maandag 23 september 2019

23 september 2019

Dag van:
Kan dat.... dat je niets te melden hebt... terwijl je een hele drukke dag achter de rug hebt...?
Kan dat... dat je zoveel op een dag doet en meemaakt.... dat je gewoon niet weet wat je vertellen moet....
Ja dat kan dus blijkbaar....
Nou ja... behalve dan dat tussen al die drukte door Willem belde met een' even tussen neus en lippen door' vraagje/ mededeling/ voorstel.... over de zomervakantie 2020.....
Dat lijkt nog ver weg natuurlijk maar geloof me dat ik die tijd nodig heb om tot een antwoord te komen....
We hadden namelijk afgesproken dat we weer met onze vakantievrienden gingen kamperen.... en wel 11 juli....
We hebben zelfs de plek al gereserveerd....
En dan komt er ineens zo'n telefoontje....die ik normaliter tijdens mijn werk nooit opneem... en dus waarom in hemelsnaam nu wel....?
Of hij het pastoraat in Assen wil waarnemen gedurende de zomervakantie....
Nou is zoiets natuurlijk dát wat hij graag wil maar waarom potjandorie in de zomervakantie....?
Ja duh.... omdat dan alle voorgangers natuurlijk op vakantie gaan....
Me dunkt... die Assenaren toch ook wel....
Sta je daar te preken in een lege kerk....
Van... nou jaaaaaa... ik weet heus wel.... pastoraat houdt meer in....
Naar sterfgevallen.... zieken.... noodsituaties....
(En gebroken vakantie liefdes wellicht)
Van.... dilemma dus.....oef.....
Is Assen eigenlijk een leuke vakantie stad?
De TT valt wel rond die tijd hè....
Maar ja... daar heb ik niks mee...
En voor het verkeerspark, als dat nog bestaat, ben ik al te groot....(te oud klinkt zo heftig hè)....
Kun je shoppen in Assen...?
(Behalve op zondag dan natuurlijk)...
Van... gelukkig heb ik nog een zee van tijd om na te denken.... al weet ik dat tijd sneller gaat dan je lief is....
Waarom nou waarnemend pastoraat in Assen en niet ergens in Griekenland...
Daar leven toch niet alleen maar Grieks orthodoxen.....?
Waarom nou of all places Assen...?
En waarom nou of all time... in de zomervakantie....
En waarom waarom hou ik nou toch zo van Willem dat ik waarschijnlijk nog ja ga zeggen ook tegen dit voorstel....
Van... nou ja... de tijd zal het leren...
......
......
Pffft Assen.... waar Bartje niet eens veur z'n bruune bon'n bid....!!!!
Ze hadden dát in de vakantie moeten verplichten daar in zomervakanties ... elke dag bruine bonen eten... dan kwam er geen hond meer bidden ....
En ik dus ook niet....
Pieker....
Pieker....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten