zondag 16 mei 2021

16 mei 2021


Dag van:
Nou.... dat fietsen kunnen we dus wel op onze buik schrijven....
Als je je jas aan hebt dan begint het te plenzen....
Zet je net je fiets buiten na een boel gewurm in de schuur..
Hup een stortbui....
Loop je goed en wel naar het bruggetje... ja hoor, daar gaan we weer.... bui nummer zoveel....
We blijven thuis is het besluit...
Om half drie Feyenoord en om half vijf finale tennissen bedenkt de baas ter plekke.....
En stiekem verdenk ik hem even op de wc steeds korte regendansjes te doen....

Ik pak dus mijn haakwerk.... maar de muis van mijn hand heeft daar duidelijk minder zin in.....
Lang leve mijn mobiel en WiFi......
Ik check mijn mail....
Sinds kort heb ik mezelf maar weer online gezet bij de buurt app nextdoor....
Dat weet je dan ook meteen hè.....
Je mailbox is voller dan ooit tevoren....
Die heeft zijn fietssleutel verloren....
Knuffel gevonden... pasje gevonden.... ov kaart gevonden...
Grappig dat meestal eerst iets gevonden wordt voor je weet dat je het verloren bent....
Een honderdste verzoek om honden niet op de stoep te laten poepen.... en of er geen vuilnis naast de container geplaatst kan worden....
Of je nog een huishoudster zocht... of zij zoekt jou....
Pedicures.... kapsters... visagistes... te kust en te keur....
Oppas gezocht en aangeboden....
Kat kwijt... nog een kat kwijt...
Of iemand ook een grondboor, kruiwagen, tuingereedschap of zichzelf te leen heeft voor tuinklusjes...
En zo kan ik dus nog wel even doorgaan...
De nextdoor app is een wereld op zich.....
Maar dan valt mijn oog op eens een compleet ander aanbod...

Iemand die met je op zoek wil gaan naar je

zielsverlangen.....
Holy moly..... mijn zielsverlangen..... dat is ff graven.....
Wil ze je allemaal bij helpen....
En dan wil ze je ook nog bijstaan de valkuilen weg te helpen die dit verlangen in de weg staan om waar te maken....
Nextdoor hè.....
Zo'n iemand waar je eigenijk alleen op de koffie zou  gaan, om suiker zou kunnen vragen, of een boodschap voor haar doet als ze ziek is....
Oké en misschien haar plantjes water geeft en de post op een stapeltje legt als ze op vakantie is....
Dat is een buurvrouw.... nextdoor....
Nee... deze nextdoor wil niet je suiker,  geen teentje knoflook en ook niet je bezem even lenen... ze wil je zielsverlangen.....

Geenszins van plan deze nextdoor te contacten, ben ik toch wel nieuwsgierig geworden naar dat zielsverlangen...
Ik ben bekend met wat ik diep in mijn hart ooit had willen doen, had willen zijn, waar ik had willen staan....
Mijn innigste wensen zijn vervuld; moeder worden, oma worden en de passie om juf te zijn uitvoeren....
Oké... en het een en ander van de wereld zien....
Mijn enige wens die over is, is een boek uitbrengen maar dat heb ik mezelf beloofd voor als ik met pensioen ben....
Oké... en nog meer reizen maken....
Volgens mij kwamen die wensen toch recht uit mijn ziel....
Zou mijn nextdoor de enige zijn die op zoek kan gaan naar zielsverlangens?.....

Nou echt niet dus....
Mijn huisgenoot Google weet er ook wel raad mee....
Sites te over....
Misschien niet nextdoor.... maar toch wel op je mobiel....


En och wat zit ik er weer naast...
Mijn zielsverlangen is niet zomaar een wens...
Het dient zich zomaar aan uit het niets en zet mij in beweging...
Jazeker....(nou op de fiets was er geen beweging in mij te krijgen dus vertel....)

Mijn zielsverlangen wil dat ik in het diepe duik...
Nou me dunkt... mag ik even....
Ik ben weer gaan samenwonen... met zielste der zielsgevoelige mens die ik ooit tegenkwam...
Was dat een zielsverlangen....???
De GROTE HIJ die ik niet aan zag komen en uit het niets kwam....

Maar oh jee.... er zijn ook stappen die ik kan volgen om mijn werkelijke zielsverlangen... mijn levensintentie.... te ontdekken....
Let op: als je alles zou kunnen en durven wat zou jij dan doen......?
Ik word altijd een beetje gallisch van zulke vragen...
Het zet me direct weer met twee benen op de grond....
Dat zal wel helemaal niet de bedoeling zijn van die zielslverlangenzoekers....
Maar kom nou zeg..... moet ik mijn ziel in de illusie vinden?....
Alle realiteit van deze wereld loslaten...
Wil ik best doen hoor.... heerlijk om zo weg te dromen.... maar ik kom er geen meter van in beweging....
Maar goed.... stel.... niets stond me van vroeger in de weg... ik durf alles en ik kan alles.... 
Dan zou ik de opvolger van Florence Nigthingale willen zijn.....
Ja echt.....
Mensen onbaatzuchtig onvoorwaardelijk helpen,  ontmoeten, raken, blijdschap brengen, tot steun zijn.....
Daar zou mijn hart nou van open gaan.....(maar dat staat het toch wel hoor)....

Nou volgens mij ben ik er al wel...
De vragen; welk deel van mijzelf dieper geaccepteerd moet worden...... hoe de verhouding in mijn leven is tussen wat me energie kost en energie geeft..... wat me raakt.... wat me moeiteloos afgaat.... en wat het ergste is dat me zou kunnen overkomen als ik mijn passie volg,  laat ik maar achterwege....

Ik ben een idealistische optimist maar ergens raken

mijn voeten toch echt die grond nog wel en ik ben niet van plan te gaan zweven.....
Ja stel dat ik alles kon en durfde, dan misschien wel.... dan zou ik misschien ook Mary Poppins willen zijn.... maar ik ben wel behoorlijk aards geloof ik....

Of ik me wel bewust ben van egoverlangen en werkelijk zielsverlangen....?
Ook zoiets waar je kriebels van krijgt....
Volgens de coach maakt het bij je met je zielsverlangen niet uit wat je ermee bereikt... het gaat erom dat je iets doet... dat weet iets is dat je inspireert....
Maar het egoverlangen wil dat het iets oplevert....
Aha moeder en oma worden en juf zijn behoorden dus tot de egoverlangens.....
Waarbij ik toch even aan wil tekenen dat ik mag hopen dat het de anderen ook wat opgeleverd heeft....

Weet je....
Ik lees artikel na artikel.....
En het enige wat ik denk is... we willen allemaal vrede... we streven allemaal naar liefde....
Ga mij nou niet vertellen dat het niet uitmaakt wat ik mijn zielsverlangen bereik.....
Wat mij inspireert is de mens met wie ik leef op deze aardbol... is het kind die nog zo puur is..... is dat we in vrede met elkaar kunnen leven... met af en toe eens een onbenullig. onenigheidje om onbenullige dingetjes....
Saamhorigheid... omdat we allemaal samen deze aarde bevolken....en het leven en die aarde in liefde in stand willen houden....
En dat zou ik toch écht willen bereiken.....
Duh.... zielsverlangen.......

Ik kom als het moet wel gewoon een keer op de koffie nextdoor.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten