donderdag 17 oktober 2019

17 oktober 2019

Dag van:
Alleen die twee treetjes van het split level trapje dan....
Oké.... en de grauwe boekenkist beitsen.... in licht eiken beits....
Dat past zo mooi bij de kast en is veel warmer van kleur...
Nou goed... en dan ook het bureautje in de beits....
Maar dan doe ik echt niks meer....
Van... ik sta op... pak m'n tas... rij naar de Gamma...
Ze zullen wel denken 'heb je haar weer' met haar snotneus en gehoest'....
Die verkoudheid is hardnekkig.....
Het zal wel denken 'zolang jij mij niet uitziekt, blijf ik je achtervolgen'....
Maar straks zal ik uitzieken.... na de kist, het bureautje en de traptreetjes....
Beloofd....!!!!
Van... kijk nou.... op de andere weghelft... en wit bestelbusje met een politieauto erachteraan met stop teken....
Zou de bestuurder het niet zien...?
Hij rijdt stug verder.... geeft gas bij zelfs...
Dat is suf op dezer bochtige weg waar je maar 50 mag...
Ja... zo vraag je om moeilijkheden....
En kijk nou.... bij de ingang van de Gamma staat een soort van ontvangstcomité....
Drie kassières die een frisse neus halen...
Hoi... ik ben er weer....
Van... ik zoek me suf naar traplak..... en natuurlijk hebben ze wel licht een donker eiken beits in een klein potje maar niet die ik wil... namelijk warm eiken....
Dan maar de lichte....
Nog even een rondje door de hal....
Wat een boel spul kun je nodig hebben als je je huis wil verbouwen cq opknappen....
En van het meeste zou ik niet weten hoe het heet....
Maar goed... je zal het maar nodig hebben hè....
Van.... bij de kassa..... nerveuze drukte....tja... zo'n winkel in verbouwing daar word je nou ook niet bepaald rustig van....
Ze zullen blij zijn als de verbouwing achter de rug is denk ik....
Wel prettig dat je direct alle spullen voor je eigen winkel verbouwing bij de hand hebt...
Van... buiten....
Buiten....????!!!!!!!
Allemachtig.... wat heb ik nou aan mijn fiets hangen...
Oké... ik heb mijn auto scheef geparkeerd... het was ook takke druk op de parkeerplaats...
Maar om daar nou vier politie auto's en 8 politieman sterk op af te sturen....
Oooooh.... het is niet voor mij....
Kijk nou....
Daar staat dat witte bestelbusje....
Oeps....
En er wordt heel wat uitgeladen.....
Ineens vallen puzzelstukjes op hun plek...
Stopteken..... bestelbusje.... ontvangstcomité..... nerveuze bedoening....
Ik vrees dat het hier om een stevige diefstal gaat....
Van.... wars van sensatie en nieuwsgierigheid, stap ik in mijn auto....
Als ik die er maar zonder kleerscheuren uit krijg in het zicht van de Nederlandse ordehandhavers....
En zowaar.... een rij-examinator zou trots geweest zijn....
Nu snel weg... ik heb niks met dit soort opwinding....
En al zou je je veilig moeten voelen met acht van die geüniformeerde en gewapende mannen en één vrouw.... een kat in het nauw kan echter ook rare sprongen maken....
Dus ik zeg... wegwezen...
En idioot genoeg check ook in mijn tas nog gauw of het bonnetje erin zit...
Het zal me toch niet gebeuren dat ze mij nog aanhouden met die twee potjes ...
Ja, ik ben een rare hoor....
Van.... twee treetjes een bureau en een kist.... oké een dat deksel van mijn breimand.....
Klaar!!!!!!!....
Ik doe helemaal niks meer dan alleen genieten....
Nou ja... behalve piekeren over hoe je drie honden en twee katten bij die treetjes weghoudt....
Of hoe je nu koffie haalt....
Willem biedt redding...
De grote ladder voor de trap... en zelf halsbrekend via die ladder in de keuken komen...
Je wilt het niet gezien hebben twee van die zestig jarigen die over een ladder kruipen om bij hun Senseo apparaat te komen....
En op dat potje staat tot overmaat van ramp ook nog eens dat het 12 uur droog tijd kost.... maar daar geloof ik niet in....
Van... verplicht op een stoel zitten nu.... en rondkijken....
Het blijft raar om in je eigen compleet gemetamorfiseerde kamer te zitten...
Het zijn je eigen spullen... maar toch....
Het is alsof ik op visite ben in mijn eigen huis...
Ook Willem blijft maar rondkijken....
Van..... na drie uur afkicken van klussen en via een ladder de keuken in wurmen, vind ik het wel genoeg...
En ja hoor... de treetjes zijn stap droog....
Zal ik de buffetkast nog een laagje beits geven...
Ach waarom niet....
Valt nog niet mee dat afkicken hoor...
Maar de avond valt.... de hoest prikkelt... ja natuurlijk...
Tegen de tijd dat je in slaap wilt vallen komt dat kriebel hoest monster je extra treiteren....
De neus begint weer dicht te zitten...
Ik kan me weer bezig houden met andere dingen...
Gember thee met honing maken... neusdruppels innemen... vaporub op de borst smeren....
Niks ruikt meer naar verf nu....
Van... Babeth komt...
Zij heeft de komende week herfstvakantie en die brengt ze door bij ons...
En ook zij geniet van een huis zoals dat als huis bedoelt is en niet als afgeleefd  hondenverblijf.....
Ik begin aan de laatste mouw van het vest voor Britt....
Willem kijkt, op mijn verzoek,  een serie voor 12+ in plaats van 16+..... en leert mij bij een scène waarin ze met een snijmachine een hand af willen zagen dat ik gerust in dr langer kan blijven zitten want dat dat bij 12+ niet zal gebeuren maar bij 16+ wel...
Nou tjonge....
Ik blijf het brrrrrrrr vinden....
Maar weer eens zien dat ik vannacht niet de vreselijkste dromen krijg alleen van het idee al...
Ik ga mijn best doen...
En eventjes ben ik bij dat ik in ieder geval om het uur wakker word van een hoestbui....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten