vrijdag 11 oktober 2019

11 oktober 2019

Dag van:
Heb ik het gered......????..
YESSSSSSSS.....!!!!
I did it....
Vraag niet hoe...
Vannacht om een uur of twee dacht ik nog dat ik misschien toch maar beter een dokter kon bellen...
En als ik iets nooit denk is het DÁT....
Maar zo beroerd was ik dus...
Slapen... slapen... slapen....
En ja hoor...'s morgens nog hondsberoerd máár.... die afschuwelijke darmkrampen en buikpijn waren over....
Van.... nog één keer dan maar flink aspirientjes slikken.... ouderwetse antigrippine... en naar school....
De laatste werkdag voor de herfstvakantie na negen lange zware maar mooie weken....
Die eerste weken.... een klas speciale kleuters in je eentje runnen.....
Hap snap hulp van her en der...
Steeds weer andere mensen... die állemaal steeds weer opnieuw ingewerkt moesten worden...
Steeds weer vertellen van gebruiksaanwijzingen van kinderen waarnaar je eigenlijk zelf ook nog op zoek was....
Héle bijzondere gevallen dit jaar....
Veel zorgen....hoofdbrekens.... en zo weinig te sparren....
Dan eindelijk hulp en enkel nog die woensdag alleen door zien te komen....
Zelf een paar fulltime weken draaien...
En uiteindelijk de laatste twee weken..... vastigheid onder de voeten....
Van... de handelingsplannen.... ontwikkelings perspectief plannen.... de onderbouwingen voor extra hulp....
En de kinderen.... die in negen weken alweer zoveel leerden...
Dacht ik die eerste weken dat het nooit wat zou worden... nu zitten ze al in de kring... kennen de regeltjes.... hebben de dagstructuur door.... hebben al weer mijlpaaltjes bereikt....
Van... en dan na de vakantie weer twee nieuwe leerlingen erbij....
Van... het werken in units en hoe gaaf dat eigenlijk is...
Niet altijd even makkelijk met een lege invalpool... maar ook weer mooi om het samen te kunnen dragen en je verantwoordelijk te voelen voor en met elkaar....
Van... alle instanties die ik alweer gesproken heb en wederzijds weer zoveel van elkaar opgestoken hebben...
Het harde werken maar het ongelofelijke plezier dat we met elkaar hadden....
Van.... negen weken... het leken al wel maanden....
En ik heb het gered zonder ziek thuis... zonder afgebrand.... zonder sjacherijn.....
Wauw... en nu héérlijk een weekje vakantie...
Tegemoet gegaan met het meedraaien van de twee nieuwe kleuters....pannenkoeken eten
(ideetje van een kleuter)... op de valreep de schoolfotografe.... én een schilder in de klas die twee muren kwam verven....
Het eindigde zoals het begon zal ik maar zeggen.... als een beetje gekkenhuis....
Van... en nu.... met groene snotmonsters die alle slijmvlies kanalen blokkeren.... de keel dun schillen.... de bronchien platwalsen en de oren vol plonzen... op de stoel....
Eén voor één de katten op mijn rugleuning.... Willem die loopt te klagen dat aaaaaaaalles hem zeer doet..... de honden met vieze poten en vacht aan de voeten.....
Flikken Rotterdam kijken.... en dokter Pol..... en verder nergens meer aan denken....
Om dan mijn bed op te zoeken én........ die wekker uit te zetten......
Yeahhhhhhhh...... wakker worden... mijn bed uitkomen.... wanneer ik dat wil.....
En een tante Bets die momenteel mijn armen terroriseert omdat ze geknuffeld wol worden....(ze ligt er nu bovenop dus hè)....
Ik kom eraan Bets.... even de laatste woorden aan de blog toevoegen....
Het dringt nog niet geheel tot me door maar....IK HEB VAKANTIE!!!!!!......






Geen opmerkingen:

Een reactie posten