dinsdag 30 maart 2021

31 maart 2021


Dag van:
De dag van Omzigt en mijn zicht....
 Een ochtendje school en gezellig aan de paaspicknick....
Temperatuursverwennerij op de laatste dag van de maand...
Volgens onze planners agenda op de wc bestaat die niet... de planner gaat maar tot 30 maart..... drukkersfoutje bedankt....
Ik haal dus gister maar eens een 1 april grap met de dag zelf uit en verander haar in 31 maart...
Stel je voor zeg... anders had noch de picknick, noch de Omzigt affaire niet plaatsgevonden en had ik geen bril gehad....

De picknick is een succes.... op naar de volgende actie van de dag... bril ophalen...
Ik sta aan de deur van de winkel te wachten als een man achterin iets zegt....
Ja beste meneer van Hans Anders... waren jullie iets toleranter geweest door mij alvast nieuwe gehoorapparaat aan te meten dan had ik je misschien verstaan....
Ik haal mijn schouders naar hem op en steek daarbij mijn armen omhoog....
Had de man de bon verbale taal ooit geleerd dan had hij geweten dat ik niet weet waar hij zegt...
Maar nee.... hij gaat gewoon verder...
Ik ook... met blijven staan..... ondertussen mijn handen ontsmettende met het flesje op het bijzettafeltje naast de ketting die mij de toegang versperd....
De man lijkt zich te ergeren en stapt met iets te grote stappen naar mij toe....
Ik versta de non verbale taal namelijk wel....
Of wat ik wil....?
Nou meneer ik kom mijn bril halen.... maar aangezien mijn gehoorapparaten stuk zijn versta ik u niet van die afstand....
Géén sorry..... niks komt er....
Wel komt er een meisje op me af lopen....
Hetzelfde meisje als bij wie ik de bril twee en een halve week geleden bestelde....
Uw bril ligt hier te reparatie...?
Euh nee......
Is er iets met uw huidige bril dan...?
Nee ook niet.... ik kom mijn nieuwe bril halen want jullie hadden gebeld....
Ooooooooh..... wat is uw naam....

Ja, ja klopt... die hebben we....
Mooi zo....
Ze pakt de bril, zet m op mijn neus en kijkt....
Ik zeg: niks meer aan doen... prima zo...!
Kunt u ermee lezen...?
Ik kijk op een kaartje.... ja hoor!!....
Ja maar..... knelt de bril niet...?
Nee...
Zit de bril niet te slap achter de oren...?
Nee....
Zakt hij niet van uw neus dus...?
Nee ook niet...
Tja, dan is het goed denk ik...
Dat zeg ik toch... niks meer aan doen.... maar blijkbaar zijn ze klanten die niet lastig doen, niet gewend...
Euh nou, dan kunt u gaan....
Dat doe ik dan ook, maar niet nadat ik om de nodige poetsdoekjes gevraagd heb....
Ze lacht.... en wenst me  succes met de gehoorapparaten morgen bij de collega in Elst...
Goh... dat dat er nog af kan zeg....

Daar ga ik dus... mét bril...
Géén enge dingen met hoogteverschil....
Niet misselijk....
Het voelt goed....
Het zit goed...
Het rijdt goed....
Oh ja... en ik kan ermee slapen want ik val in de stoel even later als een blok in slaap...

Heeeeee je bril...!!!
Zo... ik ben gelijk wakker...
Willem komt binnen...
Goh ben jij het, gaap ik.... ik wist niet dat je haar zo kort was... zie ik nou pas met die bril...
Hè flauw Wampie....


Samen kijken we naar de politieke ellende op tv....
Wat een afschuwelijk dilemma...
Transparantie is natuurlijk van politiek levensbelang nu....
Maar dingen in vertrouwen vertellen en dan nu openbaar maken, vind ik ook wel een dingetje....
Hoe zit dat eigenijk....
En dokter heeft een medische eed afgelegd.... medisch geheim....
Dat moeten advocaten, notarissen en noem maar op ook...
Bestaat er geen ambtsgeheim voor politici......?
Ja en stel dat dat er wel is, moet je je daar in dit geval dan aan houden als de ellende toch al is doorgelekt door foutje bedankt Olongren.....?
Je voelt gewoon de onrust in die kamer....
Soms met het gezicht van radeloosheid... soms angst...... machteloosheid... wilskracht.... vastberadenheid... wraakzucht...
Maar welk gezicht dan ook... het is onrust.... spanning....
En de twee dames in kwestie.... ze vertrekken nauwelijks een spier....
Dames verkenners... kenners.... of misschien wel voorbarige interpreteersters....
Ach... en misschien zit hun hart wel in de keel en  bonkt het daar 10x sneller...
Die taal die je niet ziet.....

Ik val alweer in slaap....
Schiet mij maar lek.... ik denk van de ontspanning....

Vijf dagen weer vrij.... witte donderdag.... goede vrijdag.... stilte zaterdag... paaszondag... en paasmaandag....
Alsof we nog niet vrij geweest waren het afgelopen jaar...
En dan te bedenken dat we over drie weken weer twee weken vrij zijn....
En de Pinksteren en Hemelvaart er nog aankomen....
Maar goed..... daarna moeten we dan ook weer de volle acht weken aan de bak....
Zomervakantie valt laat hier dit jaar....
Laat ik er dus maar even van genieten....







1 opmerking: