woensdag 12 mei 2021

12 mei 2021


Dag van:
 Het staat al weken op de agenda...."Wampie Willem DAG"....
Ja zulke dingen worden hier dus tegenwoordig ingepland...
En met veel passen en meten was dit de eerste datum..
En natuurlijk omdat morgen mijn verjaardag op diezelfde kalender staat...
Natuurlijk omdat Willem me wil verwennen en verrassen zoals hij dat noemt... dat snap ik best... maar ook omdat hij geen.... nooit... flauw idee heeft wat hij me moet geven en mij dit graag zelf laat uitzoeken....
Behalve dan de jaarlijkse prachtige bos bloemen... en plukboeket......
Waar dan meteen de prijs bij genoemd moet worden...

Waar wil je heen schat.....?
Nou..... Scheveningen.... Texel..... Volendam.....
Ik zie zijn gezicht betrekken....
"Dat is te ver weg... we zitten met de honden...."
En hij heeft natuurlijk gelijk....

Optie twee.....

Den Bosch.... Zutphen... Deventer... Hattem.....
Ik zie zijn gezicht weer betrekken....
"We moeten ook weer terug hè... dan zijn we er maar kort...."
"En ik moet nog aan mijn preek werken"...
Nu betrekt mijn gezicht.... maar oké.... hij heeft gelijk....

Optie drie.....
Nou ja... winkelcentrum dan maar... of Arnhem.... Huissen of Elst....
Willems gezicht klaar op...
"Elst doen we".....
"Dan gaan we eerst lunchen... kom we gaan want ik moet écht eten nu voel ik"....


Ik start de auto... Willem knuffelt nog even de honden, zet Babs apart en stapt bij me in....
"Mijn gevoel zit weer goed gelukkig".
(We hadden wat onenigheid vanmorgen heel vroeg toen ik terug kwam van bloedprikken)....
Mede ook daarom de boven de normale uitgave bos bloemen....
Fijn Willem...!

We vinden een terrasje en lunchen....
Nu wel mijn sandwich zalm....
Het is een korte lunch....
Willem betaalt al snel en zegt meteen hardop wat het kost...

"Wat wil je hebben?".....
En heus.... ik zou het niet weten....
Ik vond dit al wel gezellig....
Laten we maar wat wandelen Willem misschien komen we wel wat tegen...
En zo ontdek ik het winkeltje 'Oeii'.....
Ik zie de kitscherigste dingen maar ook de leukste dingen...

" Kijk nou, zegt Willem en wijst naar een schap, alles is goed staat hier als tekst... dat slaat op ons.... ja toch...."
Ja grappig Willem....
Ik zie zijn gezicht... hij is er weg van....
Weet je wat Willem... dan koop je dat toch.... dan heb je zomaar eens iets zelf uitgezocht... en dan doe je dat hartje erbij....
Verguld is hij....
Ik winkel, terwijl hij afrekent, nog even verder en zie een prachtig hart van restjes hout.... echt schitterend....
Die is voor mij zwager... ook binnenkort jarig.... past precies bij hem....
Bij wie niet eigenijk.....

Willem is blij ... vermeld meteen de prijs erbij...."Ja want ik moest die tekst en dat opzetstuk los van elkaar zien...."en kijkt op zijn mobiel....
"Nu moeten we wel naar de honden hoor.... we zijn al ruim anderhalf uur weg....:
Willem als je naar Drachten moet en ik werk dan ben je zes uur weg.....
"Ja maar....."
Oké Willem... we gaan.... maar ik haal nog even kaas bij het kaasboertje...


Terwijl ik de kaas uitzoek hoor ik Willem buiten lachen...
Ik kijk om..
Hij is aan de telefoon......
" Ja kom maar.... gezellig..... we staan bij het zuivelwinkeltje.... dan pakken we een terrasje....!"
Ik sla mijn ogen op en kijk dan het kaasboerinnetje aan....
Hij zei toch dat ik op moest schieten???..... verifieer ik nog even....
" Ja dat hoorde ik ook mevrouw....."
Ach ja... Willem hè....

Met de buren op een terrasje.... wijntje... biertje.... bitterballen....
Het mag even duren.... en aan de honden wordt nauwelijks nog gedacht...
Willem hangt de clown uit een babbelt er vrolijk op los...
Maar dan gaan we toch echt....

Willem knuffelt de honden... pakt de stoel, zet die aan de eettafel en pakt zijn schrijfmateriaal....
"Jij mag doen wat je wil hoor...." zegt hij nog......

Echt waar.....

Ik ben geen ontevreden mens.... heus niet....
En ik weet dat hij het heel héél lief bedoelt...
Maar ik heb toch een paar vragen....
Die ik maar blog om toch voor de zekerheid maar een tweede onenigheid uit de weg te gaan....
Krijgen jullie ooit de prijs van je cadeau te horen....?
Moeten jullie ook je eigen verrassing regelen en bijstellen....?
En vertel eens....
Een dagje weg
...... hoeveel uur telt bij jullie eigenijk een dag....?








1 opmerking:

  1. Hahahaha, die Willem, misschien dat je volgend jaar op zijn verjaardag hetzelfde kan doen 😊😊😊😊😊

    BeantwoordenVerwijderen