zondag 6 oktober 2019

6 oktober 2019

Dag van:
We vertikken het....
We doen het niet...
.... die verwarming aan....
Willem heeft zijn fleece vest aan... en ik verruil mijn truitje met halflange mouwen voor eentje met lange mouwen...
Maar we doen het niet....
Die verwarming blijft uit...
Oh zo....
Het is ook best nog te doen in huis....
Overal hoor je dat de temperaturen niet boven de 10 graden uitkomen vandaag... de koudste 6 oktober ooit.... en de regen komt onophoudelijk met bakken uit de lucht...
Maar binnen is het droog en 19 graden...
Dus we doen het niet....brrrrr...
Ook al staat de balkondeur op de slaapkamer een stukje open en komt de 9.6 graden zo maar binnen gewaaid... het blijft 19 graden binnen...
Brrrrrr.. en toch doen we het niet...stoere Hollanders als wij zijn....
Onze bijdrage aan het milieu zullen we maar zeggen ....
En hopelijk op de volgende jaarafrekening van het energie bedrijf....
Maar dat is dan vooral weer eigen belang....
Trouwens..... als ik nou breien, met zalig warme wol die mijn knieën en handen warm houdt, afwissel met de koelkast schoonmaken...????
Tja koelkast is dan misschien in dit geval weer niet zo'n goed idee, maar het moet wel gebeuren want ik erger me al weken aan die opstapeling van levensmiddelen, flessen etc.
En als ik nou ook nog wat wasjes draai....
Och.... en een appeltaartje bak....
Ik heb nog de wereld aan appeltjes van eigen boom in de schalen liggen....
Nou me dunkt.... geen tijd om over kou na te denken... laat staan het koud te hebben....
En zo kom ik mijn dag wel door....
Van... triest voor het beestenpul....
Geen lange wandeling vandaag voor Babs, Blitz en Borre... slechts kleine plasjes op het veldje naast  het huis en dan toch nog kleddernat naar binnen....
En dus 12 natte pootjes op de vloer...
Ooooh ik ben zo hard aan het sparen voor een kras vrije .... gemakkelijk schoon te houden.....natuurstenen vloer... maar het wil nog niet zo erg vlotten...
Mocht je nog ergens in een verborgen hoekje 40 kubieke meter leisteen hebben liggen... we houden ons aanbevolen...
Enfin... nu dus kleddernat binnen....op de versleten parketvloer
om daar maar gemoedelijk een zondagse rustdag van de verregende zondag te maken....
Geen muizenjacht voor Bengel en Tante Betsy....
Of je speelt maar met elkaar.... en dat wil Bengel nog steeds niet, of je slaapt....
 Ze komen wel steeds meer nader tot elkaar.... het sissen beperkt zich nog tot een enkele keer op de slaapkamer... maar verder is het rustig...
En heb ik nog steeds geduld....
Er gebeurd weinig schokkends vandaag... ik brei mijn breitje... met het okergeel dat ik nu heb omgedoopt in mango geel.... en zuurstok zalm roze....
Ik draai was 1....
Mest de koelkast uit....
Belachelijk dat alles er gewoon in past en je zelfs ruimte overhoudt als je de inhoud organiseert....
Ik draai was 2... en brei weer een stukkie...
Ik bak een appeltaart
... en de regen blijft maar vallen.....
De hele zomer opgespaard denk ik....
Van...Babeth komt verregend met vriendje Jay thuis van een even zo verregend world living statues festival....
Willem kijkt de serie El Dragon... iets met maffia... of eigenlijk kartels.... maar wel weer ellende, moord en marteling.....niks voor mij dus...
Overigens een niet onaantrekkelijke hoofdrolspeler....
Als ze die maar niet vermoorden denk ik dan....
Van ... bij de vogel telling is de spreeuw het meest waargenomen vogeltje weet de vogelbescherming mij te melden....
En dat is grappig... of just helemaal niet... want meestal waren dat de mus, mees of merel...
De kolgans staat op 2 en de vink op 3...
Maar die mussen dan.... waar zijn die gebleven..?
In 25 jaar is de mussen populatie in ons land gehalveerd...
Dit komt omdat ze onvoldoend aan voedsel kunnen komen... korenvelden maken plaats voor industrie en woningen... én de huizen worden gemoderniseerd... en dat terwijl de huismus juist zo graag in gaatjes en kiertjes van je huis vertoefd....
Gaatjes vullen dus geen praatjes maar musjes.... en gaatjes mogen niet meer tegenwoordig.... dus blijven onze de musjes weg....
Van..... ach en kijk nou...onze oude Arnhemse burgemeester Paula Krikke .... nu burgemeester van denHaag.....ze stapt op...
Iets naar aanleiding van een onderzoeksrapport naar vreugdevuren....
Oeps... vast geen vreugdevuur voor haar vanavond....
Van... en ook leuk nieuws is dat van 'ik heb het nog nooit geprobeerd dus ik denk dat ik het wel kan" Pippi Langkous, waarvan een nieuwe film uitkomt met een nieuwe cast....
Ben wel razend benieuwd og het de oude Pippi kan evenaren....
Ze zullen er in ieder geval rijker van worden dan de oude Pippi, Tommy en Annika.... die hielden er namelijk geen cent van over omdat kind acteurs niet echt mochten verdienen toen....
Annika leeft zelfs tegenwoordig in de schuldsanering....
Van... de komende week zomaar een keer op woensdag vrij.... maar dan wél vrijdag werken....
Eens kijken hoe me dat vergaat....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten