donderdag 5 september 2019

5 september 2019

Dag van:
Ja hoor.... forse weersverandering op komst....
Hoe ik dat weet....?
Nou gewoon... mijn kleine teen jeukt....
Of dat een garantie is...?
Jazeker...!
Nooit in mijn leven tot nu toe (afkloppen maar....) iets gebroken.... op één keer na dan..... maar toen ik dan ook toen iets brak, was het mijn kleine teen....
En geloof me... ik heb een heel kleine kleine teen.... maar het kreng brak wel even op twee plaatsen en was uit de kom geschoten......
Ik heb nooit begrepen hoe zo'n klein oppervlak zo gehavend kon zijn.... maar gevoeld heb ik het des te meer....
Op het moment zelf.... op het moment dat het gezet moest worden.... weken daarna nog.... tot op de dag van vandaag dus....
Alleen de dag van vandaag brengt geen pijn, maar jeuk....
Altijd als het weer drastisch omslaat begint het gedonder....
En zo'n klein oppervlak is nog moeilijk krabben ook.....
Hoe ze dat ooit hebben kunnen zetten.... mij een raadsel ......
Ik weet alleen nog dat ik er pijn voor tien van had..... tien gebroken en uit de kom geschoten armen en benen....
Klein rot ding...
Een telkens als ik mijn nagels knip of lak, kijk ik nog met respect naar dat kleine aanhangsel....
Van.... maar goed.... het weer slaat dus om.....
De r in de maand, de j van jas en de v van vest weer uit de kast....
De pest is alleen dat buiten de temperatuur dan wel daalt.... maar binnen de warmte nog niet uit kamer of klas is....
Dus dat gaat binnen de v van vest weer snel in de kast....
Best gedoe hoor.... zo'n overgangsfase.....
Je kunt er maar druk mee zijn....
Van... en dan vanmiddag.... die ontzettende hoosbui....
En nog een kind van een andere klas buiten.....
Beetje te eigenwijs om naar de juf te luisteren en naar binnen te gaan....
En wat doe je dan als zo'n uk tegenover jouw klas in het bos staat....?
Je denkt niet aan die v van vest.... ook niet aan die j van jas... en de p van paraplu zit nog niet in je systeem.....
Met andere woorden.... je gooit je klas deur open en rent zonder nadenken naar buiten....onder luid geschreeuw van je eigen kinderen uit je klas....
Van... het is slechts vier.... hooguit vijf meter die ik ren.....
Maar tot op m'n onderbroek ben ik nat.....
Nou is er voor zulke noodgevallen een bak reserve kleding voor kleuters.....; ondergoed, broeken, truien, sokken, gymschoenen.....
Voor juffen dus niet hè.....
Zo'n juf bibbert het eerste half uur op haar kruk.... de kinderen meters van haar vandaan want 'blèg de juf is nat '.....
Van..... en die teen maar jeuken.... en niet kunnen krabben.... stel je voor dat je die doorweekte sneakers, die nu nog warm aanvoelen, dan weer aan moet doen...brrrrrr.....
Van... doe mij nog maar een nazomertje....
Niet direct met temperaturen boven de 30.....
Maar zo'n 24 graden vind ik prima.....
Tot begin december dan graag....
Van... de walvis vandaag af gebreid... in elkaar gezet... en gevuld....
Ik moet zeggen... hij ziet er behoorlijk zeewaardig uit....
De vinnetjes laat ik voor wat ze zijn....
Die worden er of door kleuters of door de beesten hier toch wel vakkundig afgesloopt.....
Geen idee wat het volgende project wordt.... alhoewel....
Zoonlief heeft vandaag voor zijn vrouwlief de was een keer gedaan.... en de nieuwe droger uitgeprobeerd..... mét de fluffy trui die oma breide voor Luna.... en waar ze verzot op is.... erin....
Volgens mijn schoondochter past de trui nog wel.... nóg wel.... maar over een maandje of wat niet meer....
Wasdrogers en wollen truien liggen elkaar niet zo.....
Oma moet dus maar weer op fluffy jacht....
Van... maar ik moet zeggen... het feit dat mijn zoon de was deed vind ik een fijner idee dan dat ik de pijn van de pas gebreide en nu al verloren trui voel....
Van... geen vrije vrijdag morgen.... studiedag... dus gewoon naar het werk.....
Een gemiste rustdag dus.....
Dat wordt dit weekend dubbel en dwars uitrusten.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten