maandag 9 september 2019

9 september 2019

Dag van:
Hoor ik daar nou het Wilhelmus klinken...?
'S Morgens in alle vroegte in de kantine....?
Jazeker.... ik hoor het luid en duidelijk....
Het zijn wat uitgelaten collega's die gisteren voetbal hebben gekeken....en ongeveer zo'n beetje denken dat ze het WK al in de zak hebben...
Écht hè... zo'n voetbal team bestaat niet uit 11 spelers en wat reserve spul, een trainer en wat verzorgers....
Zo'n voetbal team bestaat uit een paar miljoen spelers....
'Wij zijn Nederland..... wij zijn de leeuwen'....
Van... lachend vertrek ik naar mijn klas...
In de ene hand cappuccino... in de andere creamy choc....
Om de dag te beginnen zeg maar....
Vandaag heerlijk hulp in de groep dus ik ga mijn ogen de kost geven en eens goed naar de kinderen kijken....
Wat komt waar vandaan en wat hebben ze nou precies nodig om verder te groeien en te ontwikkelen....
Van....och jee... mijn 'order, order in the court' mannetje .... ik ben zo'n fan van hem.... heeft voor commotie veroorzaakt....
Hij kondigt zijn vertrek aan...
Nooit meer 'order, order"....
Of hij vertrekt bij vervroegde verkiezingen.... of 31 oktober als Engeland de EU verlaat....
Hij heeft het zijn vrouw en kinderen beloofd... zo meldt hij....
Dat wordt vast weer "order, order" thuis.....
Van... en nog meer commotie....
Iets met dubbel onderhoudsgeld voor het paleis van de koning....
Nee, nee zegt Rutte... dat tweede budget is voor klein onderhoud...
Lampjes vervangen en zo....
Maar tja... zo'n  paleis heeft natuurlijk veel lampjes in zijn kroonluchters....
Een behoorlijk budget....
Van... en als je dan alles gehad hebt.... bereikt je het bericht dat Frits Wester mogelijk een alcohol probleem heeft...
Nee nee lalt Frits... ik werd net wakker uit een diepe slaap....
Tuurlijk Frits....'order, order....'
Van.... thuis nog maar even de presentatie voor de informatie ouderavond voorbereiden....
Ik heb er drie dagen voor uitgetrokken om de prowise presentatie te maken....
En wat denk je wat....
Ik krijg hem in één avond af....
Dat noem ik nog eens cadeautje....
En dus lig ik nu lekker met een mobiel in bed om de blog te schrijven terwijl tante Bets mij daarin danig probeert te hinderen...
Spring... sprong.... pootje op de mobiel.... pootje op mijn arm.... koppie tegen me aan...
Tante Bets...."ORDER.... ORDER...."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten