben om over te schakelen van de ene naar de andere activiteit....
Van.... ik heb zelfs vanaf aan het eind van de schooldag energie over dit keer....
Een goed gevoel....
Van... en ik kan in één lijn naar huis rijden zonder de omweg naar de supermarkt te hoeven maken....
Willem komt net thuis van het honden uitlaten....
De honden zitten keurig voor de fris geverfde deur te wachten voor de baas die open doet....
Op commando van de baas komen ze echter eerst mij begroeten....
Spring... lik...schuddekonten... kwispel kwispel..... nog een lik... en weer in het gareel....
Poes en poes liggen lekker binnen.....
Bengel doet één oog open vanuit haar knusse hol....dag vrouwtje.
Tante Bets komt op me afgerend alsof ik weken ben weggeweest....daaaaaaaaaag vrouwtje......
Willem begint aan de maaltijd...
 Ik begin aan mijn weekend.... rust!
Van... Willems dochter Hanna komt mee eten.....
Er wordt hockey en aansluitend voetbal gekeken...
En aangezien dat niks voor mij is... tuig ik naar boven....
Boek lezen.....
En dat ga ik nu fijn verder doen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten