maandag 24 mei 2021

24 mei 2021


Dag van:
"Op een mooie pinksterdag...."
Het deuntje speelt zich al de hele ochtend af in mijn hoofd...
Maar als ik naar buiten kijk is het alles behalve die mooie pinksterdag....
Ware er geen corona geweest dan hadden wij nu heerlijk in den Bosch gelopen....
Jazz in Duketown... de laatste dag....
Afsluiting met een knaller....
Maar er zijn nog steeds maatregelen van kracht en voor het tweede jaar op rij is het festival geannuleerd....
Dit jaar wel te volgen via livestream....
Heb ik met één concert vrijdag gedaan...Youri Honing op saxofoon..... met zijn tergend maar oh zo zinderend traag ritme....
Als hij speelt laat hij je niet los en moet je wel meegaan op die langzaam aanzwellende golven van saxofoon klanken....
Mijn lievelingsnummer "Desire"....

Willem zou op handtekeningen jacht gaan...
Keihard applaudisseren en roepen om meer....meer....
En dan vragen "Wampie heb jij nog contant geld voor die cd?"....

Willem en ik zouden vier dagen bier en wijn, vermengd

met water zo slap, drinken uit plastic bekertjes.... terwijl we genieten van de muziek terwijl we op ons programmablad zouden kijken wat het volgende is waar we heen gaan.....
En tussendoor zouden we bij Jeronimus onze jaarlijkse maaltijdsalade met kaas en twee dikke zelfgebakken sneden bruinbrood eten.... ons Jazzmaaltje.....
En vandaag zouden we dan afsluiten met eten bij de Griek op het hoekje van de Parade.....
Napratend over al dat gaafs dat we dit jaar weer gehoord hadden....

Dan zouden we,  steeds weer achterom kijkend, naar wat er achterlieten, de Zuidwal/Hekellaan oversteken,  de Hertogstraat op.....
Willem zou zoals altijd een plas doen in een bosje van de Bossche Broek, om daarna samen door te lopen naar waar we altijd... ALTIJD... de auto neerzetten... op de Hertog Antonstraat....
Nergens is plek, daar altijd.....


In de auto zouden we dan de door Willem aanschafte cd's luisteren die al dan niet mee of tegenvallen....
Dat gevoel daar live te staan... in de drukte.... die sfeer.... het geluid dat je zelfs onder je voeten voelt trillen.... is toch anders dan een cd....

En we zouden zuchten...." Nu moeten we weer een héél jaar wachten...."

Het mag niet zo zijn...
We wachten al twee jaar zelfs....
En ach... het regent toch....
Ook al zou dat ons in het geheel niet tegengehouden hebben maar nu voelt als "Ach het regent toch"....
Als een soort misplaatste en ingebeelde troost....

Dus gingen we vandaag naar mijn zus....
Het landgoed is alweer aardig verbouwd...
Nieuw dak op het bijgebouw en de zolder prachtig en luxueus bewoonbaar gemaakt...
Binnenin de woonboerderij, het andere gebouw,  is het knus en gezellig...

Er valt veel bij te praten.... lang niet gezien en zo...
Cadeaus van voorbij gegane verjaardagen worden uitgewisseld....
We kunnen zelfs nog even buiten zitten...

Ik ontdek achter de grote schuur grote schatten...

Tenminste dat vind ik...
Mag ik dat oud ijzerdraad...?
"Wat moooooeeeeet je ermee...?"
De blauwe regen naar boven leiden bij de voordeur...
En mag ik ook wat van die oude dakpannen meenemen....?
"Wat mooooooeeeeet je ermee....?"
Leuk beschilderen... vogel voerplaatsen mee maken..... leuke verplant decoraties mee maken.... tegen de muur hangen als vogelnestkastjes.....
Enfin... mijn auto zit vol "oude meuk"....
Voor mij heel waardevol....

Dan rijden we terug....
De weg die we anders ook zouden rijden als we van Jazz in Duketown afkwamen.... alleen komen we nu halverwege de snelweg erop...
En met dat we die snelweg den Bosch- Arnhem oprijden draait Sublime radio een jazz nummer... van...Youri Honing....
Alsof het zo heeft moeten zijn.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten