maandag 10 mei 2021

10 mei 2021


Dag van:
 Mijn Iesemiesemuis 
Van zoveel woninkjes
Naar thuis
Mijn vechtster en mijn droomster
Mijn allesoverkoomster
Mijn woei en waait
Het vuur dat laait
Waar de wind draait
Maar altijd leven toegezwaaid
Mijn steeds opnieuw
En weer een keer
En toen legde de wind
Zich neer
Verscheen daar aan de horizon
De allermooiste regenboog
Een plek waar Isa thuis zijn kon
Zo onbegrepen hoog begaafd
Die zich aan eigen waarden staaft
Mijn lieve Isa wonder
Jouw gewoon maakt je heel bijzonder 

17 jaar wordt nu 'verjaard'.....
Zoveel levenswijsheid al vergaard
Maar weet mijn lieve Isamijn
Dat je bij oma (klein)kind mag zijn 

Gefeliciteerd schat. ❤

Dat wordt dus feest vieren vandaag...

Alleen die trui.... oeps sorry... dat noem je tegenwoordig hoody.... die is nog niet binnen...
Een hoody ja.... zo'n ding met een capuchon....
En waarom die nog niet binnen is....?
Nou dat zit zo... dat ding moet uit Amerika komen.... want het is van een of andere bekende YouTuber....
Je weet wel... van die site waar naast Tiktok allemaal filmpjes en vlogs op gezet worden...
Maar begrijp ik dan al snel...TikTok is voor jonge kinderen oma.... en vloggers op YouTube voor ouderen....
En vloggers hebben ook een eigen style....
En die style heeft een logo... iets graffiti-achtigs.....
En dat betaal je met dollars oma....
En dat moet overseas komen....
En als je die dan hebt ben je heel cool en chill....


Ow echt hè... ik raak helemaal thuis is die nieuwe puber taal...
Maar goed.. die hoody is dus nog niet binnen en wat moet je als oma van een jarige oudste kleindochter dan....?
Nou zijn mijn kinderen grootgebracht met spelletjes doen... en gelukkig nemen kinderen ook nog wel eens iets wél over van hun moeders opvoeding......
Zo hebben zij hun kinderen ook weer opgevoed met gezellige spelletjesavonden en middagen....
Isa is er dol op....
Het spel Burrito's vindt ze ook wel heel leuk....
Nee oma.... dat heet niet leuk maar hilarisch....
Oh ja....
Isa wil dus ook wel het hilarische spel Burrito's....
Dus tuigt oma naar de speelgoedwinkel....
Zeventien jaar...'ut ken nog net'.....

Met Burrito's in "Nee niet dat kinderachtige cadeaupapier meneer, het is voor een puber"... kom ik even later in Didam aan....
Ik zing... want ja sorry dat doen oma's nou eenmaal... 
Ik geef een stoere boks en elleboog... en feliciteer haar....
Dan wordt het hilarische cadeau uitgepakt...
Vet, chill, cool, en nog wat onverstaanbare puberkreten.....

We zouden gaan lunchen...

Gezellig, oma, mama en de jarige....
Op een terrasje bij Jan en Jan....
Van die heerlijke uitgebreid belegde sandwiches....
En ik verheug me al op de zalm.... met roomkaas... mijn favoriet....
Dan zien dochter en ik het gezicht van de jarige...
Is er wat Isa....?
Mwoh... ja... nee... leuk...
Maar ja.... wij zijn niet voor niks haar oma en mama om daar niet en ondertoon bij te voelen....
En dat voelen wij goed....
Ze wil liever gezellig het spelletje spelen... en gewoon een broodje knakworst.... gisteren was het al druk genoeg en aten we al van de King of India...
Dat dus.....!

Maar goed....de jarige mag het zeggen...
Die smikkelt dus van haar broodje knakworst.... terwijl mama de spelregels uitlegt en het spel klaarlegt....
En de spelwereld bedenkt wat tegenwoordig kan ik je vertellen....
Je hebt twee sqeezy zachte knijp Burrito's..... en onmogelijk veel kaarten....
Kleffe kuiken kaarten, drijfgeiten, blaffende houthakkers en nog wat van die kunstig bedachte kaarten...
Én je hebt duel, bonje en oorlog kaarten.... deze tellen in punten dubbel...
Het spel wordt.... ook alweer zoiets....staande gespeeld...
Gelukkig mogen oma's ook af en toe (vaak) zitten

Er zijn twee midden stapels kaarten en je eigen pak....
Van dat eigen pak mag je er vijf afnemen....
Nu is de bedoeling dat je steeds drie dezelfde kaarten verzameld... dus drie kleffe kuikens, drie kwellende kwallen enz.....
Kan je een kaart niet gebruiken dan leg je die op de stapel van degene naast je....
Elk drietal is een punt...
Maar..... heb je drie duel, bonje of oorlog kaarten dan komen die twee Burrito's in actie....
Of eigenijk meer jij met die Burrito's....
Daar mag je namelijk mee gooien...
Nee oma... dat is geen agressief spel maar assertive hilarious....
Heb je bonje dan gooien degene links en rechts van je naar elkaar... bij oorlog gooit iedereen die meedoet en het eerst die Burrito in handen heeft... en bij duel mag je er twee kiezen die duelleren...
Ruggen tegen elkaar... drie stappen vooruit, omdraaien en gooien maar....
Wordt je geraakt....dan krijg je een minpunt fiche....
Snap je het niet....?
Geeft niks... durfde bij mij ook even.....


Enfin... deze oma verbrande 960 calorieën en werd twee maal Burrito koning...... oh zo....

Isa trekt wat witjes weg...
Ik kijk haar aan....
Ja sorry oma... teveel prikkels....
En daar kan oma zich nou alles bij voorstellen....

We drinken nog gezellig wat een dan stapt oma op...
Isa ik vond het een heel gezellig kinder.....euhhhhhhhh..... puberfeestje.....
Ja chill hè oma.....
Hmmmmm hmmmmm......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten