dinsdag 22 oktober 2019

22 oktober 2019

Dag van:
Zo'n heerlijk dilemma hè, dat je dan 's morgens leest ....
Man in Wageningen vindt meer dan €500.00 bij een pinautomaat...
Iemand heeft het daar.... laten liggen....?....... vergeten....?.....
Man brengt geld maar politie....
De held van Wageningen....
Wat bewoog die man het terug te brengen....?
Interessanter nog misschien... wat bewoog die man het niet zelf te houden....?
Al dat soort dingen houden me dus bezig tijdens mijn ritje naar mijn werk....
Was de man bang..... omdat hij toch op de camera van de automaat zou staan....?
Is de man echt zó eerlijk...?
Zit hij misschien zelf wel uitzonderlijk goed in de slappe was....?
Of uit religieus oogpunt misschien... gij zult niet stelen... anders kom je in de hel....
Hoopte de man stiekem op vindersloon...?
En weet je.... tuurlijk denk je ook.... wat zou ik gedaan hebben...?
Kijk... het is nu eind van de maand....
Zou het anders zijn als ik het aan het begin van de maand vind... net je salaris gestort en zo....
De vakantie is toch voorbij... ik kan niet op reis....
Of ben ik gewoon dat eerlijke.... angstige mens dat dat geld ook teruggebracht had...?
 Grappig toch.... dat je dat soort dingen pas weet als je voor de keus komt te staan.... je in die omstandigheden komt te verkeren....
Je kan nu van alles bedenken of je voornemen... maar toch... stel dat het je gebeurd....
En dan is 'stel dat', nog niet hetzelfde als 'ervoor staan'....
Van.... en aaaahhhh het wolligste schaap van de wereld is dood...
Ooit gevonden in Australië...
Waarschijnlijk liep hij al zes jaar in het wild rond zonder maar één maal geschoten te zijn...
Tja ... daar sta je eigenlijk nooit bij stil hè.... bij schaken in het wild en de wol die maar doorgroeit....
En met zo goed als mensen die hun haren of nagels nooit knippen, en daarmee in het nieuws komen, kwam dit schaap er ook mee in de kranten....
Wilde schalen kan dus eigenlijk niet...
En schaap is eigenlijk altijd afhankelijk van de mens...
Niet scheren betekent uiteindelijk immers zelfs zijn dood....
Deze Chris was een merinoschaap..... met een nacht van maar liefst 40 kilo...
Nou bekijk ik zoiets natuurlijk ook met breisters ogen hè...
Veertig kilo dat is .... reken even mee....gemiddeld 500 gram per trui voor een kleinkind.... toch zo'n tachtig truien.....
Wauw.... daar kun je een weeshuis én je kleinkinderen mee kleden....
Lieve Chris moest onder verdoving worden geschoren.... en is daarna geadopteerd door een boerenfamilie in South Wales.... Australië....
Ik moet me toch sterk vergissen als die boerin niet van breien hield....
Hoeveel sokken zou ze daarna gebreid hebben....?
Van.... nou ja... twee van die opmerkelijke nieuwtjes dus...
Ik hou, naast een dag hard werken,  ervan...
En hard werken was het.... vooral daarna...
Ik bedoel... als tijdens handvaardigheid de opdracht is een holletje te maken voor muisjes.... (thema op en onder de grond)..... en dit met roooooooooollen afplakband.... potgrond met lijm.....vreemdsoortige modder dus.... en verf gerealiseerd moet worden, wil je wel snappen hoe mijn kleren eruit zagen na afloop....
Het was een kwestie van weggooien.... of blijven boenen....
Ik koos voor het laatste....
Waarschijnlijk omdat het het eind van de maand is....(gniffel gniffel)....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten