dinsdag 29 oktober 2019

29 oktober 2019

Dag van:

Soms heb je van die dagen.....
En of het dan de wintertijd dip is die voorbijkomt.... of zoals een van mijn collega's dat noemt 'het vallende blaadjes weer'.... ik weet het niet.... maar de onrust was TOP in de klas....
Oké... je houdt ze aan het werk .... je zorgt voor weinig vrije momenten.... je bedenkt het ene leuks na het andere leuks.... je gaat voor afwisseling tussen in- en ontspanning.... maar oef... het was afzien vandaag....
Ze zijn ook niet vervelend... maar onrustig....
En onrust is funest....
Vooral voor kinderen als deze... met ver uitstaande voelsprieten....
Een dag vol herfst bommetjes dus....
Waarop je vooral druk bent met oorringen van ontploffingsrestanten ....sussen... troosten.... lontjes afknippen....
We hebben nog best veel gedaan.... dat wel....
Maar veel was vluchtig.... omdat er alwéér een bommetje afging...
Moe waren ze ook.... moe en hangerig....
Van... wat ben je dan blij dat zo'n dag voorbij is...
Niet alleen voor jezelf maar vooral voor hen....
Hopen maar dat ze dan in de taxibusjes in slaap vallen...
Van.... en dan ook nog in een file terecht komen....
De Vitesse, de Graafschap file noem ik het maar...
En er geen moer van snappen want hoe kan de Graafschap nou treffen Vitesse moeten voetballen als de Graafschap in een heel andere divisie zit...?
Maar dat blijkt dan weer iets met KNVB beker wedstrijden te maken te hebben... om het nog maar even verwarrender te maken....
In ieder geval baal ik als tien stekkers want ik was zo lekker op tijd een keer naar huis gegaan....
Kunnen die lui niet gewoon op zondag voetballen... zoals altijd....
Waarom nou ineens weer een dinsdag....?
Van... dat wordt dus weer kant en klaar voedsel want ik ga echt niet met uitgebreid koken nu...
En Willem is... ja hoor.... weer eens op dieet...
Belachelijk natuurlijk want het weekend heeft hij een feest van zijn hartsvriend.... en dat wordt dus weer zuipen tot ze neervallen....
En bier tikt aan..... erg aan....
Maar goed... ik gun hem die paar dagen vasten voor het drinkebroers feest.... ik pas me wel aan... boerenkool zal het zijn...
Met worst.... zonder spekjes....
Van... oooh jottem.... ik had Willems appje niet gelezen....
Ik kom dus thuis en zie zijn gezicht op tachtig herfst onweersbuien staan....
Borre heeft de bank stuk gegeten...
Althans... en flink stuk van de bekleding dan...
Heb je potverdikke net je kamer netjes... breken ze die op een andere manier hondkundig weer af....
En Willem, die het normaliter allemaal koud laat want zíjn hondjes zijn hem heilig... is nu dus héél behoorlijk pissed off.....
Borre moet ook weer naar de dagopvang...
Goh... dat had je een half jaar geleden ook kunnen bedenken....
Had ons een hoop opknapwerk in de vakantie gescheeld.....
Van.... he jakkes... op tien toeren na de laatste bol wol op....
Rok kan niet af gebreid worden vanavond....
Tien toeren... dat is zoiets als op één tiende van een seconde later dan de winnaar bij de finish aankomen omdat je motor ermee stopt...
Dat voelt bagger....
Van.... kijk nou... op Facebook veranderen alle leerkracht profielfoto's ineens in "Ik ben geen toprestatie".....
Allemaal Lubach gezien soms...?
Het is wel de hit...!
Oké... ik doe mee....
Tjonge.. ik heb best veel collega's op Facebook.... of vrienden die ook in het onderwijs zitten....
Sta je eigenlijk nooit zo bij stil....
Van... kom... het is weer tijd...
Willem zal zo wel terugkomen van repeteren met koor en band voor een volgend optreden...
Ik zoek mijn warme bed op....
Vanavond was eigenlijk wel een avond dat ik de verwarming aan had willen zetten...
Heb het toch niet gedaan....
Mijn vest zat ook warm....
En nu onder de deken voelt het helemaal goed...
Ik hoop dat er morgen wat minder blaadjes vallen overigens....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten