maandag 21 oktober 2019

21 oktober 2019

Dag van:
Daar gaan we... de volgende cyclus van 9 weken werken...
Ergens zag ik vandaag alweer voorbijkomen dat ik na lesgeven nog drie overleggen heb...
Een tussenevaluatie werken in units... een uitgebreide overdracht....en een overleg over de implementatie van de nieuwe woordenschat methode...
Ik word lekker bezig gehouden de eerste dag....
Geen tijd om te hoesten zou je zeggen...
Maar hoest houdt zich niet aan tijden...
Hoest prikkelt en kriebelt wanneer zij daar zin in heeft....
En dat heeft zij regelmatig....
Van.... vandaag ook de nieuwe groepssamenstelling.....
Twee nieuwe leerlingen erbij, één gesettelde leerling eruit....
Als dat dit jaar nog een paar keer gebeurd zou ik wel eens met een behoorlijk grotere groep kunnen eindigen dan ik begonnen was....
Van... de nodige vakantie verhalen....
Mama weer een baby in de buik....
Na een val, hup met de ambulance afgevoerd worden in een vreemd land...en die ambulances zeggen daar in den vreemde ook tatútatú.....
De caravan opgeruimd....
Jarig geweest zijn....
En de.... lekker thuis gespeeld verhalen...
Maar dat juf gisteren bij Joki en Jet in de Efteling was... hmmmm dat hadden ze toch allemaal wel gewild....
Van...... de andere kant van Nederland heeft nu vakantie....
Ik blijf het een ramp vinden die vakantiespreiding....
Lieve camping vriendinnetje Emma wil zo graag dat we komen... de andere kleinkinderen ook.... maar wij zijn alweer druk met kringgesprekken... herfstboekjes en hoekjes.... tellen en tijdsbesef...
In de kring willen ze ineens allemaal weten wanneer ze jarig zijn...
Maar wat zegt een kleuter 20 oktober nou.... of 16 januari....?
Behalve dan als juf vertelt dat ze jarig zijn als de zwembadjes weer in de tuin mogen staan... of de slee naar buiten mag....
Dan wordt het al ietsje duidelijker...
Nou ja....
Eén kleuter (in de winter jarig) ... holt naar het raam..."juf juf, ik zie sneeuw"....!
En wat een ander betreft mag dat zwembadje nu ook al wel opgeblazen worden....
Aanleren van tijd... het blijft het moeilijkste dat er is....
Van... enfin, deze juf heeft haar ogen en oren weer goed de kost gegeven vandaag....
Welke kinderen passen goed bij elkaar en welke zet ik juist uit elkaar....
Tijdens spelen en werken ontdek je al heel wat....
Van... ik heb schik in de kleutergroepen....
"Rauw en ruw materiaal".... heel veel verschillen bij elkaar die je straks allemaal op de juiste kleuter uitstroom moet inschatten.... nog zo kwetsbaar..... nog zo te kneden... maar liever nog hun eigen ikje laten ontwikkelen....
De eerste dag zit er weer op....
Ik hoestte en proestte me er weer doorheen...
En wat was het heerlijk om niet in een honden verblijf thuis te komen maar gewoon in een fris geverfd smetteloos huis...
Het was maar goed dat Willem eerder thuis was.... dat bespaarde mij de aanblik van een druk gevreten boek (Had je het maar niet moeten laten liggen Willem).... en een kapot keramiek hartje...
Grrrrrrr honden..... soms..................
Laat maar.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten