maandag 2 september 2019

2 september 2019

Dag van:
Ik ben het nog niet verleerd.... computers en zo aansluiten.... back ups maken... en zo....
Het enige verschil met een aantal jaar geleden is dat ik iets minder makkelijk overeind kom en mijn knieën voel als ik door die specifieke gewrichten zak om de kabeltjes aan te sluiten....
Op zo'n moment verzucht ik......"misschien was een laptopje op schoot toch handiger geweest"....
Maar hoe icterig ik ook ben.... ik heb niet zoveel met laptops en iPads.....
Ik moet gewoon een toetsenbord en muis in een onder de hand hebben die ik kan bedienen...
Van.... gisteren dus een hyper moderne snelle computer met weet ik veel wat voor hyper moderne snelle onderdelen rams en roms en gb's.... bij, compleet ict gestoord zoonlief meegenomen.... de puf niet meer om hem 's avonds te installeren.... maar vanavond de smekende blik van manlief, na een bordje rode bieten en cordon blue, met een gevoel van ik heb zo lekker gegeten doe dit nou ook even dan is mijn avond helemaal goed gevoel, niet kunnen weerstaan.....
En allemensen.... we hoeven het ding maar aan te kijken of hij start al....
Dat is nog eens wat anders dan 5 minuten wachten voor een pc opstart... zoals bij de oude dus...
Manlief is gelukkig....
En dus ben ik dat ook....
Zo hoort dat....!
Van.... rode bieten ja... omdat de r in de maand is....
En eigenlijk wel klaar zijn met sla....
Zomer sla... fruit sla... ijsberg sla.... rucola sla.... rode sla.... komkommer sla.... tomaten sla.... Griekse sla... en weet ik wat hoeveel nog meer sla...
Rrrrrrode bieten dus.... met ui....
En als het aan mij ligt morgen boerrrrrrenkool..... en daarna andrrrrrijvie stamppot met jus en spekjes.....
Van.... gisteren toen de buren naar Spanje vertrokken.... zei ik nog..."jullie liever dan ik naar nóg langer hitte ".....
Niet dat ik nou naar de winter verlang hoor... integendeel zelfs....
De winter wil ik wel overslaan.....
Maar die hitte.... Pffft... ik kreeg de warmte mijn lijf niet meer uit....
En ik weet zeker dat als de buurvrouw weet dat het hier 20 graden is... dat ze terug komt.....
 Nou.... niet te hoog van de toren blazen Wamp.... 'ik denk het zeker te weten'.... of eigenlijk niet zeker... maar 'misschien'....
Van.... ik vind het in het geval een verademing vandaag....
Niet koud genoeg voor een vest... niet warm genoeg voor een mouwloze zomerjurk...
Niet warm genoeg om alle ramen tegen elkaar open te zetten.... niet koud genoeg om alle ramen dicht te houden....
Van... vandaag ook de eerste appel van de boom geplukt....
Een Elstar boom heb ik....
Prachtige rode appels al... met de smaak van APPEL!!!!.....
Niks bespoten .... gewoon een eerlijke Hollandse appel uit eigen tuin....
Genieten....!
Dit weekend zal ik ze oogsten....
Tijd voor appeltaart... appelcake.... appelmoes..... appelkoek......appelvanalles.....
Van.... Willem met Borre naar de dierenarts....
Borre heeft vier hotspot plekken.....
Nou kennen we dat nog van Bikkel..... dus weer smeren wel weer.... we geven weer trouw de tabletten.... en werden weer eens met de neus op de feiten gedrukt dat drie honden weliswaar een zegen en rijkdom kunnen zijn.... maar ook verhipte duur als ze wat mankeren....
Tussen de tenen van Borre is waarschijnlijk een aar gekropen.....
Zo'n scherp akelig geval....
Als dit er voor volgende week niet uitkomt moet dat ook nog eens operatief en dus onder verdoving, verwijderd worden....
Welja joh.... kan er ook nog wel bij....!
Enfin... Borre loopt nu rond met geschoren vacht.... vier grote kale plekken..
.. en ziet er dus niet uit....
Van... en verder heb ik niet veel nieuws...
De vakanties zijn nu écht voorbij... het midden des kans is ook weer begonnen...
Prinses Ariane is vandaag op de fiets naar de brugklas...
China heeft de eerste vlieg taxi's ....
En morgen staakt het grondpersoneel op Schiphol.....
Toch aardig dat ze gewacht hebben tot de vakantieperiode voorbij was....
Maar of het dan nu zoveel zoden aan de dijk zet....????
Van... ik staak morgen niet en ga gewoon aan het werk...
 Het was gezellig vandaag een er is maar 1x een kind weggelopen......
Natuurlijk nét dat kind dat geen geel herkenningshesje aan had....
Er vloog ook maar 1 puzzel door de lucht vandaag...
Ik zeg...'we gaan er op vooruit'....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten