dinsdag 24 september 2019

24 september 2019

Dag van:
Nee, ik ben geen echte televisie kijker...
En nee, nee.... al helemaal geen Netflix fan.....
Maar oké.... je kan natuurlijk ook wel eens bevangen worden....
Dat is dan voor één keer gelukt....
De serie unbelievable.... echt unbelievable....
Gebaseerd op een waar gebeurd verhaal...
En nee.. geen serie over zomaar politieagenten en rechercheurs....
Of over een verkrachtingszaak....eigenlijk een serie verkrachter en dus meerdere verkrachtingszaken....
Een serie over recht en onrecht....
Over stoere cynische bijna machtsmisbruikende manlijke agenten... kleinerend... vernederend....beeldvormend....
En twee heldinnen van vrouwelijke agenten....
Doortastend.... volhardend.... rechtvaardig....
 Een 'op je puntje van je stoel' serie....
Zo goed dat je fout na fout na fout maakt terwijl je breit.... en de hele zwik gevoegelijk weer kunt uithalen na elke aflevering....
Mooier dan de recensent het in onderstaande link verteld, kan ik het niet....
Behalve dat ik kan zeggen dat het meer dan de moeite waard is....
https://www.brainwash.nl/bijdrage/unbelievable-verkrachting-ongeloof-en-woede
Van..... de eerste fikse regenbui sinds lang en dan ook direct gele en rode blaadjes zien vallen terwijl gisteren de bomen nog groen waren voor m'n gevoel......
Hup... zo ineens klapboem valt die herfst binnen....
En dat betekent ook weer eens (typisch Nederlands)... lange files....
Waar ik in sta dus....
Na een hele, hele lange intensieve dag werken....
Ik kruip door Arnhem heen....
Als een slak in een Nissan Micra huisje....
Van.... dat wordt weer Chinees.....
En ach... dat gaat Willem helemaal niet erg vinden.... je doet hem geen groter plezier....
Van... Nederland heeft weer eens wat te juichen...
We zijn 'met z'n allen' keepster van het jaar geworden...
Ja,  ja... tuurlijk heb ik wat van dat festijn gisteren in Milaan meegekregen...
Je denkt toch niet dat Willem dat wilde missen...
En oké....ssssst stiekem heb ik ook even gejuicht toen Messi voor de zesde keer voetballer van het jaar werd....
Ik vind dat... voor zover ik er verstand van heb... gewoon de aardigste en beste voetballer....
Dat 'aardigste' kan ik dan weer beter beoordelen dan dat 'beste'....
Maar jemig... Nederlandse tv en radio of krant ontplofte bijna van het feit dat de beste keepster door Nederland is aangeleverd....
'We' hebben gewonnen.....
Maar goed... dat zal bij sport horen....
Je hoort niet voor niets het Wilhelmus.....ons vaderland getrouwe....
En dan laat ik de rest maar even achterwege want de zin erna klopt op dat gebied natuurlijk van geen meter....
Geen fellere wedstrijd dan die van Nederland tegen Duitsland...
Laat staan dat je nog van hun bloed zou moeten zijn...
Je kunt het op dat moment immers wel drinken....
Van... en wat is dat toch voor een oneindig gezanik over een appeltjes groen huis....
Het moet ergens in Den Helder staan, en de complete Den Helderse bevolking valt erover...
Een lief oud dametje met appeltjes wangen die de buurt wat wil opvrolijken...
Maar de chagrijnige anti groene buurt wil dat dit dametje haar huis in een andere kleur schildert....
Roze mag wel....
Roze????!!!!???!!!!!
En nou schrijft de wet voor dat pastel groene kleuren wel mogen maar dan moet er 50% witte verf doorheen zitten...
Ik bedoel.... daar is dus een wet voor hè....
Een heuse wet.. met artikel mezusenmezo....
Er is weer wat te zeuren....
Kijk.... dat je die zure appeltjes groene granny Smith uit de schappen van de Den Helderse AH en Lidl en Spar en weet ik veel haalt... oké.... je hoeft niet van zure appels te houden....
Maar dat je die kleur van een huis laat halen.... dat getuigt toch wel van het feit dat je zelf nog zuurder bent dan appeltjes groen kunnen zijn....
In deze herfst tijd is groen toch niet zo'n ramp....?
Waar ze zich daar in het noorden toch druk over kunnen maken....
Rond EK en WK zijn de huizen oranje... en daar hoor je niemand over....
 Van.... enfin ...ik ga de dag weer afsluiten....om morgen de week weer doormidden te hakken.....
Wie weet staat er ergens in Nederland morgen wel ineens een paars huis..... of één in regenboog kleuren...
En wedden dat daar dan niemand wat van zal te zeggen....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten