dinsdag 15 oktober 2019

15 oktober 2019

Dag van:
Kan dat... dat je na een paar dagen benauwd en afschuwelijk verkouden nog de koorts krijgt....?
Nou... dat kan dus...
Maar ik ben er zó klaar mee....
Ziek in de vakantie....
Oké, het is niet verstandig om nu een reisje te boeken voor een paar dagen (al heb ik stiekem wel gekeken)....
Maar mijn tijd alleen verdoen met ziek.. koorts... hoest.... nee dat gaat me te ver....
Van.... de koorts kriebels bevangen me....
"Willem we gaan de kamer verven"....
Willem valt van zijn graat... en geloof me... ondanks al zijn diëten valt er dan nog heel wat af van zo'n graat....
HSP Willem kan immers helemaal niet tegen veranderingen...
HSP Willem blijft liever in de vieze rommel zitten.... hondenetensvlekken op de muur.... honden talgklierenvet tegen de muur van het tegen de muur liggen....insectenbloed van doodgeslagen muggen en wespen op de muur...
En ik die geen mens meer durft te ontvangen in die zooi....
Van... kijk... die natuurstenen vloer... dat wordt even sparen.... maar verdikke een lik verf kan er wel vanaf....
HSP Willem loopt rood aan.... trekt wit weg.... draait met zijn ogen... sluit zijn ogen.... haalt naar adem....zucht.... krijgt weer kleur... krijgt weer lucht en zegt..."moet dat nou?"....
En dát nou in de zin van 'zeur niet' gecombineerd met nou in een tijdsbestek van' nu'....
Ja Willem.... dat moet....
Maar het is al half 12....
Willem het moet...!!!!
"Maar hoe wil je dat dan doen....?"
Van.... kijk... en dan is het toch handig dat je soms graag TLC programma's kijkt waar huizen opgeknapt worden....
Lieve Willem... we halen kwasten, rollers, afdek plastic, een schuurmachine, afplakband, terpentine bij de Action en dan gaan we samen kleurtjes verf uitzoeken bij de Gamma, die we dan laten mengen....
"Maar je hebt ook ammoniak nodig om de muren te ontvetten...."
Fijn dat je meedenkt Willem... dat was ik inderdaad nog vergeten...(pffft)....
Dus hup... we gaan..
"Maar je hebt koorts... en wat moet er met de spullen...?"....
Willem... het plafond hoeft niet dus schuiven we de spullen gewoon even van de kant....
"Maar laten we toch een schilder vragen... dat kost maar (Let op)....€850,00
 Nou Willem... die leg ik dan lekker bij een nieuwe vloer ... kom zeg.... dit kunnen wij best zelf....
"Maar geen schrootjes wand.."
Nee Willem... wel twee kleuren maar dan afwasbare verf.... mag jij die etensresten er afwassen....
"Maar we hebben vakantie... en Barcelona........"
Willem...!!!!!
"Oké... oké...."
Hij maakt aanstalten.... met GROTE tegenzin....
Hij loopt door de Action... met GROOOTE tegenzin....
Hij loopt in de Gamma en gaat daar notabene de discussie aan dat hij de muur paars  wil laten...
En ik vraag nog... vind je de combinatie Histor  'najaar' en 'deeg' mooi...
En hij zei ja....
"Maar het is saai"....
Nee Willem het is rustgevend....(mijn koorts stijgt een graadje hoger)....
Hij loopt naar de verf mengmachine met GROOOOOOOOOTE tegenzin....
We te krijgen te horen dat er 40% korting is op deze verf....
GROOOOOOOOOTE tegenzin zet zich om in GROTE tegenzin.... en er verschijnt zowaar een glimlach....
Tot we bij de kassa zijn dan... en de kassière het voor bedrag intikt....
De korting is wel op Histor verf maar niet op deze afwasbare...
Maar de menger zei van wel....
Hij vraagt het na....
Ja de menger heeft het gezegd... maar het klopt niet... edoch we krijgen wel de korting....
Dat is nou eens service...!
Bedankt Gamma....
Van... thuis de grote verschuiving... en kijk aan... Willem ruimt zijn kast op....
Niet dat dat nou de bedoeling was want we zouden verven... maar toe maar....
Van.... alles aan de kant.... of eigenlijk juist van de kant... beginnen maar...
Afplakken... plastic op de grond... muren ontvet... kwasten en rollers in de aanslag.... met GROTE tegenzin want hij moet zo repeteren bij het koor....
Dan had je maar geen kast moeten opruimen....
Ik ga de paarse ellende te lijf....
Willem neemt 'het deeg' voor zijn rekening....
Drie grote banen al gerold... en kijk eens aan... meneer krijgt er plezier in....
Hij roept wel 10x dat het door de goede kwaliteit verf komt....
Maar ook door jou... motiveer ik hem verder...
Hij heeft wel gelijk natuurlijk....
De verf dekt als een tierelier....
En de kleur is zo waanzinnig mooi en warm....
Nu straks de onderste laag van de muur met 'najaar'... net als de muur die ik ter hand neem....
Na één stief uurtje is Willem klaar...
Kippenpoten op tafel...(de beloning)... onder de douche.... en ik ga koortsachtig verder... zowel letterlijk als figuurlijk....
Hadden we hier twee dagen voor uitgetrokken.... ik kan dat in één...
De katten en honden weten zich geen raad in dit Malle Pietje winkeltje waar alles op elkaar gestapeld staat.... dus het moét af.....
Om elf uur komt Willem thuis....
Met open mond...
Gesperde ogen....
En er komt maar één geluid uit...."oooooooooooooooolooooh".........
En als hij bekomen is van de prettige aanblik ..."dit hadden we veel eerder moeten doen.... ik ben zo blij dat je doorgezet hebt"....
Yes!!!!!!!!
De kamer is prachtig geworden inderdaad....
Beetje Engelse stijl....
En vooral.... rustig.....
"Heb je toch wel goed gezien dat het niet saai is maar rustig Wamposie (koosnaampje)"...
Dat dacht ik....
Is TLC toch nog ergens goed voor hè....
Maar daar wel hij dan weet écht niet aan.....
"Morgen doen we de keuken ook oké....?"
Nu is het mijn beurt om met open mond en wijd open gesperde ogen te staan....
Euh... ja... fijn... goed...
Hoe ziek ook....
Hoe geen reisje ook...
Mijn vakantie kan niet meer stuk...
Al doet mijn lijf zeerder dan zeer..... hoest ik de longen uit datzelfde lijf.... loopt het snot langs mijn kin.... ben ik total loss.....zal ik totaal onverantwoord bezig zijn.... maar... IK BEN ZO BLIJ!!!
En trots... en gelukkig.... en tevreden.... en mag de koning nu hoogstpersoonlijk koffie komen drinken...
JIPPIE!!!!!!!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten