vrijdag 21 mei 2021

21 mei 2021


Dag van:
Vanmorgen vroeg ik me toch af of dat euro Songfestival gebeuren nou zo groots wordt gemaakt omdat het dit keer in Nederland gehouden wordt.... of omdat men zich in corona tijd verveeld....
Of misschien omdat men in corona tijd wat positiefs te zien moet krijgen....?
Er draait wel veel namelijk om dat euro Songfestival gebeuren heen hoor...
Ik kan geen radio of tv aanzetten of het gaat er over...
Liedjes, interviews, hele programma's, archiefbeelden en ga maar door.....
Nou ben ik een mega fan... maar zelfs ik vind het wat overloaded.....

Het drama dat Duncan corona heeft en nu niet kan optreden..... haalt de krantenkoppen..... en is groot nieuws in het journaal....
De wapenstilstand in de Gaza strook of de vreselijke overval in Broek in Waterland haalt maar een kolommetje.... of een kort nieuwsbericht....
Ergens gaat er iets mis op die redacties dunkt me....

We hadden visite..... een oud leerling van Willem van

héél lang geleden....
En mijn dochter kwam haar nieuwe autootje showen.... een mini Cooper....

Verder heb ik me verbaasd vandaag over de drukte op het winkelcentrum....
Alsof er nóóit een lockdown is geweest....
Voor mij was het dus roltrap op... blik op massa..... korte overpeinzing... en toen weer roltrap af....
Maar... mijn korte bezoek was niet voor niks...
Nee zeker niet...!
Wat wil namelijk het geval...... ik heb de meest ideale uitwerking van de roltrap ontdekt vandaag....
Nou hebben mijn ex, zijn vriendin en ik, het niet zo heel erg op elkaar....
Zeg maar gewoon..."niet"....
Dat heeft zo z'n, om discreet te blijven, niet nader te benoemen redenen....
Teveel gebeurd zal ik maar zeggen.....
Ik heb hem een haar ook al zeker een jaar of 17 al niet meer gezien....
Tot vandaag.... juist... op de roltrap/rolband....
Ik naar beneden.... ex en vriendin naar boven....
Ik bijna beneden.... ex en vriendin zojuist begonnen aan de reis naar boven....

Kijk... en of je hart nou stilstaat.... je benen verstijven en de rest van je lijf vrolijk aan die verstuiving meedoet..... de schrik je verlamt.... de adem stokt.... je hersenen niet werken..... het geeft allemaal niks...
Helemaal niks.... zo'n roltrap/band blijft namelijk z'n werk doen.... die rolt door.... en door....
Nou ging het mij goed hoor.... ik was opmerkelijk genoeg erg rustig en zei zelfs in het naar beneden rollen "Hallo, alles goed?".....opgelucht dat ik het antwoord niet hoefde af te wachten....
De zijde naar omhoog had het moeilijker.... geen antwoord in het voorbijgaan.... en in de paar seconden van het voorbijgaan een groot aantal ongemakkelijke bewegingen binnen te weinig ruimte....
Edoch..... mochten jij en je ex partner nou op niet al te goede voet staan.......zorg dat je hem tegenkomt op een roltrap....
Dat werkt....
Dat is zelfs ideaal te noemen....
De scheiding zit hem in te leuningband...
Het verschil in de beweging; omhoog en omlaag...
Ieder in ieder geval een andere kant op....
Wat een fijne bijkomstigheid....


Voor degenen die het verhaal des verleden kennen.....:
Ik ben toch maar gauw naar Willem thuis gereden.... regelrecht in z'n armen....
Even weer veilig voelen....

Enfin... had ik de wasmachine als de uitvinding van de eeuw op nummer één staan....
Ik schop hem nu met een jolige zwaai van die plek...
Met stip en op eenzame hoogte komt vanaf nu de uitvinder van de roltrap met vlag en wimpel op één te staan....!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten