zaterdag 15 mei 2021

15 mei 2021


Dag van:
Nou.. dat was me gister wat zeg....
Had ik mijn blog af.... werd ineens mijn site geblokkeerd en blog foetsie weg nergens meer....
Krijg ik een mail van Google dat ik kwade bedoelingen ermee had.....
Nou weet ik niet hoe ze daar over opruiming denken.... maar volgens mij steekt daar weinig kwaad in....
Via een omweg de blog OPNIEUW geschreven... natuurlijk nooit zo leuk als dat ie was..... maar toen geen foto's meer kunnen plaatsen.....
Gewoon onschuldige foto's van de beestenbende....
Zouden ze het teveel honden en katten spam vinden...?
Enfin.... maar eens kijken wat het vandaag brengt... 
En vanavond in mijn blog van vandaag, maar niet teveel foto's plaatsen dan...

Maar wat schetst mijn verbazing....
Tegen het middaguur komt er een mail binnen....
Een mail van de blog provider.....
Nee....... geen excuses....

Wel dat ze de blog teruggeplaatst hebben omdat er bij nader inzien en bij grondige inspectie geen kwalijke dingen zijn gevonden....
Vraag ik me toch af waarom ze niet eerst even checken voordat ze iemand de stuipen op het lijf jagen....
Maar goed... nu staan er dus twee 14 mei 2021 blogs in de lijst....
De originele en de tweede poging.....
Ze lijken best op elkaar (gniffel).....

Goed.... Willem en ik en de zaterdag.......
Ik wil wel gaan fietsen....
"Oh euh ja leuk... maar niet zo lang...."
Nee... vóór de bui binnen....
"We kunnen ook naar de wasstraat, de auto's wassen en zuigen".....
Ja, dat kunnen we ook doen.....
"Ik wil ook nog lezen"....
Tja.....
"Zullen we dan maar gaan fietsen?"....
Kunnen we doen ja... klein stukje... naar Huissen of zo....
Onderwijl zapt Willem over de tv kanalen...
"Ow kijk ATP toernooi tennis met Djocovic..... dat wil ik wel even zien... spannend die halve finale...."
Ja schat.... ook leuk.....
Drie kwartier later....
"Het regent... het is maar goed dat we niet zijn gaan fietsen....."
Nou weet je... dan ga ik maar naar Intratuin....
"Ja, goed plan, dan kijk ik dit af en ga daarna lezen"....
Dat dus.....

Ik ben onderweg naar Intratuin... met mijn bon en

honderd ideeën waarvoor ik die bon wil gebruiken... ik rij in een ongelofelijke stortregenbui....
Zelfs met de ruitenwisser op de hoogste stand zie je bijna geen hand voor ogen....
Maar ik rij de oprit op en.... droog....
Jemig wat is het druk....
Soms zou je willen dat dat afspraken regelen er nog was....
Maar goed... Intratuin is groot... je loopt elkaar nou niet direct voor de voeten..

Mijn Intratuintoer kan beginnen....
Ik ga de sluis deuren door en het eerste dat ik dan altijd doe is de geuren opsnuiven....
Ow ik hou er zo van.... dat vochtige groen vermengd met de geuren van bloemen....
Dan laat ik mijn blik over al die kleuren gaan.....
En dan..... dan komt de hebberigheid gepaard met de wanhoop van nu al weten dat de keuze dan wel reuze kan zijn maar ook niet te doen....

Zo'n olijfboompje is natuurlijk ook wel eens leuk..
En kan mooi op de plek staan waar de honden steeds de bloemetjes plat trappen....
Dat gaat met zo'n boompje iets lastiger...
Maar ooooooooh die lupine.... kijk nou al die kleuren....
Of zal ik toch...... die lathyrus doen.....
De schutting zou dan mooi fleurig dichtgroeien... en de lathyrus groeit snel....


Wat heeft die vrouw daar voor leuks in haar wagentje...?
Kijk toch wat een lieve kleurtjes bij elkaar...
Waar heeft u die vandaan mevrouw..... héél leuk.... ik ga meteen kijken....
Zo leuk... potjes met pastelachtige bloemenvariatie
Wat zal dat fleurig staan...
Overgelukkig loop ik met alle kleurschakeringen door naar de volgende hal....

Maar ik wilde eigenlijk dat solar fonteintje in die mooie schaal.....
Een fonteintje staat altijd zo leuk in de tuin...
En ik word zo rustig van dat gekletter van dat water....
Oh en dan die ik die twee kleine waterlelietjes erbij....
Ja... ja... dat doe ik....
Ik laad mijn wagentje vol.... schaal... fonteintje....
Het kan net niet van de bon maar dat beetje betaal ik wel bij....... en ik breng de bloemetjes netjes terug....
Ik had eigenijk toch al zoveel kleurigheid in voor en achtertuin....

Overgelukkig loop ik door naar de volgende hal om bij de kassa te komen....
Oeps..... de vogelspulletjes.....
Ik staak mijn doortocht....
Eigenijk ben ik dom bezig natuurlijk...
Ik heb een prachtig watertje als tuin....
Daarop tientallen échte waterlelies....
En de badderende eenden en andere waterdieren maken spetter plezier voor tien...
Wat moet ik eigenlijk met een fonteintje...?

Ik draai de kar om.... en zet de spulletjes weer terug...

ja. .. zo ben ik dan ook wel weer.... maar wéér netjes terugbrengen en niet ergens tussen zaad en vetbol je fontein dumpen....

En zo slenter ik dus tussen al die lieve vogelliefhebber spullen door....
Heel veel ervan heb ik al.... maar ach... zoveel vogels, zoveel nestkastjes.... zoveel vetbolletjes.... zoveel waterschaaltjes....
Ik geloof dat ik wel zo'n beetje alles in mijn handen heb gehad....
Van vogelnestkastjes tot vogelhuisjes... van vogel snoeptaarten tot gevulde dennenappels....
Dan zie ik die prachtige kobalt blauwe schaal...
Ik heb een kleine en grote ronde... maar deze is ovaal... en heeft twee piepkleine vogeltjes op de rand....
Ach kijk... dat voederhuisje daar.... zo schattig...
Ja en dan die snoeptaart erin....
En dan nog wat vetbollen voor in de appelboom...
De kleinkinderen zeiden donderdag nog "Oma je hebt een speurtocht tuintje, steeds vinden we weer iets leuks"...
Nou... dan kunnen ze de volgende keer helemaal op speurtocht....

Maar nu heb ik echt wat ik wil....
Straks genieten van die vleugelvriendjes die overal van snoepen....
En nee.... ik ga geen hallen meer door... ik steek hier tussendoor naar de kassa.....


En natuurlijk heb je dan voorbij die kassa weer een plensbui op je kop....
En zo netjes als je je spullen binnen terugbracht als je toch wat anders wilde... zo niet netjes mik je dan je karretje snel bij die andere die op een illegale plek staan...
En natuurlijk komt er dan net zo'n jongen in groen Intratuin hesje aan die ziet dat je dat doet en je maant het karretje terug te brengen naar de ingang....
En dus loop je door de zeikende plensbui weer helemaal terug om je karretje daar te brengen waar het hoort en loop je in tegengestelde richting weer naar je auto....
Alwaar je door en door nat instapt.... en natuurlijk je voet van de koppeling glijdt... waardoor je dus plotsklaps weer stilstaat....

Maar eenmaal thuis is het droog...
Ja, ik niet dus, maar de lucht wel....
Nu de spulletjes allemaal een plekje geven....
En kijk nou.....Willem die zelfs zijn boek spontaan neerlegt om te komen kijken naar al dat gezelligs....
Ja en ook omdat hij een speurtocht natuurlijk niet ziet zitten...
Willem is niet van (pub)quizen noch van kahoots (ook een soort quiz) en speurtochten...
Willem wil gewoon meteen de antwoorden en weten wat hij de boel kan vinden....
Maar hij geniet wel mee van mijn aankopen....

'('S avonds bij naar bed gaan....)
"Zullen we morgen gaan fietsen Wampie?".....
Ik denk aan de tennis finale morgen... Nadal- Djocovic.... en zeg:
Tuurlijk schat...... morgen gaan we fietsen.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten