vrijdag 6 september 2019

6 september 2019

Dag van:
(Mooie tijden)
Een studiedag dus....
Ofwel 5 daagse werkweek deze week....
Een vroege vergadering...8.15 uur... met uitleg over een doelgroepen model waar we ons heel goed bij voelen....
Sommige veranderingen zijn echt verbeteringen....
En wat heb ik niet een veranderingen meegemaakt binnen het onderwijs in al die jaren....
Van .... dan gaat het team een cursus volgen die ik al gedaan heb en waarvoor ik, voor school, het projectplan schreef...
En projectplannen zijn er om bijgesteld te worden... dus dat wordt mijn eerste klusje....
Van.... gevolgd door een overleg over  het project en de implementatie ervan......en het maken van een gebruikers schema....
 Al met al krijgt een mens zo'n studiedag wel vol.....
 Van... dikke pech.. vriendinnetje weg.... geen koffie dus....
Dan maar thuis koffie drinken....
Leeg huis...Willem met de honden op stap....
Maar natuurlijk is zo'n huis als dat van ons nooit helemaal leeg....
Onderin de krabpaal ligt Queen Bengel te snurken.... en bij het horen van mijn thuiskomst huppelt tante Bets als een konijn van de trap.....
Hier in huis is het nooit saai....
Katkroelen dus....om een kwartier later door de honden bestormd te worden en manlief voor het eerst vandaag te zien...
Vanmorgen lag hij immers nog te ronken.....
Van.... in voor en tegenspoed wordt er vaak gezegd....
Ik zal het niet tegenspreken....
Ook wij als 'late liefde' koppel maakten en maken zelfs nog het een en ander mee....
Veel mooie reizen.... avonturen.... en zich steeds ontwikkelende relatie vol diepgang... maar ook gedoe om kinderen... het huis 'onder water' verkopen..... omgaan met HSP hebbelijk- en onhebbelijkheden....
Echter de fase van nu...eerlijk is eerlijk... vind ik een lastige....
De man die niet weet wat hij wil maar wel weet waar hij niet wil....en eigenlijk helemaal niet meer weet hoe of wat...
De man die zijn maatschappelijk  leven wil veranderen....net op het moment dat hij op het randje staat dat maatschappelijk leven af te bouwen...
Van.... geen midlife crisis of zo....  maar wel een lastig iets...
Moeilijk om te volgen ook als jezelf midden in je drukke werk zit... en de weekenden hard nodig hebt om bij te komen....
Van... en ik heb het idee dat de oorzaak niet in een life change zit....
Meer in een opgelopen deuk..... een scheurtje in het zelfvertrouwen....
Willem onderneemt best van alles... pleegt telefoontjes... schrijft.... praat.... maar niet met verve....
Alles is vlak.....
Alleen de honden brengen hem plezier.... juist dat is zijn zekerheid en hun onvoorwaardelijk vertrouwen in hem.... het vertrouwen dat hij dus mist....
Van.... een lastige fase dus....
Ik ken nog niet de vlakke Willem....
En een vlakke Willem vertoont weinig ingangen moet ik zeggen.... en al helemaal geen ups en downs... geen enthousiasme of afkeer.... geen vreugde of verdriet....
Een vlakke Willem is ontzettend vlak... noch glad, noch ruw, noch iets daar tussenin...
De ideeën zijn vlak... de oplossingen zijn vlak... de initiatieven zijn vlak....
Misschien dit weekend toch eens kijken of er ergens doorheen valt te breken.....
Want veranderingen oké,  fases ook prima,  maar daar zit het hem niet geloof ik....
Wordt vervolgd dus...
 Van.... vanavond eerst mezelf maar eens opladen....
Chocolate kijken.... en ook al hou ik niet van chocolade....dit is wel één van mijn meest favoriete films.....(en boeken)....
Beneden hoor ik zowaar gejuich van Willem... er zit iets van leven in vanavond... maar tja... een voetbalwedstrijd Duitsland- Nederland wil daar wel aan bijdragen natuurlijk.....
Vooral als Nederland ook nog eens spectaculair wint....
Van.... vooruit... laten we het weekend maar ingaan....
Eens kijken wat dat brengt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten