zaterdag 28 september 2019

28 september 2019

Dag van:
Samen naar de Jumper... een groothandel in dierenbenodigdheden...
Daar is iets van een doedag....
Je kon al weken geleden foto's inzenden en die zouden nu als slingers in de hal hangen...
Als je jouw foto's kan terugvinden, mag je ze houden....
Willem kom... we gaan een kijkje nemen...
En Willem gaat mee met een gezicht van 'ik doe het voor jou maar voor mij hoeft het niet.... liever bleef ik thuis '....
En ik...?
Ik doe net of ik dat gezicht niet zie....
Van..... natuurlijk is het loei druk....
Auto dus maar eindje verder zetten...
Het gekakel van een kippententoonstelling heet ons welkom....
Allemensen wat zijn er veel soorten kippen....
Oooh kijk toch eens wat leuk, kweel ik....
"Ik heb niks met kippen" gromt Willem... notabene de grootste kip en ei vreter van Nederland....
Drie eieren dagelijks bij het ontbijt en dan verzuchten dat hij er nog wel drie lust...
Geen groter plezier dan kippenpoten eten.... liefst ook iedere dag.... maar gelukkig kook ik....
Van... dan komen we binnen... en ja hoor... daar hangen ze, de foto's....
Honderden.... lijnen van links naar rechts dubbel gehangen aan wasknijpers....in een mega hal....
Maar dan ontdek ik onze eerste foto en Willem brandt los....
Hij speurt en speurt... hij juicht als hij er weer een gevonden heeft en komt glunderend van oor tot oor naar me toe met een stapeltje vangst....
Zo trots als een pauw....
En als hij hoort dat we nog niet alle foto's hebben beent hij weer verder....
Eindelijk hebben we ze....
Het gezicht van Willem staat nu beduidend anders....
Leuk hè schat....
Ja dat hebben ze gaaf gedaan...en hij bekijkt de foto's weer....
"Zullen we nu weer gaan... ik word gek van dat gekakel"....
Tja dat krijg je als je alleen dooie kip eet....
Van.... Willem... laten we hier bij dat leuke winkelcentrum de boodschappen doen...
Ze hebben daar ook een Lidl...
Gezicht weer op onweer en 'ik doe het voor jou maar voor mij hoeft het niet, ik wil naar huis'....
We rijden naar 'de Lely'.....
Zijn gezicht betrekt nog meer als hij ineens weer ziet dat hier die 'rot parkeerplaatsen' zijn....
Maar bij binnenkomst treft hij het Kruidvat en dat komt goed uit want de glucosamine pillen van Borre zijn op....
Buitengekomen klaart zijn gezicht helemaal op.... hij ziet een viskraam...
Hij glundert weer....
"Ga jij maar boodschappen doen... ik kom zo"....
En het is maar goed dat hij twee lekkerbekken neemt want ik duik de Kik, de Turkse supermarkt en de Lidl in....
Ze zouden op ieder winkelcentrum een viskraam of poelier met kip aan het spit neer moeten zetten.... dat staat namelijk gelijk aan de ballenbak voor kinderen bij de Ikea.....
Inwendig gniffel ik....en dan zo'n stem ineens door de microfoon..."wil de vrouw van Willem Lindeman haar man nu op op komen halen bij de viskraam.... hij heeft zijn visje op en wil naar huis"....
Willem komt de Lidl in.... met een gezicht van...'ik wil naar huis'.... daar was geen mevrouwen stem door microfoon voor nodig dus....
Ik doe zo snel als mogelijk de boodschappen maar kijk....
Hoe snel zijn gezichtsuitdrukking dan weer veranderd... als we bij de kassa staan en een luttel bedrag hoeven af te rekenen...
"De Lidl is echt de goedkoopste straalt hij verrast"...
En de kassière straalt, indien mogelijk, nog harder...
Enfin... het was heerlijk er even uit te zijn.... en ook te genieten van Willems gezicht die met de lucht boven ons mee veranderde... van bewolking naar opklaring en vice versa....
Van... nu toch eindelijk appel oogst....
Daar gaat mijn prachtig rood gekleurde appelboompje.... van aangekleed naar kaal....
Maar in de schalen kleuren nu de rood gebloste geurige Eva vruchten glimmend en wel... klaar om appeltaart te worden....
En even later geurt het huis.... naar appeltjes en kaneel... walnoten en honing....
Van....EEN MUIS!!!!!!
Een muis in huis....
Volgens mij nam Bengel hem mee... alleen dit keer levend.... en hij maakte het gevecht niet af....
Ik zie de muis lopen terwijl we voetbal kijken nadat 'beste zangers' is afgelopen....
En dan heb je notabene twee poezen in huis.... en is Bengel de beste muizenvangerdie ik ken... maar ze doen mooi niks....
De beide dames komen niet van hun plek... ze slapen....
Willem neemt de trap over en stapt, bijgestaan door een bezem, op de muis af....
Mis.... weer mis... nog eens mis....
Muis achter de kast... en tja... daar kom je niet bij....
Zijn gezicht staat behoorlijk bewolkt ...en op onweer...
Morgen gaan ze er wel op af Willem... en anders vannacht....
Van.... na de halve buurt van appeltaart te hebben voorzien... kunnen wij nu ook stellen...'de appels zijn héérlijk... de appeltaart trouwens ook....
'Er zitten toch niet veel calorieën in appels Wampie?"...
Nee schat... in appels niet... en ik zwijg over de andere ingrediënten....
Van.... kattenkruid.... het zat bij een krabkarton voor katten...
Je moet het in de karton golfjes strooien en dan....
Nou... dan worden je katten dus gek...
Ja heus... niet gewoon....maar knettergek.....getuige het filmpje hieronder in de link....
https://youtu.be/YQVmMGfkOIw
Van.... zo.. dag voorbij... morgen is Willem predikant in Assen... zijn stropdas is geknoopt...
En ik zet de wekker... want dat wil ik zien...!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten