maandag 7 oktober 2019

7 oktober 2019

Dag van:
Zeurderig hoofdpijntje .... bijholte kliertje dat doortrekt naar de kaak.... beetje kortademig en pieperig... maar niet zeuren... aspirientje erin en hup naar school....
De muren van de klas zijn geverfd... veel te leuk....
Er heerst zo'n lekker sfeertje in het team .....
Vandaag horen we over de veranderingen die in de groepssamenstelling zullen plaatsvinden na de herfstvakantie....
Vandaag is de dag van de school medewerker....
En kom op... nog één weekje en dan is het herfstvakantie....
Van... ik kleed me wel wat warmer dan anders..brrrrr 7 graden buiten...
'T is weer voorbij die mooie zomer....
Voor het eerst weer een panty aan... en toe maar... laarsjes dan ook maar weer...
Toch niet helemaal winters hoor... jurkje met korte mouwtjes.. en vestje erover....
Van... de aspirientjes doen hun werk...
Het voelt al iets beter in hoofd en bijholte klieren...
Van... ach jammer... ze zijn dit weekend net niet toegekomen aan het verven van onze klas....
De andere klassen zien er echter gelikt uit...
Dan moeten wij nog maar even geduld hebben....
Een oei wat een afwezige kinderen vandaag... dat beloofd een rustig dagje te worden...
Twee meiden ook afwezig... en geloof me.... dat scheelt....
Een meiden klas... en ik heb er dit jaar 6... is heel wat anders dan een jongensklas....
Vroeger kende het speciaal onderwijs vooral jongens...
Tegenwoordig scheelt het elkaar niet veel meer...
En doe mij maar jongens strijd want meiden kif is heel andere koek....
Nee hoor... ze zijn me allemaal even lief.... maar verschil is er wel....
Van.... ja!.... de veranderingen zijn erdoor....
Ik krijg twee nieuwe leerlingen erbij na de herfstvakantie....
Leerlingen met bepaald gedrag zullen we maar zeggen....
Dat worden weer twee nieuwe uitdagingen erbij dus....
Laat ze maar komen....
Wel altijd weer benieuwd hoe de groep zich dan weer zal vormen....
Heb je na 9 eerste schoolweken nét een beetje groepsgevoel... staat de groep straks weer op z'n kop.....
Maar het komt ook altijd weer goed....
Kinderen doen niet zo moeilijk als grote mensen....
Van.... en gezellig... wat een gave verrassing op de dag van de medewerker annex dag van de leerkracht....
De kantine omgebouwd tot groenten en fruit kraam....
Er staan kratten vol fruit en groenten en er liggen grote papieren zakken, die je mag vullen....
Veel en véél lekker dan die eeuwige taart, koek of chocolade waar ik toch geen bliksem om geef....
Mmmmmm het smaakt....!
In mijn zak verdwijnen bananen, zespri's en peren....
Dit komt de bijholte klieren ten goede...!
Van... na schooltijd is vaak de meest knusse periode van de dag...
Gezellig met je collega's de anekdotes van de dag doornemen...
Even bij die langs en even bij die....of andersom....
Elkaar helpen met lastige cafetaria regeling en vakbond contributie formulieren... die allemaal weer in een bepaald systeem ingevoerd moeten worden...
Gezellig keuvelen over het weekend...
Het een en ander regelen hoe we de gaten opvullen op woensdag en vrijdag...
Brei en haak patronen uitwisselen....
En vooral veel plezier en lol maken...
Ik werk wat dat betreft echt in een super team... en nu we geacht worden veel zelf op te lossen binnen de units, is het er alleen maar saamhoriger op geworden....
Maar oké... daarbij vlak ik de problemen, die er heus wel blijven, niet uit....
Toch valt het op de een of andere manier beter te dragen lijkt het...
Van.... op naar huis... boodschappen... euh....
Euh.....
Oh ja... portemonnee foetsie sinds vrijdag....
Contant geld dus laten pinnen door Willem....
En dan met de zelf scan door de Jumbo...
Zelfscan steekproef....
Geen nood... ik jat nooit iets....
En leuke geste van de Jumbo... bij elke steekproef krijg je een zegeltje, wat je bij een volle spaarkaart een zak stroopwafels oplevert....
Euh.... oh....
Euh.. tja....
Spaarkaart zat in de gestolen portemonnee....
Oeps....
Kan ik weer overnieuw beginnen....
Van.... de avond...
En die avond zijn je aspirientjes uitgewerkt... en voel je je altijd weer iets minder....
Nog maar twee aspirientjes dus... en wat vaporub op de wangen....
Ik ruik mentolfrisjes....
Van... oh leuk... in de vrienden app de oproep of ik mee ga kerststukjes maken in december....
December... dat is toch die maand dat het hoofd van een juf omloopt .....?
Maar natuurlijk ga ik mee....!
Dus hup... ik ben meteen weer toegevoegd aan een volgende groepsapp... de kerststukjes app....
Op naar december.... oh nee... doe eerst gewoon morgen maar....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten