vrijdag 25 oktober 2019

25 oktober 2019

Dag van:
Een vreemde droom....
En toch droom ik het wel vaker...
Dat ik ergens heen moet dat ik al ken... de herkenningspunten zie en al lopende naar die kant waar ik heen moet, toch weer die ook bekende verkeerde weg neem....waarvan ik toch zeker was dat dat hem was....en allemaal vreemde maar ook bekende dingen tegenkom die ik  herken... maar toch weer de weg kwijt raak....
Uiteindelijk dwaal ik... uren en uren en uren.....maar ik kom er....
Mijn droom duurt natuurlijk nooit uren... maar de dwaaltocht in mijn droom wel....
Andere keren dat ik het droomde, nam ik steevast die verkeerde zijweg....
Vandaag kwamen er echter steeds nieuwe staten, wijken en gebouwen bij.....
Iemand hielp me naar een vast herkenningspunt... ik dacht dat ik er bijna was... maar daar doemden al wandelend naar mijn doel de vreemdste nieuwste dingen op...
Ik werd wakker en heb uiteindelijk niet gevonden waar ik moest zijn....
 Pffft... dat was behoorlijk gedesoriënteerd wakker worden.... warm en zwetend....in een kamer en bed dat ik dan wel goed ken... maar even vreemd voelde.....
Al wakker wordend en de droom bezinken latend,  bekroop mij de gedachte.... misschien is dit het leven wel....
Steeds denken dat je er bent maar er toch niet zijn....
Veel herkenningspunten... veiligheid.... maar toch weer dat nieuwe....
Nu ik wakker ben en dit denk, voelt het dwalen minder erg dan in mijn droom....
Van.... en verder werd het een dag van ditjes en datjes...
Het jaarplan geschreven voor taal..... eindelijk mijn rijbewijs aangevraagd.... de oude wordt toch niet meer gevonden denk ik nu zo na twee weken....
Met haken begonnen maar oei... haken is funest voor mijn artrose handen ontdek ik nu...
Dan kan je toch beter breien...
Ik heb zelfs mijn braces voor overdag weer opgezocht....
Ik haak dit af... maar dan ga ik toch mooi over op breien....
Geen haken voor mij helaas....
Willem heeft een bhv cursus.... en op Facebook te zien, steekt hij er weer aardig de draak mee....
Dat levert weer leuke reacties op... vooral vaak onze kleine Emma... groot Willem fan....
De poezen hebben wapenstilstand getekend.... ze liggen gemoedelijk... oké in aparte mandjes...... op dezelfde krabpaal een paar centimeter van elkaar af zonder ook maar een pootje uit te steken....
Vrede op de katten aarde....
De honden voelen onraad...
Een koffer.... de fluiten... een vuilniszak met slaapspullen...een toilettas....
Het ruikt naar baas en niet naar het vrouwtje...
Wat gaat die baas doen.... waar gaat hij heen..... hoe lang blijft hij weg....?
Wat moet er met ons....?
De baas gaat na de BHV training naar Duitsland....
Optredens met koor en band....dit weekend
Een héél  weekend....
Het is maar goed dat honden geen tijdsbesef hebben....
Die hebben straks ook vast geen last van wintertijd....
Van... de dirigent komt hem halen....
Samen zullen ze 420 kilometer rijden....
Ze hadden beter naar Parijs kunnen gaan denk ik dan....
Maar goed... Duitsland dus... ergens in een klooster....
Van.... gezellig... mijn dochter en oudste kleindochter op bezoek...
En iets in mijn moederhart vertelt mij dat dat niet zomaar is...
Tadáá.... en of ik ook gelijk had...
Aan de deur staat een glunderend snoetje met op de achtergrond en allerliefst klein mini Smart autootje....
Haar bedrijfswagentje....
Haar logo en eigen illustraties komen er ook nog op...
Waar is ze verguld met haar tweepersoons karretje....
En ik moet zeggen... ook ik ben er erg van gecharmeerd....
We drinken gezellig thee... en Iesemiesemuis knuffelt met de poezen....en ik krijg een pracht herfststukje....
Van.... dan is het huis met beestenbende helemaal voor mij alleen....
Ik kan eten wat ik wil...mmmmmm kaasbroodjes met zalm...
Ik kan kijken wat ik wil...yes...TLC en gemaskerde zangers....
Ik kan hardop meezingen (oh wat heeft Willem daar een hekel aan)....
Ik kan heerlijk opblijven.... er is immers geen Willem die voetbal, darts of snooker wil kijken tot diep in de nacht....
Je zou bijna denken dat ik beter maar alleen kan blijven....
Nee hoor... voor geen goud zou ik dat willen....
De avond bestaat dan ook vooral uit fotootjes over en weer sturen...
Hij van het kampvuur ..... en ik van de honden....
En het regent berichtjes van dames die me vertellen dat Willem de worst, de chips en het bier soldaat maakt...
Tja... vertel me wat nieuws dames....
Ik wens jullie succes met z'n gesnurk vannacht....
Oooooh wedden dat het morgenochtend weer appjes regent....














Geen opmerkingen:

Een reactie posten