maandag 5 augustus 2019

4 augustus 2019 Kos dag 3

Dag van:
Dat was vanmorgen even pech... .. vannacht geschreven blog weg....
Kan je weer opnieuw beginnen...
Van.... beter tien kinderen met Down en dertig autisten in de ontbijt zaal.... dan 1 sjacherijnig single papa met dochtertje van plusminus 6 jaar....
En dan nog de meest a-pedagogische papa die je je kunt voorstellen.....
"Hoi nou eens op... ik word zo sjacherijnig van jou.... papa wil ook een fijne vakantie voor zichzelf.... hou op met dat gejank..... nou nou nou waar ben jij gezellig...... ik ga naar huis straks hoor....."... enz...
Een papa met aandacht tekort....
Zo'n 'I'm to sexy voor 't zwembad' papa...
Zo'n desperado die ziet dat Kos, feesten en vrouwen betekent maar met zijn kindblok aan het been niet verder komt dan de dames met babysit neigingen om wat bij te verdienen zodat ze morgen weer uit kunnen.... maar dan met mannen zonder kinderen en sjacherijnig Hm gezicht met ook nog eens zo'n, uit de reclame van de vakantie discounter" lok over het voorhoofd.....
En als hij nu niet ophoudt ga ik me er persoonlijk me bemoeien....
Nare vetkuif frustraat.....
Van..... we liggen al vroeg op het strand....
Willem declameert weer een geschreven gedicht....
Dat doet hij altijd als het klaar is...
Klinkt het mooi?
Is daar een ander woord voor?
Zal ik er een spatie tussen zetten....?
Je kan aan de hoofden op het strand precies zien wie de Nederlanders zijn....
Hun hoofden lichten op van hun stand kussen.....
Willem is ook niet iemand die zachtjes praat...
Wa dat nou maar wel zo....want wat denk je dat er nu gebeurt....?....
"Wampie.... ik ga even de zee in.... ik moet piesen....."
Nu pas kan je echt zien hoeveel Hollanders er op het Kosse stand zijn......
De gezichtsuitdrukkingen afwisselend "ah jakkes ik ga die ze nooit meer in"..... tot " gelukkig, ik ben niet de enige"....
En vooral van die laatste gezichtsuitdrukking krijg ook nou die eerste......
Ineens snap ik waarom de zee zout smaakt....!
Van...... nu weet ik het zeker....
Willem behoort niet tot het zonnestelsel.... wel tot het melkwegstelsel....
Hij zit onder de parasol en blíjft onder de parasol....
Willem is een planeet die om de zon draait....
Om de zon... om eruit te blijven.....
En hij heeft in zijn melkwegstelsel weet wat nieuws bedacht....
Niet alleen bij op zijn stoel draait om de tien minuten bij.... nee.... de parasol moet het ook ontgelden en maakt deel van het stelsel uit....
En ik zeg je.... zo'n ding weegt wat.....
Enfin... Willem draait... de zon draait... de parasol draait....
Je zou er duizelig van worden...
En dan ook nog vragen...."ben ik al bruin schat?"....
Van.... lunch break.... zeg maar brunch.... want het is al drie u uur....
Willem bestelt (alweer) en porkchop.....
Spreek uit: pork tsjop....
Dat is de Engelse vertaling voor een enorm stuk uit het lijf van het varken....
De Engelse uitspraak ligt even anders....
"Can I have a porkshop please......"
Tussen porkchop een porkshop  ligt een wereld van verschil...
Willem!!!!!! Nee!!!!!....
Straks heb je de hele varkens winkel op je bord liggen....
Van..... om half zes waagt Willem zich in de avondzon....
Om 6 uur vertoont hij de eerste verbrandingsverschijnselen.....
Tot 7 uur op het strand blijven....
Ik vind dit het héérlijkste tijdstip van de dag op een strand....
Van..... mojito in de bar van het hotel en een salsa dansende ober....
We maken ook kennis met roodharige oma....
We lazen al over haar in de hotel recensies....
Het moet een feeks zijn....
Nou loopt ze inderdaad als een onderwijs inspectrice annex politieagente annex de scepter zwaaiende regisseur door haar domein..... maar op onaardigheid kunnen we haar niet betrappen....
Ze wijst haar personeel terecht maar zij kunnen ook een grap met haar maken....
Tot.... de heks inderdaad in haar los komt....
Vier opgeschoten knapen maken er een potje van in het zwembad....
En potJE maar hoor.... je kent dat wel..... beetje puber branie....
Niks ernstigs.....
Maar oeps.... hier is oma heks niet van gediend....
De vlammen schieten uit haar rode haren....
De ogen krijgen een duivelse uitstraling....
Zij schroomt geen lichamelijk geweld...
Ik weet sinds vandaag waar de lurven en de kladden zitten...
Van..... diner time....
Op naar Kapari.....
Voor (alweer) een porkCHOP..... tjoptjop.....
"Hoe werkt dit zout vaatje Wampie,"...
Als een pepermolen Willem.....
"Er komt niks uit Wampie!!".....
Ik zou het dopje eraf draaien Willem....
NEEEEEEEEE WILLEM!!!!!!
Niet terwijl je hem nog op z'n kop houdt......
Van... zelf ga ik voor de souvlaki...
Een satéetje zonder saus zeg maar....
Van...Ioanna legt haar zorgen op tafel....
We huilen even met haar mee...
Het is ook niet niks.....
Als je deel uitmaakt van deze Grieken is hun leven jouw leven.....
Vaker geldt dat het andersom is.... maar vanavond zijn  we er voor haar....
Van..... daar zijn ze weer... Jaap en Nina....
En ja hoor...EITJE VOOR DE SFEER.....!!!!
Tzipouro op tafel.....yamas....
En het halve terras brult mee....EITJE VOOR DE SFEER....
Nee Willem laat dat zout vaatje maar staan...
Van..... volgende ramp....
Uit de hand gelopen vork coördinatie....
Willem botst met vork en al een stukje van zijn voortand af....
De complete Griekse wereld vergaat even...
Dat wordt een tandartsbezoekje bij thuiskomst....
En weerschijn de hehe vakantie...."Wampie het komt toch wel goed met die voortand?"...
Van...... op naar de sorbets aan de haven....
Daar waar o iedereen aan der cocktails en andere hoge alcohol percentage houdende dranken zit... zien deze oudjes om twee uur 's nachts aan de sorbet....
En na de sorbet aan de koffie....
Dat je van een sorbet heel vrolijk wordt getuigeen de filmpjes op Facebook....
Wij introduceren erg nieuwe kreet....SORBET VOOR DE SFEER....!!!!!!
(de papa)




(de rode heks)



1 opmerking:

  1. Oei op de foto is het echt een rode Heks Arme Willem. Tand kapot, verbrand !!! En jij maar zorgen dat alles goed komt. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen