woensdag 25 september 2019

25 september 2019

Dag van:
Het is vandaag werelddroomdag...
Ooit van gehoord....?
Nou ik niet...
Tot vandaag dus...
World Dream Day is bedacht door Ozioma Egwuonwu, zij is een spreker, schrijver, leraar en transformationeel strateeg. De gedachte en het doel achter deze dag is om alle “dromers” onder ons te verenigen en te stimuleren en om onze dromen om te zetten naar realiteit. Een dag waarop we beseffen dat de macht om de wereld te veranderen in onze handen ligt.
Zo'n dag dus....
Aansluitend op die uitleg (op dagvanhetjaar. nl) staat de oproep om je dromen te delen op Facebook....
Ik denk.... laat ik eens kijken waar de wereld van droomt....
Ikzelf droom namelijk voornamelijk over mijn werk dus ik heb eigenlijk een 24 uurs job...
Van.... nou niks dus te vinden hè....
Behalve.... die ene...'hoe werkt Nederland'....
Maar dan gaat het eigenlijk alleen over de droombaan....
Ook niet oninteressant vond ik....
Dus ik neus tussen de kleine 700 reacties.....
En eigenlijk verbaast me iets dat me eigenlijk niet had hoeven verbazen...
Want wat denk je....?
Ik denk dat ik, van de kleine 700 reacties, er zijn 650 geteld heb die een baan in de zorg of het onderwijs noemden....
Oh ja... en vrijwilligerswerk....
Mensen helpen... voor mensen zorgen... mensen opvoeden... of lesgeven.... er voor mensen zijn.... daar liggen de meeste droombanen...
Nee niet die directeur of die piloot.... maar zorgmensen dus.....
Gewoon omdat dankbaar werk je het gevoel geeft dat je droomt...
Mensen blij maken....
Ja.. het verbaasde me... maar eigenlijk ook weer niet...
Van.... verder zitten we hier thuis wat de Lindemans betreft nou niet zo zeer in de droom fase maar meer in de akelige nachtmerries....
Een verbroken relatie.... en hondje dat vrijdag ingeslapen moet worden....
Je kunt hoogstens dromen dat er betere tijden aanbreken...
Maar dat is meer een wens....
Van... Willem moet een stropdas...
Een stropdas ja...
Hij moet zondag preken... in Assen....
Assen ja.... waar ik onlangs over schreef...
Dat ik zo'n dilemma had....
Wel of niet pastoraat in de zomervakantie...
Ik zal ook maar meteen de afloop erbij vertellen...
We besloten eigenlijk al snel samen dat we onze kampeer vakantie met onze kampeer vrienden voor laten gaan op een vakantie pastoraat....
We willen het camping leven toch eigenlijk voor geen goud missen...
Willem mailt dus dat de deal niet doorgaat...
Blijkbaar hebben twee mailtjes zich gekruist want Willem ziet nadat hij op verzenden heeft gelukt, een mailtje met de uitleg, de bedoeling en de specificaties van dat pastoraat..
Laat het nou toch om een pastoraat gaan OP een camping....
En alle kosten zouden vergoed worden en we kregen een vakantiehuisje....
Tja..... haastige beslissingsspoed is zelden goed....
Van... maar een stropdas dus....
Op geen begrafenis of bruiloft draagt hij een stropdas maar als hij preken moet.....
Dan dus wel....
En of ik die even wil kopen....
Lichtblauw lijkt hem wel mooi....
(Zijn colbert en overhemd hangen al dagen in de kamer)
Ik dus op stropdas jacht....
Niet bij de WE.... ja bij van Dalen... tegen astronomisch hoge prijzen...
Nou ammenooitniet....
Niet voor een uurtje om Willems nek hangen...om dan daarna ergens tussen de vuile sokken te belanden...
Écht niet....
Vroeger had de Wibra ook die dingen...
Daar maar eens kijken...
'Ja mevrouw maar ze worden niet meer gedragen.... maar.... ik heb er nog drie hangen in de uitverkoop...'
En ja hoor...in een aftands hoekje hangen ze...
Twee paarse en één...jaaaaaa... lichtblauwe....
Voor... let op...€3.00.....
En voor die drie euro mag dat lichtblauw glimmend niemendalletje zijn nek wel sieren voor een uurtje...
Van.... voor de zesde keer haal ik het breiwerk uit....
Mag ik even schelden, vloeken, tieren....
Wat een allemachtig kligfggjjj,^^$$_£*;gghu..... pokke patroon....
AaaaaaaaaaaaaaaaaRGGGGGG....
Zo... dat ben ik kwijt....
Morgenavond nog maar weer eens proberen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten