vrijdag 20 september 2019

20 september 2019

Dag van:
Het is even wat onwennig zo'n vrije vrijdag....
En om toch maar een beetje in het ritme te blijven, zit ik dus maar vroeg beneden...
Niet vroeg genoeg om de zon te zien opkomen.... maar ach... dat beeld ken ik ondertussen alweer....
Wel op tijd om de zon in het water te zien glinsteren...
De dauw te zien opdrogen....
De spinnen naar hun slaapplek te zien kruipen na een nacht stil gewacht te hebben op hun prooi om die daarna in te kapselen met zijdedraad....
De tuindeuren kunnen met gemak al opengegooid worden.... Let the Sunshine in....
Van... vandaag tijd voor mijn eerste appeltaart dit jaar... met appels uit eigen tuin....
Mmmmm en laat ik er ook maar walnoten en wat honing doordoen....
Maar eerst.... doelgroepen model invullen....
Nog een  paar leerlingen en ik ben klaar....
Dan heb ik dat maar gedaan en zit de eerste grote klus van dit schooljaar er weer op...
Handelingsplannen en OPP's.....
5 weken verder lijken al wel 5 maanden verder....
Van......aaaaaaaaaaaaaaarg....... daar komt Bengel binnen.....
Cadeautje vrouwtje.....!
Ze heeft een levenloze muis in haar bek.....en snapt niks van mijn gegil....
Vrouwtje zou juist bij moeten zijn met dit niet gemakkelijk verkrijgbaar exemplaar muis....
Ik prefereer levende muizen boven dode....
Ja.... ik zal wel niet wijs zijn maar het is echt waar....
Ik ben überhaupt niet sterk met dode dieren....
Maar voor mijn katten heb ik veel over.... dus met alle kracht die ik bezit op dit gebied, schakel ik over op de beloningsmodus....
"Oh wat een lieve Bengel... is dat helemaal voor het vrouwtje... wat een knappe poes ben jij...."...
En dan tussendoor " WILLEM!!!!!!haal die muis weg!!!!!!
Willem is trots op zijn kat....
Veel oprechter dan ik.....
"Goed zo Bengel... verlos jij ons maar van die krengen "....
Tante Bets kijkt vervreemd toe...
Wat een commotie....
En wat een raar ding heeft die kat die haar niet mag meegebracht...
Nee onze Bets is nog niet toe aan muizen vangen....
Tante Bets is de speelsheid zelver....
Balletjes meppen.... knuffeltjes terroriseren ..... door tunnels springen zodat je je een rolberoerte schrikt.... om palen draaien.... op alle mogelijke en onmogelijke plekken met haar poortjes duwen in de hoop dat ergens melk uitkomt...
Van... Tante Bets is een heel bijzonder katje....
Mijn dochter zei het toen al...
Ze hield hem niet voor niks net zo lang bij zich tot mama zei: " nou vooruit laat Betsy dan maar bij ons wonen"....
Het moet mama ... ze is zo bijzonder dat ze alleen bij jullie kan....
Tante Bets doet namelijk precies wat zij wil... en wel zo innemend dat je niet anders kan dan alles toestaan wat ze doet...
En alle mogelijke dingen doet ze op een onmogelijke manier....en andersom....
Haar liefde is intens en groots maar zonder rekening met je te houden...
Ja het klinkt allemaal wat wazig... maar dat is het ook...
Ze maakt onmogelijke plekken om te gaan liggen mogelijk....
Ze vleit zich bijna menselijk tegen je aan.... maar oppakken mag je haar niet...
De liefde gaat van haar uit... niet van jou....
Ze lust geen nat voer of paté...
Ze bieft verse vis en brokjes met vissmaak....
En ze wil alleen maar goedkope zachte snacks....
Tante Bets spint niet maar knort...
En je mag haar pas aaien als ze haar comfortabelste positie heeft gevonden....eerder niet....
Oh... en zo zijn er nog veel meer eigenaardigheden aan Betsy.
Duw je haar bijvoorbeeld weg omdat ze in de weg zit of ligt... daar heeft ze geen boodschap aan... dan komt ze gewoon terug... net zo vaak totdat jij het opgeeft...
En oh ja..
Ze is dol op voetbal kijken...
Zodra er voetbal op tv is dan springt ze op de tv kast...
Mevrouw wil eerste rang....
Maar het allerknapste vind ik wel dat ze dat voor elkaar krijgt...
Dat anti katten liefhebber Willem zo vertederd raakt dat hij haar laat zitten..... en zelfs de voetbal strategieën met haar doorneemt...
Betsy de aimabele kat....
Van... enfin... de muis is opgeruimd.... met dank aan held Willem...
Bengel heeft even laten weten dat ze nog steeds niet blij is met het zwart witte mormel Bets.... middels een blaas concert en een pets.....maar dan het ze mooi pech want Bets blijft....!
Van.... doelgroepen model af...
Trui delen af...
Nu in elkaar zetten maar...
Morgen een rits halen....
Van... half Arnhem en omstreken staat nu bij de brug te ver in verband met de feestelijkheden en de bridge to liberation experience....
Wij volgen ''flikken Rotterdam '....
Market Garden gaat compleet aan ons voorbij op een paar regelmatig overvliegende parachutisten vliegtuigen na....
De appeltaart geurt in de oven...
Willem zit likkebaardend te wachten om zijn tanden erin te mogen zetten..
De tuindeuren kunnen weer dicht... het koelt flink af 's avonds....
De eerste dauw daalt neer op blaadjes en spinnenwebben...
Ontspannen is vandaag aardig gelukt dunkt me...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten