dinsdag 18 mei 2021

18 mei 2021


Dag van:
Dom, dom, dom,......mobiel op school laten liggen. 
Dat is kei vervelend want daar staan al mijn foto's op en mijn aantekeningen voor mijn blog van vandaag.
En doordat er twee maal overleg, een observatie en een behoorlijke vergadering was met bespreking van een crisisgevalletje, ben ik daar meer mee bezig geweest dan met mij te herinneren wat ik nou toch allemaal wilde schrijven.

In ieder geval was ik nog in staat om zo'n opbergsysteem voor tuinkussens aan te schaffen kort voor sluitingstijd van de winkels en voor ik naar huis keerde.
Zulke dingen moet je dus NIET doen als je van zo'n dag thuiskomt.

Zulke dingen moet je ook niet doen als Willem visite heeft uitgenodigd die ook blijven eten.
Dom, dom, dom.....
Maar ik deed het dus wel....
En dan wil je zo'n ding (waarom verkopen ze die niet kant en klaar?) natuurlijk ook direct in elkaar zetten....

Dat moet je dus niet doen als er een heerlijk ADHD wichtje om je heen dartelt van de visite en een Willem met eebn enorm knagend gevoel van de honger met een Chinees die veel te lang op zich laat wachten na de maaltijd telefonisch besteld te hebben....
Dom, dom, dom.....

Maar ik deed dat dus wel en Willem wilde helpen omdat hij zo afgeleid zou worden van het hongerige gevoel.......
Je weet zeker al wat ik wil schrijven....?
Juist...
Dom, dom, dom......

Het leek zo eenvoudig ...en dat was het ook.....
Als je geen visite om je heen had gehad, geen Willem om je heen had gehad, er geen honger gevoel was, geen irritatie van een te late Chinees en ik niet zo'n dag als vandaag had gehad....
Want dan wil niks lukken wat gemakkelijk gelukt zou zijn in ander geval....
Gevolg, een stuk kunststof breekt af, de dingetjes passen niet in de dingetjes, de scharnieren verkeerd om gemonteerd en alleen met kracht en geweld er weer uit te krijgen....
Dat dus....

Maar goed, ducktape is de beste vriend hier in huis en een stukkie tape, stukkie tape daar en je ziet er niks meer van....nou ja ducktape dan.....
Het geweldige systeem staat....
De irritatie zakt....
De Chinees komt...
De tuinkussens passen erin.....
(Nadat ik Willem ervan overtuigd had dat ze er op de kopse kant in moestne en niet liggend.....een overredingskracht die zijn weerga niet kent)....
En Willem zegt zowaar 'Goh hier word ik enthousiast van'.....
(kan natuurlijk ook over het eten gegaan zijn :-) )

Nu zak ik nog even weg voor de halve finale van het eurosongfestival en ik moet zeggen; het is al gelukt mij bij één nummer kippenvel te laten bezorgen.

En morgen...morgen omarm ik mijn mobiel weer!
Van dom, dom, dom....naar douze points!



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten